F1 tonuje plany radykalnych zmian w przepisach na sezon 2017

AMuS informuje, że odrzucono propozycje dotyczące karoserii i dyfuzora bolidów.
11.01.1616:34
Nataniel Piórkowski
1964wyświetlenia


Plany wprowadzenia radykalnych zmian w przepisach na sezon 2017 zostały stonowane podczas ostatniego spotkania Technicznej Grupy Roboczej - informuje Auto Motor und Sport.

Podczas posiedzenia, większością głosów zadecydowano o porzuceniu pomysłu podniesienia całkowitej szerokości karoserii do maksymalnie 180 centymetrów utrzymując w mocy obecną, wynoszącą 140 cm.

Michael Schmidt dodaje, że zrezygnowano także z powiększenia dyfuzorów. Wcześniej planowano, że od 2017 roku ich wysokość będzie wynosiła 25 centymetrów, podczas gdy teraz mówi się o pozostaniu przy obecnie obowiązującej wartości, a więc 12,5 cm. bądź tylko nieznacznym jej zwiększeniu.

Spekuluje się, że do wprowadzenia zmian doprowadziły obawy Mercedesa i Pirelli. Pirelli zagroziło wprowadzeniem wygórowanych ciśnień w oponach jako środka bezpieczeństwa, jeśli czasy okrążeń będą o pięć sekund lepsze. Nikt nie chce, aby do tego doszło - informuje Schmidt.

W artykule Auto Motor und Sport możemy jednak przeczytać, że w grę nadal wchodzi zwiększenie całkowitej szerokości bolidu do dwóch metrów. Poszerzeniu mają tez ulec przednie oraz tylne skrzydła.

KOMENTARZE

8
bartoszcze
12.01.2016 06:16
Za ograniczeniem zmian głosowało 8 zespołów. Zgadujcie które.
ICEman
11.01.2016 10:09
Komuś jednak zależy aby taki stan rzeczy się utrzymał.
Michal2_F1
11.01.2016 09:55
Przede wszystkim oni muszą zrozumieć, że problem leży w tym, że F1 zrobiła się kliniczna i przestała być widowiskiem. Jak ktoś ma wątpliwości od kiedy to się zaczęło to wystarczy zerknąć od kiedy zaczęły się regularne spotkania w celu poprawienia show (kwiecień 2014).
Kamikadze2000
11.01.2016 09:30
@enstone - dokładnie. Ale tak to jest, jak daje się władzę w rękę potentatów. ;) Rewolucja w sezonie 2014 była tak potrzebna, jak śnieg w maju. Szkoda gadać... Pzdr
enstone
11.01.2016 08:49
Już się zaczyna..... to nie, tamto nie, jeszcze inne też nie, bo ktoś ma obawy, a obawy ma Mercedes, który boi się spać ze stołka z numerem 1. Jak tak dalej pójdzie, to nie będzie żadnych zmian, bo zespoły wspólnie jednym głosem zagłosują przeciwko jakimkolwiek zmianą twardo stojąc przy swoim, że "jest dobrze", a potem będą myśleć i debatować przez następnie 5 lat, jak uczynić F1 szybszą i ciekawszą w międzyczasie ciągle narzekając na widowisko, brak oglądalności i to, że bolidy są wolne ....
Kamikadze2000
11.01.2016 06:06
Prawda jest taka, że Mercowi i Pirelli odpowiada taki stan rzeczy. A, że są w dobrych relacjach, świadczyć może wspólny test w 2013 roku w ukryciu przed innymi. Obu wyrąbałbym na zbity pysk... ;) Szkoda, ze Michelin nie weszło.
Michal2_F1
11.01.2016 04:52
Rezygnacja z powiększenia dyfuzorów to bardzo dobra rzecz akurat :)
mich909090
11.01.2016 04:42
Mało czasu na zmiany skoro nie wiadomo jeszcze nawet jakie bolidy będą szerokie. Widać pomału wycofują się z niektórych zmian.