GP Kanady: opony użyte w wyścigu

Większość kierowców jechała na jeden pit stop
08.06.1523:46
Paweł Zając
1455wyświetlenia
@P.KierowcaStartPit-stop 1Pit-stop 2@Suma postojów
1.HamiltonSMuMn (29)1
2.RosbergSMuMn (30)1
3.BottasSMuMn (28)1
4.RaikkonenSMuMn (26)SMu (40)2
5.VettelSMnMn (7)Mu (35)2
6.MassaMnSMn (37)1
7.MaldonadoSMuMn (17)1
8.HulkenbergSMuMn (28)1
9.KwiatSMuMn (27)1
10.GrosjeanSMuMn (27)Mn (49)2
11.PerezSMuMn (24)1
12.SainzSMnMn (27)1
13.RicciardoSMuMn (23)1
14.EricssonSMnMn (28)1
15.VerstappenMnSMn (39)1
16.NasrSMnMn (26)1
17.StevensMnSMn (34)SMn (47)2
Niesklasyfikowani
MerhiMnSMn (35)1
ButtonMnSMn (44)1
AlonsoSMnMn (31)1
W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig, w ostatniej całkowita liczba pit stopów.

SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
n = Nowy komplet
u = Używany komplet


Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: Zgodnie z oczekiwaniami, biorąc pod uwagę specyficzną charakterystykę tego toru, dzisiaj zużycie i degradacja ogumienia pozostawały na bardzo niskim poziomie w przypadku obu mieszanek. Stabilność naszych produktów może wywoływać pewną krytykę, bo celem jest więcej niż jeden pit stop na wyścig. Mając w gamie tylko cztery specyfikacje opon, czasami trudno jest zapewnić idealny dobór na każdą sytuację. Mimo to mieliśmy do czynienia z różnym podejściem strategicznym w wykonaniu wielu ekip. Przede wszystkim kierowcy startujący z dalszych pozycji mogli zwiększyć swoje szanse, obierając inną strategię niż ich bezpośredni rywale.