GP Kanady: Rosberg z najlepszym czasem w trzecim treningu

Niemiec zakończył sesję z przewagą 0,5s nad drugim w tabeli Kimim Raikkonenem.
06.06.1517:06
Nataniel Piórkowski
4491wyświetlenia


Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciej, niezwykle chaotycznej sesji treningowej przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Kanady w Montrealu.

Pierwsi na tor wyjechali Maldonado i Ricciardo. Podczas gdy Wenezuelczyk zjechał do garażu po okrążeniu instalacyjnym, kierowca Red Bulla pozostał na torze, odnotowując pierwszy sobotni rezultat wynoszący 1:24,212s. Wynik ten szybko przebił Kimi Raikkonen, który pokonał pętlę toru w Montrealu w czasie 1:20,409. Zgodnie z oczekiwaniami, na początku sesji kierowcy mocno narzekali na kiepską przyczepność toru, której winne były piątkowe opady deszczu.

W miarę upływu czasu akcja na torze nabierała jednak coraz szybszego tempa. Najpierw swoje czasy znacząco poprawili Verstappen i Vettel. Nieco później Niemiec objął prowadzenie w klasyfikacji dzięki rezultatowi 1:17,543s. Na wysokie drugie miejsce wskoczył Daniił Kwiat, wyprzedzając w tabeli Ricciardo. W czołowej piątce plasowali się również kierowcy Force India: Perez oraz Hulkenberg.

Tradycyjnie już, podczas walki z czasem kierowcy popełniali błędy an dohamowaniach do licznych wolnych sekcji. Przez błędy w szykanach swoje szybkie okrążenia musieli porzucić między innymi Raikkonen i Maldonado. Mimo wszystko Fin był zadowolony ze swego pierwszego, dłuższego przejazdu, unikając głębszych narzekań na prowadzenie swojego bolidu. Tymczasem kierowca Lotusa pozostawał na torze i szybko odzyskał dobry rytm, wskakując na drugie miejsce.

Po dwudziestu minutach czasów okrążeń nie uzyskali tylko Grosjean, Alonso oraz Hamilton. Tymczasem drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Nico Rosberg, podniósł poprzeczkę do poziomu 1:16,873s. Na problemy z balansem bolidu RB11 narzekał Daniel Ricciardo. Trzynasta pozycja Australijczyka i strata kilku sekund do lidera dobitnie pokazywały nietrafione ustawienia bolidu #3.

Podczas gdy na półmetku sesji Alonso nadal przebywał w garażu z powodu bliżej nieokreślonej awarii technicznej, Vettel zgłosił problemy z działaniem MGU-K. Mimo tego Niemiec pozostawał na torze i kręcił konkurencyjne okrążenia, zbliżając się nawet na cztery dziesiętne części sekundy do Rosberga. Ten nie marnował jednak czasu i na kolejnym kółku poprawił swoje osiągnięcie o 0,021. Dwadzieścia pięć minut przed końcem sesji, w bolidzie Ricciardo znalazły się supermiękkie opony. Tymczasem Grosjean, jeszcze na miękkiej mieszance, przesunął się na trzecią lokatę.

Początek testów opcjonalnego ogumienia zakłócił wypadek Felipe Nasra. Prawdopodobnie starając się dogrzać opony, kierowca Saubera stracił panowanie nad swym bolidem przejeżdżając przez długą prostą i uderzył w ścianę. Mimo tego, że Brazylijczyk opuścił wrak C34 o własnych siłach, został przetransportowany do centrum medycznego na badania. Po uprzątnięciu rozbitego samochodu i licznych odłamków, sesja została wznowiona na dziesięć minut przed godziną 11 czasu lokalnego.

Jako pierwsi na torze pojawili się Rosberg z Hamiltonem, który zepsuł swoje pierwsze pomiarowe okrążenie przejazdu wyjeżdżając szeroko w pierwszym zakręcie. Swój rezultat poprawił Raikkonen, ale na niezagrożonym pierwszym miejscu pozostawał Nico Rosberg. Aleję serwisową opuścił także Fernando Alonso. Hiszpan nie zdołał przejechać jednak mierzonego okrążenia: na pięć minut przed końcem zajęć na torze po raz kolejny pojawiła się czerwona flaga, której winny był zespołowy partner Hiszpana: Jenson Button. Brytyjczyk zatrzymał swojego McLarena na poboczu toru, kończąc tym samym akcję treningu.



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 14°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W06 Hybrid1:15,66017
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF15-T1:16,2330,5730,57320
3Romain Grosjean (8)Lotus E23 Hybrid1:16,7221,0620,48914
4Valtteri Bottas (77)Williams FW371:16,9141,2540,19217
5Sergio Perez (11)Force India VJM081:16,9931,3330,07916
6Daniił Kwiat (26)Red Bull RB111:17,0211,3610,02819
7Felipe Massa (19)Williams FW371:17,1221,4620,10118
8Sebastian Vettel (5)Ferrari SF15-T1:17,1971,5370,07518
9Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR101:17,3961,7360,19925
10Pastor Maldonado (13)Lotus E23 Hybrid1:17,5731,9130,17712
11Marcus Ericsson (9)Sauber C341:17,5781,9180,00521
12Nico Hulkenberg (27)Force India VJM081:17,8762,2160,29814
13Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB111:17,8922,2320,01618
14Felipe Nasr (12)Sauber C341:18,4462,7860,55412
15Jenson Button (22)McLaren MP4-301:18,4732,8130,02718
16Max Verstappen (33)Toro Rosso STR101:18,4922,8320,01918
17Will Stevens (28)Marussia MR03B1:19,8224,1621,33016
18Fernando Alonso (14)McLaren MP4-301:19,8744,2140,0523
19Roberto Merhi (98)Marussia MR03B1:20,2314,5710,35716
20Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W06 Hybrid1:21,4925,8321,2619
107% najlepszego czasu: 1:20,956

KOMENTARZE

3
Aeromis
06.06.2015 04:40
No wygląda to jakby do tej pory to była właśnie Dacia i nagle i nieoczekiwanie oba zespoły poszły w górę, a Williams ani trochę. Zwróciłem na to uwagę, bo sugeruje to że Mercedes jednak nieco kombinował z silnikami (lub też np Williams z przepływem paliwa). Mam nadzieję, że powody sa jednak inne. W każdym razie zerknij na to: http://www.f1wm.pl/php/rel_gen.php?dzial=34&rok=2015&nr=7 i są to absolutnie najlepsze wyniki Lotusa i SFI, mocno odstające od tego co się działo w obecnym sezonie dotychczas. Co szalonego mam na myśli? Ano to -> 1) WM i 2) V10. Oba newsy stanowią w sumie jedną całość.
iceneon
06.06.2015 04:05
[quote="Aeromis"]Williams ma problem, Lotus ich wyprzeda, SFI podgryza... to zaczyna być zbyt dziwne, bo to tor na którym jakże ważna jest moc... czyli Mercedes.[/quote] A Lotus i FI to co? Dacia?
Aeromis
06.06.2015 03:32
Strasznie szkoda, że Jason wcisnął czerwony guzik z flagą ;) Nasr pięknie zatańczył no i ten długi buziak z bandą - bardzo efektowne. Może i dobrze że sesja taka niepełna, daje to nadzieje na ciekawe kwalifikacje. Wniosków mało, ale jeśli obecna tabela + poprzednie się potwierdzą to Williams ma problem, Lotus ich wyprzeda, SFI podgryza... to zaczyna być zbyt dziwne, bo to tor na którym jakże ważna jest moc... czyli Mercedes.