Grand Prix Hiszpanii - kwalifikacje - konferencja prasowa

Konferencja prasowa z udziałem trzech najszybszych kierowców na kwalifikacjach
13.05.0622:50
Gregoff & Maraz
806wyświetlenia
Kierowcy: 1. Fernando Alonso (Renault), 1m14.648s; 2. Giancarlo Fisichella (Renault), 1m14.709s; 3. Michael Schumacher (Ferrari), 1m14.970s

Pytający: Fernando, cóż za wspaniała atmosfera dla twojego pierwszego pole position na domowej ziemi.
Fernando Alonso: Tak, pierwsze pole position w Hiszpanii, na pewno wspaniała atmosfera dla całego zespołu i dla mnie w szczególności. Myślę, że ta sesja kwalifikacyjna sprawiła nam wszystkim przyjemność, łącznie z ludźmi na trybunach kibicującymi Formule Jeden jako sportowi, ponieważ tak naprawdę cieszą się z nowego sportu dla nas w tym kraju, a przejazd okrążenia sprawił frajdę także i mnie samemu.

P: Nie były to chyba dla ciebie zbyt łatwe kwalifikacje; w drugim bloku uzyskałeś czwarty czas.
FA: Tak, czasy były bardzo wyrównane na tym torze. Testujemy tu dużo podczas zimy i schodzimy do 1m14s, czasy są bardzo wyrównane. Tak, to było bardzo trudne. Największe obawy był związane z przebiciem się do ostatniego bloku, ale prawdę mówiąc wszystko potoczyło się jak na Nurbugringu: taki sobie występ w drugim bloku i w trzecim i zdobycie pole position po raz drugi z rzędu, tak więc jest to fantastyczne uczucie.

P: Oczywiście Michael był dla Ciebie zagrożeniem, ale wspaniale jest mieć koło siebie kolegę z zespołu.
FA: Tak, sądzę, że Ferrari i Michael są oczywiście znowu silni w ten weekend, ale wiemy, że musimy się skoncentrować na naszej pracy i wydobyć maksimum z samochodu. W pięciu wyścigach, najgorszym wywalczonym miejscem było drugie i jeśli utrzymamy tę konsekwentność, będziemy mogli walczyć o mistrzostwo. Sądzę, że to właśnie musimy zrobić: skoncentrować się na samochodzie i na naszej pracy. OK., kiedy Ferrari jest dla nas za silne, musimy być zadowoleni z drugiej pozycji, ale sądzę, że jutro zwycięstwo będzie w naszym zasięgu.

P: Giancarlo, wspaniały występ zespołu Renault, ale byłeś szybki przez cały weekend.
Giancarlo Fisichella: Tak, to prawda. Miło być tutaj. Osiągi Renault były bardzo dobre dzisiaj. Spodziewaliśmy się być bardzo konkurencyjni, oczywiście pierwsze i drugie miejsce na jutrzejszym starcie to wspaniały rezultat. Jesteśmy optymistami co do tego, ze mamy odpowiedni pakiet. Jestem trochę smutny z powodu kilku ostatnich wyścigów, ponieważ z lepszymi osiągami w kwalifikacjach byłaby możliwość zdobycia podium i było by lepiej zdobyć kilka punktów więcej w mistrzostwach. Jednakże jesteśmy nadal na początku sezonu, więc patrzę z optymizmem w przyszłość i liczę na świetny wyścig.

P: Jak oceniasz walkę Michelin/Bridgestone oraz Renault/Ferrari?
GF: Jest trudna i bardzo wyrównana. Ferrari i Bridgestone poczyniły razem duży krok naprzód, tak więc Ferrari było bardzo, bardzo konkurencyjna w kilku ostatnich wyścigach i spodziewamy się, że będzie tak do końca tego sezonu.

P: Michael, muszę się Ciebie spytać: czy jesteś zawiedziony czy zadowolony z rezultatu?
Michael Schumacher: W tym wszystkim chodzi o strategię, a nie o to czy czujesz się zawiedziony, czy raczej powinieneś się cieszyć. Generalnie rzecz biorąc wiemy, że mogliśmy ponieść małą ofiarę w trakcie kwalifikacji, ale mamy bardzo dobre tempo w wyścigu i na tym musimy się skoncentrować. Oczywiście zdawaliśmy sobie z tego sprawę jeszcze przed startem weekendu: więc nie było żadnych niespodzianek.

P: Jak przebiegał dla Ciebie trzeci blok kwalifikacji? Wydawało się, że może miałeś mały problem z wolniejszym samochodem podczas swojego pierwszego przejazdu.
MS: Nie, nie miałem żadnych... a tak, to prawda. Miałem Jarno przed sobą. Okrążenie nie było dobre, ale na szczęście ostatnie okrążenie było wolne od wolniejszych samochodów.

P: Wydobyłeś co się dało z samochodu, a teraz mówimy o strategii, jak sam powiedziałeś.
MS: Tak, tak, zmaksymalizowaliśmy nasze osiągi w pewnym sensie. Jednakże na moim ostatnim zestawie opon nie czułem się dobrze. Szczerze mówiąc powinienem być na nim szybszy, ale mimo to jesteśmy trzeci, będę startował po czystej stronie toru, co powinno być dla mnie trochę lepsze.

