Newey potwierdza zainteresowanie serią WEC

Brytyjczyk zaznacza jednak, że obecnie w pełni poświęca się pracy dla Red Bulla.
30.12.1514:53
Nataniel Piórkowski
2198wyświetlenia


Adrian Newey przyznał, że jest zainteresowany perspektywami związanymi z WEC, obecnie pozostaje w pełni skoncentrowany na pracach dla Red Bulla.

Ceniony projektant bolidów Formuły 1 był w ostatnim czasie łączony z różnymi projektami, włączając w to wyścigi samochodów sportowych oraz współpracę z ekipą Ben Ainslie Racing, mającą wystartować w 35. Regatach o Puchar Ameryki, jakie odbędą się w 2017 roku.

Newey odwiedził w tym roku garaż Porsche podczas 6-godzinnego wyścigu na Silverstone, ale zaznaczył, że jego wizyta miała wyłącznie niezobowiązujący i koleżeński charakter.

Zapytany przez redakcję portalu motorsport.com o to, czy w przyszłości rozważyłby zaangażowanie się w projekt budowy i rozwoju prototypowego samochodu kategorii LMP1, 57-letni Anglik odrzekł: Może w przyszłości, to coś interesującego. Sądzę, że LMP1 jest naprawdę bardzo ciekawe, ponieważ oferuje dużo większą wolność techniczną na płaszczyźnie podwozia niż Formuła 1.

Z tego względu to coś atrakcyjnego. Być może w przyszłości, tak, ale nie w tej chwili - zaznaczył.

Zapytany o to, czy chciałby zakończyć swoją karierę w Formule 1 razem z Red Bullem, Newey odpowiedział: Nigdy nie mówimy nigdy, ale współpraca z Red Bullem dała mi wiele powodów do zadowolenia. Jestem związany z zespołem mniej więcej od jego początków w Formule 1 i oczywiście czuję dumę z tego, jak udało nam się odbudować zespół z popiołów Jaguara, przeobrażając go w team, jaki odniósł sukcesy, które mogliśmy oglądać w ubiegłych latach.

KOMENTARZE

7
Gszegosz
30.12.2015 11:22
Przypominam że ostatnim dobrym rokiem dla Audi był 2013, 2014 to padaka, a LM wygrali fartem gdy o czwartej rano padła elektronika w Toyocie. W 2015 było już lepiej ale tym razem rozgromiło ich Porsche.
Maciek znafca
30.12.2015 10:55
Są 2 opcje. Albo Newey na dobre odejdzie z Red Bulla i zajmie się WEC, a byki nie będą miały wsparcia od producenta silników i staną się takim średniakiem, jak zaczynali albo bardziej optymistyczna sytuacja, że Red Bull dogada się z Audi/Porsche i opracują silnik dla RBR, a przy okazji Newey coś tam doradzi w nowinkach aerodynamicznych Porsche/Audi. Załóżmy, że projekt Red Bull-Audi/Porsche odniesie sukces w F1, a w WEC utrzyma się dominacja grupy VAG, doliczając w to absolutną dominację w WRC, to mariaż Red Bull-VAG zdominowałby 3 najbardziej prestiżowe sporty motorowe. To by była miazga :D
enstone
30.12.2015 09:57
Audi wygrywa 24H Le Mans od 2000 roku, z wyjątkiem 2003r gdzie zwycięzcą był Team Bentley, ale Bentley należy do grupy VAG, więc zwycięstwo pozostało w domu, oraz w 2009 gdzie wygrał Peugeot. W tym roku wygrało Porsche, ale i tak jak Audi należy do grupy VAG więc Newey tam wcale nie potrzebny. Dla całej grupy VAG, dwa zespoły w WEC/Le Mans to duże pole do popisu i rozwoju silników, z jednej strony silnik benzynowy (Porsche), z drugiej silnik diesla (Audi).
Michal2_F1
30.12.2015 08:16
@Saruto Ostatnio Porsche wygrywa :P
Saruto
30.12.2015 08:07
Żeby znowu wygrywali? ;)
enstone
30.12.2015 08:00
@Gszegosz A po co Newey w Audi..?
Gszegosz
30.12.2015 04:37
Czyżby Audi pukało do jego drzwi?