Lowe przewiduje ciekawe strategie w GP Chin

Tor w Szanghaju będzie bardzo wymagający dla opon
12.04.1619:25
Łukasz Godula
1255wyświetlenia


Dyrektor techniczny Mercedesa, Paddy Lowe uważa, że kierowcy mogą zjechać na pierwszy pit-stop podczas GP Chin już po pięciu okrążeniach, ze względu na wysokie zużycie opon na obiekcie w Szanghaju.

Pirelli wybrało na najbliższy wyścig trzy mieszanki: super-miękką, miękką oraz pośrednią, tak samo jak w poprzednich dwóch rundach tego sezonu. Lowe jednak uważa, że podczas nadchodzących zmagań warunki będą trudniejsze.

Tor w Szanghaju nakłada całkiem inne obowiązki na opony w porównaniu do Melbourne i Bahrajnu - komentuje Lowe. Jednakże mamy wszyscy te same trzy mieszanki, więc interesujące będzie oglądanie jak to wszystko wyjdzie w praniu. Po raz pierwszy na tym torze zostanie użyta super-miękka mieszanka, a to stworzy bardziej ekstremalne warunki niż w Bahrajnie. Każdy zespół będzie kwalifikował się na super-miękkiej gumie, jednak ta będzie się bardzo szybko zużywała w wyścigu, co może zmusić do postojów już po piątym okrążeniu.

Będziemy mieli do wykonania sporo analiz w piątek i możemy zobaczyć kilka interesujących wyborów w kwalifikacjach oraz w strategii wyścigowej. Co czyni to wszystko jeszcze bardziej skomplikowanym to fakt, że nie jesteśmy pewni warunków pogodowych. Może być dość ciepło, ale może być również zimno jak w Belgii. Pogoda może wszystko utrudnić, więc będzie to weekend pełen wyzwań.

KOMENTARZE

3
---
12.04.2016 08:01
@piro Oho! A jak deszcz to tym bardziej będzie się działo :)
piro
12.04.2016 06:19
Z tego co przepowiadają prognozy to kwalifikacje będą w deszczu, a wyścig może także rozpocząć się w deszczu więc raczej nie będzie problemu z oponami :)
---
12.04.2016 06:05
No trudno się z nim nie zgodzić. Przy tak różnych doborach na nienajłatwiejszym dla opon torze, można w ciemno stwierdzić - będzie się działo!