P: Fernando, jutro wielki dzień dla Ciebie. Czy jest to inne uczucie dla Ciebie startować w Grand Prix Hiszpanii przed swoim rodakami na widowni?
FA: Tak, troszkę się różni. Ale nie czuję presji, tylko jestem bardziej umotywowany. Po testach tutaj przez całą zimę z pustymi trybunami - kiedy przyjeżdżasz tutaj na Grand Prix, to jest całkowicie nowe uczucie, nowe emocje w samochodzie i cieszę się z tego bardzo - na każdym okrążeniu - i na pewno jutro te 66 kółek nie będzie wystarczające, aby nacieszyć się całym wyścigiem.

Konferencja prasowa

P: Fernando, pierwsza faza zakończona, a co z następną?
FA: Następna - zobaczymy jutro. Najważniejszą rzeczą dzisiaj było wydobycie maksimum z samochodu, zaliczenie dobrych kwalifikacji, znowu bez korków i bez problemów, dostanie się do ostatniego bloku kwalifikacji bez kłopotów i wykonanie naszego zadania. Znaleźliśmy dobry setup w samochodzie dziś rano przygotowując się do kwalifikacji i wszystko działa OK. Ponownie oba okrążenia były bez korków i bez problemów w samochodzie - kolejny raz zdobyliśmy pole position po Nurbugringu, drugi raz z rzędu nie mam więc nic do dodania tak naprawdę.

P: Zmieniliście samochód bardzo wraz ze zmieniającymi się warunki?
FA: Szczerze mówiąc, tak. Dziś rano samochód okazał się inny niż się spodziewaliśmy, trochę zbyt nadsterowny. Dokonaliśmy kilku zmian przed pierwszą sesją i wszystko zaczęło działać OK., ale w pierwszej sesji było prawdopodobieństwo, że wszystko poszło źle i kwalifikacje będą dla nas skończone, ale mieliśmy szczęście. Zrobiliśmy świetną robotę po raz kolejny z inżynierami i cały zespół pracował ciężko, aby być w pierwszym rzędzie jutro.

P: Czy spodziewałaś się, że Ferrari będzie waszym głównym konkurentem, a nie Honda czy McLaren?
FA: Po wczorajszych czasach i analizie, którą przeprowadziliśmy ostatniej nocy, sądzę, że Ferrari stało się najsilniejszym konkurentem ponownie. Honda była szybka dzisiaj rano, ale nie tak mocna w kwalifikacjach, a McLaren był trochę z tyłu. Ale nigdy nic nie wiadomo na kwalifikacjach. Czasami jesteś blisko odpadnięcia w drugim bloku, a potem walczysz o pole position w trzecim. To jest trochę dziwne.

P: A jak będziesz się czuł przez następne 23 godziny?
FA: Będę oczekiwał wyścigu. Jak już mówiłem wcześniej, dla mnie jest to fantastyczne uczucie jechać tutaj przy wsparciu kibiców siedzących na trybunach. Widzę ludzi cieszących się na jutrzejszy wyścig, a więc jutro 66 kółek to będzie dla mnie za mało. Jest tylko jedna taka okazja w roku, więc muszę się nią nacieszyć jutro.

P: Giancarlo, wspaniały rezultat dla Renault. Czy Ty także musiałeś dokonać wielu zmian?
GF: Tak, oczywiście dokonaliśmy pewnych usprawnień w setupie, a zwłaszcza drobnych korekt, aby uczynić samochód szybszym. Osiągi w jutrzejszej Grand Prix zapowiadają się bardzo obiecująco. Jestem zadowolony z dzisiejszego występu i sądzę, że możemy pojechać dobry wyścig i osiągnąć dobry rezultat.

P: Byłeś bardzo, bardzo blisko za czasem Fernando. Czy nie ma w tobie odrobiny frustracji, że nie byłeś przed nim?
GF: Sądzę, że najważniejsze jest to, aby być tam gdzie jestem i myślę, że patrząc na nasze dzisiejsze osiągi jestem bardzo zawiedziony z tego, co stało się podczas poprzedniej Grand Prix. Była szansa na znacznie lepszy rezultat i na zdobycie o wiele więcej punktów. Ale na pewno mamy potencjał od początku sezonu i jest to kolejna szansa na zdobycie dużo punktów.

P: Michael, czy był to dla Ciebie ciężki weekend z powodu zmieniających się warunków na torze?
MS: Nie za bardzo. Był dość prosty.

P: Masz tutaj wspaniały rekord. Tylko raz na 15 Grand Prix nie dojechałeś do mety. Siedem razy wygrałeś, siedem razy byłeś na pole position.
MS: To jest już przeszłość.

P: Jak jasna jest tutaj taktyka?
MS: Wydaje się, że są dwie opcje. Nie jestem pewny, czy jest to takie jasne.

P: Najwyraźniej Felipe był przed tobą aż do ostatniego przejazdu. Jak ważne było aby być przed nim?
MS: Szczerze mówiąc wiedziałem jaki czas ma Fernando i to był mój cel. O resztą będę martwię się później. Nie wiedziałem wtedy jaki czas on (Massa) zrobił.

P: Różnica między tobą a Renault wyniosła ćwierć sekundy. Spodziewałeś się tego?
MS: Wiedziałem, że nasze opony nie są zbyt rewelacyjne na kwalifikacje przez cały weekend, więc jestem trochę zawiedziony. Wierzymy bardziej w wyścig. To może być charakterystyczne dla dwóch producentów opon. Tak sprawy stoją - musimy z tym żyć i jesteśmy z tego zadowoleni.

Źródło: FIA.com

KOMENTARZE

2
MadKaras...psycho fan MS
14.05.2006 04:22
dzieki za opis konferencji...duzo informacji:)))
chmiel
13.05.2006 09:29
Super!! Mam nadzieję, że podczas kolejnych GP również będą relacje z konferencji prasowych ;)