GP Kanady: Rosberg z najlepszym czasem w trzecim treningu
Niemiec zakończył sesję z przewagą 0,5s nad drugim w tabeli Kimim Raikkonenem.
06.06.1517:06
4491wyświetlenia
Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciej, niezwykle chaotycznej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Kanady w Montrealu.
Pierwsi na tor wyjechali Maldonado i Ricciardo. Podczas gdy Wenezuelczyk zjechał do garażu po okrążeniu instalacyjnym, kierowca Red Bulla pozostał na torze, odnotowując pierwszy sobotni rezultat wynoszący 1:24,212s. Wynik ten szybko przebił Kimi Raikkonen, który pokonał pętlę toru w Montrealu w czasie 1:20,409. Zgodnie z oczekiwaniami, na początku sesji kierowcy mocno narzekali na kiepską przyczepność toru, której winne były piątkowe opady deszczu.
W miarę upływu czasu akcja na torze nabierała jednak coraz szybszego tempa. Najpierw swoje czasy znacząco poprawili Verstappen i Vettel. Nieco później Niemiec objął prowadzenie w klasyfikacji dzięki rezultatowi 1:17,543s. Na wysokie drugie miejsce wskoczył Daniił Kwiat, wyprzedzając w tabeli Ricciardo. W czołowej piątce plasowali się również kierowcy Force India: Perez oraz Hulkenberg.
Tradycyjnie już, podczas walki z czasem kierowcy popełniali błędy an dohamowaniach do licznych wolnych sekcji. Przez błędy w szykanach swoje szybkie okrążenia musieli porzucić między innymi Raikkonen i Maldonado. Mimo wszystko Fin był zadowolony ze swego pierwszego, dłuższego przejazdu, unikając głębszych narzekań na prowadzenie swojego bolidu. Tymczasem kierowca Lotusa pozostawał na torze i szybko odzyskał dobry rytm, wskakując na drugie miejsce.
Po dwudziestu minutach czasów okrążeń nie uzyskali tylko Grosjean, Alonso oraz Hamilton. Tymczasem drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Nico Rosberg, podniósł poprzeczkę do poziomu 1:16,873s. Na problemy z balansem bolidu RB11 narzekał Daniel Ricciardo. Trzynasta pozycja Australijczyka i strata kilku sekund do lidera dobitnie pokazywały nietrafione ustawienia bolidu #3.
Podczas gdy na półmetku sesji Alonso nadal przebywał w garażu z powodu bliżej nieokreślonej awarii technicznej, Vettel zgłosił problemy z działaniem MGU-K. Mimo tego Niemiec pozostawał na torze i kręcił konkurencyjne okrążenia, zbliżając się nawet na cztery dziesiętne części sekundy do Rosberga. Ten nie marnował jednak czasu i na kolejnym kółku poprawił swoje osiągnięcie o 0,021. Dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji, w bolidzie Ricciardo znalazły się supermiękkie opony. Tymczasem Grosjean, jeszcze na miękkiej mieszance, przesunął się na trzecią lokatę.
Początek testów opcjonalnego ogumienia zakłócił wypadek Felipe Nasra. Prawdopodobnie starając się dogrzać opony, kierowca Saubera stracił panowanie nad swym bolidem przejeżdżając przez długą prostą i uderzył w ścianę. Mimo tego, że Brazylijczyk opuścił wrak C34 o własnych siłach, został przetransportowany do centrum medycznego na badania. Po uprzątnięciu rozbitego samochodu i licznych odłamków, sesja została wznowiona na dziesięć minut przed godziną 11 czasu lokalnego.
Jako pierwsi na torze pojawili się Rosberg z Hamiltonem, który zepsuł swoje pierwsze pomiarowe okrążenie przejazdu wyjeżdżając szeroko w pierwszym zakręcie. Swój rezultat poprawił Raikkonen, ale na niezagrożonym pierwszym miejscu pozostawał Nico Rosberg. Aleję serwisową opuścił także Fernando Alonso. Hiszpan nie zdołał przejechać jednak mierzonego okrążenia: na pięć minut przed końcem zajęć na torze po raz kolejny pojawiła się czerwona flaga, której winny był zespołowy partner Hiszpana: Jenson Button. Brytyjczyk zatrzymał swojego McLarena na poboczu toru, kończąc tym samym akcję treningu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 14°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 3
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W06 Hybrid | 1:15,660 | 17 | |||
2 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF15-T | 1:16,233 | 0,573 | 0,573 | 20 | |
3 | Romain Grosjean (8) | Lotus E23 Hybrid | 1:16,722 | 1,062 | 0,489 | 14 | |
4 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW37 | 1:16,914 | 1,254 | 0,192 | 17 | |
5 | Sergio Perez (11) | Force India VJM08 | 1:16,993 | 1,333 | 0,079 | 16 | |
6 | Daniił Kwiat (26) | Red Bull RB11 | 1:17,021 | 1,361 | 0,028 | 19 | |
7 | Felipe Massa (19) | Williams FW37 | 1:17,122 | 1,462 | 0,101 | 18 | |
8 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF15-T | 1:17,197 | 1,537 | 0,075 | 18 | |
9 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR10 | 1:17,396 | 1,736 | 0,199 | 25 | |
10 | Pastor Maldonado (13) | Lotus E23 Hybrid | 1:17,573 | 1,913 | 0,177 | 12 | |
11 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C34 | 1:17,578 | 1,918 | 0,005 | 21 | |
12 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM08 | 1:17,876 | 2,216 | 0,298 | 14 | |
13 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB11 | 1:17,892 | 2,232 | 0,016 | 18 | |
14 | Felipe Nasr (12) | Sauber C34 | 1:18,446 | 2,786 | 0,554 | 12 | |
15 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-30 | 1:18,473 | 2,813 | 0,027 | 18 | |
16 | Max Verstappen (33) | Toro Rosso STR10 | 1:18,492 | 2,832 | 0,019 | 18 | |
17 | Will Stevens (28) | Marussia MR03B | 1:19,822 | 4,162 | 1,330 | 16 | |
18 | Fernando Alonso (14) | McLaren MP4-30 | 1:19,874 | 4,214 | 0,052 | 3 | |
19 | Roberto Merhi (98) | Marussia MR03B | 1:20,231 | 4,571 | 0,357 | 16 | |
20 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W06 Hybrid | 1:21,492 | 5,832 | 1,261 | 9 |
107% najlepszego czasu: 1:20,956
KOMENTARZE