Formuła 1 "zamkniętym rozdziałem" dla Porsche
Thomas Laudenbach zapewnia, że Porsche wystarczy obecne zaangażowanie w motorsport.
14.08.2418:54
1008wyświetlenia
Embed from Getty Images
Dyrektor Porsche ds. motorsportu, Thomas Laudenbach, ujawnił, iż Formuła 1 stała się dla niemieckiej marki
Porsche, które ostatni raz w królową sportów motorowych zaangażowane było w 1991 roku, było bliskie powrotu do F1 z Red Bullem. Negocjacje z austriackim gigantem zakończyły się jednak fiaskiem w 2022 roku - powszechnie uważano, że firma ze Stuttgartu, która miała przejąć 50% udziałów w zespole oraz dywizji Powertrains, naciskała na zmiany na kierowniczych stanowiskach w stajni z Milton Keynes.
Później Porsche łączone było z zespołem Williamsa, lecz ostatecznie ekipa z Grove podjęła decyzję o przedłużeniu współpracy z obecnym dostawcą, Mercedesem, aż do roku 2030. Teraz, dyrektor ds. motorsportu Porsche, Thomas Laudenbach, przyznał, że F1 nie znajduje się obecnie w orbicie zainteresowań marki.
Laudenbach dodał również, że Porsche nie jest zainteresowane dołączeniem do serii IndyCar jako dostawca silników.
Dyrektor Porsche ds. motorsportu, Thomas Laudenbach, ujawnił, iż Formuła 1 stała się dla niemieckiej marki
zamkniętym rozdziałem.
Porsche, które ostatni raz w królową sportów motorowych zaangażowane było w 1991 roku, było bliskie powrotu do F1 z Red Bullem. Negocjacje z austriackim gigantem zakończyły się jednak fiaskiem w 2022 roku - powszechnie uważano, że firma ze Stuttgartu, która miała przejąć 50% udziałów w zespole oraz dywizji Powertrains, naciskała na zmiany na kierowniczych stanowiskach w stajni z Milton Keynes.
Później Porsche łączone było z zespołem Williamsa, lecz ostatecznie ekipa z Grove podjęła decyzję o przedłużeniu współpracy z obecnym dostawcą, Mercedesem, aż do roku 2030. Teraz, dyrektor ds. motorsportu Porsche, Thomas Laudenbach, przyznał, że F1 nie znajduje się obecnie w orbicie zainteresowań marki.
Nie ma w tej chwili tematu- powiedział Laudenbach.
W tej chwili nie zajmujemy się Formułą 1 i nie zużywamy na to energii. Koncentrujemy się wyłącznie na tym, co robimy obecnie, a jeśli się temu przyjrzycie, to widać, że mamy mnóstwo różnych aktywności. Mamy co robić i jesteśmy niezmiernie szczęśliwi z tego, czym się aktualnie zajmujemy.
Jesteśmy zaangażowani w ściganie klienckie, GT4, serie monomarkowe, aż po profesjonalne wyścigi GT. Ponadto, bierzemy udział w dwóch najważniejszych seriach wyścigów długodystansowych [WEC i IMSA SportsCar Championship z modelem 963 LMDh] we współpracy z naszym partnerem Penske.
Trzecią częścią, ponieważ elektryfikacja naszej marki jest bardzo ważna, jest nasze zaangażowanie w Formułę E, która jest jedyną serią całkowicie elektryczną na wysokim poziomie. Myślę, że dobrze nam to służy.
Laudenbach dodał również, że Porsche nie jest zainteresowane dołączeniem do serii IndyCar jako dostawca silników.