Zespoły szukają sposobu na odpowiednie sprawdzenie opon przed sezonem 2017

Według nowych przepisów, bolidy mają mieć zdecydowanie większy docisk aerodynamiczny
14.11.1509:35
Mateusz Szymkiewicz
696wyświetlenia


Zespoły Formuły 1 debatują nad znalezieniem odpowiedniego rozwiązania, które umożliwi Pirelli przygotowanie opon na sezon 2017.

Według proponowanych przepisów, od 2017 roku bolidy mają mieć zdecydowanie większy docisk aerodynamiczny, który pozwoli poprawić obecne czasy okrążeń o pięć sekund. Jak podaje Auto Motor und Sport, Pirelli uważa, iż tego typu zmiany będą wymagały bardzo złożonych testów ogumienia, ze względu na sporą różnicę w docisku oraz inną charakterystykę wierzchniej warstwy, która także ma pozwolić na szybszą jazdę.

Z tego powodu zespoły zaczęły szukać rozwiązania, które pozwoli włoskiemu dostawcy na jak najlepsze przygotowania do sezonu 2017. Jedną z propozycji było wykorzystanie bolidów z sezonu 2013, które zostaną wyposażone w znacznie bardziej rozbudowane pakiety aerodynamiczne, aczkolwiek źródła z zespołu Force India poinformowały, że pomysł ten został zawetowany, ponieważ takie rozwiązanie wymagałoby zatrudnienia dodatkowych inżynierów, co poskutkowałoby wydaniem dwóch milionów euro na dwa dni testów.

Z kolei propozycja Pirelli polegająca na wypożyczeniu bolidu od jednego z zespołów także nie znalazła poparcia, ponieważ konkurenci obawialiby się zyskania dodatkowej przewagi przez ekipę zaopatrującą koncern z Mediolanu w swoją konstrukcję. Mimo to w zanadrzu pojawił się kolejny pomysł, którym podzielił się Eric Boullier. Zdaniem dyrektora wyścigowego McLarena, ekipy powinny powrócić do bolidów z sezonu 2008, które dysponują podobnym dociskiem, jaki jest planowany na 2017 rok. Te bolidy posiadają taki docisk, o jakim rozmawiamy w kontekście sezonu 2017. Nikt nie będzie musiał budować nowej konstrukcji - stwierdził Francuz.

Pojawiają się jednak głosy w padoku, że wprowadzenie nowych regulacji może zostać odroczone w czasie właśnie przez brak możliwości odpowiedniego przygotowania ogumienia. Być może przepisy na sezon 2017 w ogóle nie zostaną wprowadzone, ponieważ nie można uzyskać porozumienia jak do tego czasu sprawdzić opony - informuje źródło.

KOMENTARZE

1
SirKamil
14.11.2015 04:45
Typowe piekiełko F1.