Porsche pokazało nowy samochód klasy GT3

Model 911 GT3 R zadebiutował podczas wyścigu Nurburgring 24h
16.05.1523:43
Inf. prasowa
3509wyświetlenia
Porsche zaprezentowało wczoraj swój nowy samochód klasy GT3, model 911 GT3 R. Nowa wyścigówka producenta ze Stuttgartu rozwija ponad 500 koni mechanicznych, a jej projektanci postawili na obniżenie masy, udoskonalenie aerodynamiki, lepsze prowadzenie oraz obniżenie kosztów eksploatacji.

W celu lepszego rozkładu mas i bardziej przewidywalnej charakterystyki prowadzenia w szybkich zakrętach rozstaw osi wydłużono względem poprzedniej generacji GT3 R o 8,3 cm. Równocześnie zastosowanie lżejszych elementów nadwozia i zawieszenia pozwoliło na znaczne obniżenie położenia środka ciężkości. Dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa wyprodukowano z wyjątkowo lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym. Dodatkowo wszystkie szyby, także przednia, zostały wykonane z poliwęglanu.

Sercem 911 GT3 R jest nowatorski, 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, w dużej mierze identyczny z silnikiem montowanym w „cywilnym” 911 GT3 RS. Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność. Co więcej, wolnossące jednostki wyróżniają się większą spontanicznością i szerszym zakresem użytecznych obrotów. Siła napędowa trafia do kół tylnej osi z ogumieniem o szerokości 310 mm za pośrednictwem 6-stopniowej, sekwencyjnej przekładni Porsche z kołami o stałym zazębieniu. Kierowca zmienia biegi za pośrednictwem manetek zamontowanych przy kierownicy.

Także aerodynamika 911 GT3 R korzysta z rozwiązań wprowadzonych w samochodzie seryjnym. Charakterystyczne wloty powietrza w przednich błotnikach zwiększają docisk przedniej osi. Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm. Z wyścigowego 911 RSR pochodzi natomiast koncepcja montowanej centralnie chłodnicy. Dzięki eliminacji bocznych chłodnic zoptymalizowano lokalizację środka ciężkości, a sama chłodnica jest lepiej chroniona przed uszkodzeniami.

Dodatkowe modyfikacje przeprowadzono w układzie hamulcowym 911 GT3 R. Dzięki zwiększonej sztywności i bardziej precyzyjnemu sterowaniu ABS-em, auto jest jeszcze lepiej dostosowane do udziału w wyścigach długodystansowych. Z przodu zamontowano 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok oraz wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 372 mm.

^galeria,709

Lighter, more economical, faster: the new 911 GT3 R from Porsche AG on Vimeo.


KOMENTARZE

5
Lukas
18.05.2015 02:49
@Gilles - no ale żeby Garbusa uważać za ideał ;)
kibic sribic
17.05.2015 11:28
@Gilles One wyglądają tak samo. Nie prawie. Dokładnie tak samo. ;]
Gilles
17.05.2015 08:53
@Darth ZajceV nie przejmuj się, kolega jest z tych, którym nie podoba się, że każda kolejna "911" wygląda prawie tak samo... A przecież jak coś jest dobre to nie ma potrzeby zmieniać ;)
Darth ZajceV
16.05.2015 11:44
A nie? Przecież dotychczasowe wyścigowe wariacje nowej 911 nie były homologowane w GT3.
kibic sribic
16.05.2015 11:04
Ekhm... "nowy"...