Zespoły F1 jednomyślnie odrzuciły pomysł powrotu tankowania

Argumentami przeciwko okazały się pogorszenie widowiska i wzrost kosztów.
05.06.1514:49
Nataniel Piórkowski
2819wyświetlenia


Zgodnie z porannymi informacjami, plany powrotu tankowania do Formuły 1 zostały odrzucone wskutek jednomyślnej decyzji zespołów - ustalili dziennikarze magazynu Autosport.

Po majowym spotkaniu Grupy Strategicznej, FIA wydała oświadczenie w którym ogłosiła, że dążąc do poprawy widowiska, od 2017 roku do królowej sportów motorowych powróci uzupełnianie paliwa w trakcie wyścigów. Po analizie przeprowadzonej przez zespoły, uznały one jednak, że pomysł ten nie jest odpowiedni i brakuje argumentów, za jego wcieleniem w życie.

Przed Grand Prix Kanady menedżerowie zespołów podzielili się swoimi wątpliwościami z dyrektorem wyścigów z ramienia FIA - Charliem Whitingiem. Przede wszystkim stajnie uważają, że powrót tankowanie nie tylko nie wpłynąłby realnie na poprawę widowiska, ale co więcej - negatywnie odbiłby się się na akcji na torze. Sporządzona analiza miała bowiem jasno wykazać, że w 2010 roku, po wprowadzeniu zakazu uzupełniania paliwa, wzrosła liczba manewrów wyprzedzania.

Kolejnym argumentem przeciw była obawa o niekontrolowany wzrost kosztów, szczególnie w okresie, gdy Formuła 1, a szczególnie mniejsze stajnie starają się walczyć z nadmiernymi wydatkami.

Pragnący zachować anonimowość obserwator powiedział: Nawet pozbawiony wzroku człowiek mógł wyczuć, że propozycja ta nie zostanie wcielona w życie. Było to coś tak bardzo oczywistego.

Biorąc pod uwagę skomplikowany system zarządzania Formułą 1, Whiting zwróci się teraz do Grupy Strategicznej, przedstawiając jej ustalenia otrzymanie od menedżerów zespołów. Biorąc pod uwagę, że żadna ze stajni nie popiera idei powrotu tankowania, idea na nie ma szans na realizację.

KOMENTARZE

12
juutuu
07.06.2015 06:54
Szkoda, ale się nie dziwie nikt nie chce czegoś co się wciska na chama i byłby obowiązek tankowania, po prostu mogliby dać zespołom możliwość dotankowania ale również zrezygnowania z niego.
Venio
06.06.2015 09:05
Niech skupią się na aero. Obecne bolidy są płaskie jak deski. Ktoś jeszcze pamięta? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Robert_Kubica_2008_test.jpg
Marquss
05.06.2015 07:52
czyli nuda nadal w F1 ;)
pancio93
05.06.2015 03:51
@ROOK Mówisz tak jak by teraz w ogóle nie zjezdzali na pit stop. Po za tym tankowanie mogłoby być zbawienne dla takich GP jak Hiszpania, Monako, Węgry, Rosja. Co niektórzy jeszcze narzekają, że jakby wróciło tankowanie to by wzrósł czas pit stopu. Jeśli ktoś jechałby na 2 pit stopy to brałby na stint ok 30kg paliwa. Maszyny tankujące działały bodajże z prędkością 12kg/s, więc i tak by tankowali ok 3s. Pit stopy wydłużyłyby się zapewne do ok 4-5s. Swoją drogą mogłoby to też poprawić bezpieczeństwo, bo mogliby spokojniej zakładać opony (chociaż o 1 sek dłużej niż teraz; niby mało ale zawsze coś).
hejter
05.06.2015 03:10
Szkoda. I bez tego jest nudno.
ROOK
05.06.2015 02:52
[quote="rno2"]Chyba dobrze.[/quote] [color=white].[/color] Bardzo dobrze! Zamiast akcji na torze było albo własne zjeżdżanie do pitu, albo wysiadywanie na plecach, bo jadący z przodu zaraz zjedzie. [color=white].[/color] Do tego dodałbym moją pamięć wyraźnie nieczytelnych strategii — w trakcie wyścigu trudno było na żywo ocenić, czy komuś idzie dobrze, czy idzie źle, bo o wszystkim decydowała sekwencja przyszłych pit-stopów. Taka nieczytelność zabijała przyjemność z oglądania. [color=white].[/color] I jeszcze jeden kamyczek — Safety Car. Przechodziliśmy cały cykl zmian regulaminowych z zakazem/pozwoleniem tankowania podczas S.C., bo żadne rozwiązanie nie było dobre — nie wykluczam, że powrót tankowania znowu uruchomiłby karuzelę przepisów w innych obszarach — to nie było dobre.
corey_taylor
05.06.2015 01:53
Koszty? Paliwo? Skróćmy dystans wyścigu o połowę, kupę kasy zaoszczędzimy!
dxx91
05.06.2015 01:46
jak to dobrze, że jest NASCAR i IndyCar...
RoMan
05.06.2015 01:38
A mnie jakoś to nie cieszy. Podobało mi się, jak były tankowania i zespoły musiały dobrze strategię ustawić.
Shaitan
05.06.2015 01:20
Dzięki niech będą niebiosom ;)...
sensej
05.06.2015 01:04
Nie miało sensu?? Lepiej brać na pierwszy stint np 30 kg paliwa do opon użytych w kwalifikacjach, niż pełny bak 100 kg...podobno 10kg więcej w bolidzie to +0,2s/okrążenie
rno2
05.06.2015 12:49
Chyba dobrze. I tak przy utrzymaniu obecnego limitu paliwa na wyścig tankowanie nie miało sensu...