Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Australii

W Melbourne kierowcy F1 będą mogli korzystać z supermiękkich, miękkich i pośrednich opon.
11.12.1517:18
Nataniel Piórkowski
1406wyświetlenia


Oficjalny dostawca ogumienia, koncern Pirelli, dokonał alokacji mieszanek ogumienia na Grand Prix Australii - pierwszy wyścig nowego sezonu Formuły 1.

Włoska firma zdecydowała się na wybór pośredniej, miękkiej i supermiękkiej mieszanki.

Zgodnie z nowymi przepisami, spośród trzynastu zestawów ogumienia na suchy tor, przypisanych do każdego z kierowców, Pirelli nominuje dwa na wyścig (z czego użyty musi zostać jeden) oraz przeznacza jeden zestaw z najbardziej miękkiej mieszanki do użytku w ostatnim bloku sesji kwalifikacyjnej.

W Australii kierowcy będą musieli zatrzymać jeden komplet supermiękkiej mieszanki na Q3. Zostanie on następnie zwrócony Pirelli przez tych zawodników, którzy zakwalifikowali się w TOP10 - pozostali będą tym samym dysponowali dodatkowym kompletem dostępnym do wykorzystania w trakcie niedzielnej rywalizacji. Zestaw miękkiej i pośredniej mieszanki pozostawiony zostanie do użytku w wyścigu.

Każdy z kierowców, po konsultacjach ze swoimi zespołami, będzie mógł dokonać dowolnego wyboru pozostałych dziesięciu zestawów, jakie następnie Pirelli dostarczy na tor.

KOMENTARZE

7
bartoszcze
12.12.2015 07:45
To brzmi strasznie skomplikowanie, ale w praktyce oznacza to duży luz strategiczny dla kierowcy przy zachowaniu pewnych ogólnych zasad: a/ w wyścigu trzeba użyć dwóch rodzajów mieszanki (stary i dobrze znany wymóg), b/ Pirelli każdemu kierowcy daje [s]jeden komplet prime, jeden komplet option[/s] dwa wybrane przez siebie komplety i jeden komplet super-option c/ dotychczas każdy musiał w wyścigu raz użyć prime i raz option, a teraz trzeba użyć jednego kompletu [s]prime lub option [/s]z wskazanych przez Pirelli d/ w pozostałym zakresie zawodnik ma swobodę (zawodnik, nie zespół, kierowcy mogą mieć kompletnie różne strategie w zespole) wyboru opon - jeden może pojechać cały wyścig na 1 prime i 1 superoption, drugi na 1 prime, 1 option, trzeci na 1 option i 3 superoption, ich sprawa, ich wybór e/ zasada startu na oponach z Q2 obowiązuje - jest prawdopodobne, że wszyscy tam będą jechać na superoption, chyba że ktoś z góry się nastawi, że wejście do Q3 nie jest dla niego priorytetem, wtedy będą ciekawe manewry strategiczne o jakich zawsze marzyłem :) f/ z tymi oponami na Q3 to jest w gruncie rzeczy tak jak teraz - jeden z kompletów option mógł być użyty tylko w Q3 jeśli zawodnik się zakwalifikował, albo w wyścigu jeśli się nie zakwalifikował, teraz różnica jest taka że ten komplet będzie superoption.
Lukas
12.12.2015 07:34
@dxx91 ale czego nie rozumiesz? :)
dxx91
11.12.2015 11:01
@bartoszcze Powiem szczerze, że dalej nie ogarniam, podobnie jak kolega @kibic sribic widze bluescreena. Zbyt pokręcone to jest, przynajmniej dla mnie.
bartoszcze
11.12.2015 08:54
@dxx91 Nie. Supermiękkiej trzeba obowiązkowo użyć w Q3. Oprócz tego trzeba w wyścigu użyć jednego kompletu miękkiego lub pośredniego ze wskazanych przez Pirelli.
dxx91
11.12.2015 08:32
Czyli na wyścig będzie trzeba użyć supermiękką i jedną z dwóch pozostałych?
ICEman
11.12.2015 08:30
F1 tak do 2004 - Tam wszystko było proste i przejrzyste. F1 2016 Borówa przez 20 wyścigów stara się wytłumaczyć Januszom przed TV zasady doboru opon na każde GP.
kibic sribic
11.12.2015 08:10
Może ktoś wytłumaczyć mi akapity 3. i 4.? Mózg mi wywalił bluescreena jak próbowałem to zrozumieć.