Hamilton otrzymał karę cofnięcia o pięć miejsc na starcie GP Chin

W bolidzie Brytyjczyka została wymieniona skrzynia biegów
14.04.1606:24
Mateusz Szymkiewicz
2643wyświetlenia


Lewis Hamilton otrzymał karę cofnięcia o pięć miejsc na starcie do wyścigu o Grand Prix Chin za wymianę skrzyni biegów.

Mercedes podczas kontroli przekładni wykorzystywanej w Bahrajnie zauważył, iż posiada ona ślady uszkodzeń, przez co zapadła decyzja, by zastąpić ją na rundę w Szanghaju nowym egzemplarzem. Decyzja ta jest oczywiście równoznaczna z karą cofnięcia na starcie, ponieważ podzespół został wymieniony wcześniej niż zezwalają na to przepisy.

Jak poinformował rzecznik prasowy Mercedesa, kara dla Hamiltona powinna być mało dotkliwa, ponieważ tor w Chinach sprzyja swoją charakterystyką manewrom wyprzedzania. To jest najlepszy tor do wyprzedzania ze wszystkich pierwszych sześciu w kalendarzu, więc kara cofnięcia na starcie powinna być w Szanghaju mniej dotkliwa.

KOMENTARZE

13
bartoszcze
15.04.2016 10:38
@piro Może padać, a mogą trzy krople spaść. Pamiętajmy, że to sędziowie decydują, czy mamy "wet qualifying".
shaq
14.04.2016 09:54
Pytanie: Jak Hamilton wygra kwalifikacje, to za kogo będą 4 pkt w GPMie? Za Hamiltona czy za Rosber...to znaczy za drugiego w kwalach?
alienjam
14.04.2016 06:07
[quote="marios76"]Na razie wszyscy gdybamy :)[/quote] a już tym bardziej gdybamy jeśli rzeczywiście ma padać w sobotę jak pisze @piro ;) Jedno jest pewne - jeśli kwalifikacje będą mokre a wyścig suchy to Lewis będzie miał o wiele łatwiej.
marios76
14.04.2016 12:20
@alienjam Ta mocno agresywna moze wziac w łeb, gdy nie uda się porzez pierwsze kilka okrążeń wyjsc na prowadzenie, lub tuż za Rosberga. Potem lipa. Natomiast na twardych spokojnie utrzyma sie przed bolidami tzw grupy poscigowej, i wtedy moze bedzie liczyl na podciecie przy wczesniejszym pitstopie czołówki. Rzecz jasna, wszystko zalezy od tempa i jak si bedzie czuł w Chinach. Na razie wszyscy gdybamy :)
piro
14.04.2016 12:20
Pogoda na Q http://www.myweather2.com/Motor-Racing/China/Shanghai-International-Circuit.aspx?sday=2 . Wniosek Lewis ma dowolność w wyborze opon na wyścig więc może startować i na pośrednich i na miękkich czy tam czym tam chce. Wyścig może okazać się suchy (tak przynajmniej prognoza mówi) ale kwalifikacje będą w deszczu.
alienjam
14.04.2016 10:15
@marios76 @slipstream A nie jest tak, że top 10 startuje na oponach z Q2 ? Lewis ma 4 komplety medium na ten weekend więc jeśli uda mu się wejść do Q3 na takich oponach... kto wie. Mimo wszystko jestem zdania, że Hamilton będzie miał mocno agresywną strategię, odwróconą strategię zastosują tylko wtedy gdy nie będą pewni swojej przewagi nad Ferrari a ja myślę, że ta przewaga jest "bezpieczna" ;) Pozdrawiam.
marios76
14.04.2016 08:32
@slipstream O tym pomyślałem, spokojne Q3 + kara nawet jak musi startować na oponach z Q3 to jedzie na twardych. Jezeli takiego obowiazku nie ma, to wybiera co chce. Ma dwie możliwości.
macieiii
14.04.2016 07:46
Jak w końcu dobrze pójdzie start to na takim torze może mieć co najwyżej problem z Ferrari. Ciekawe tylko czy Rosberg to wykorzysta
TommyYse
14.04.2016 07:20
Nikomu źle nie życzę, ale tak będzie lepiej dla widowiska :)
Kamikadze2000
14.04.2016 06:32
@marios76 - słabe starty to nie pech. ;)
slipstream
14.04.2016 06:01
[quote="marios76"]Nie wiem, czy bym się nie pokusił o start z okolicy 10 miejsca i wykorzystał twardsze opony i odwrotną do większości strategię?[/quote] Niby jak? Z karą cofnięcia 5 miejsc aby startować z 10 miejsca musiałby wejść do Q3 i być piąty. A wtedy nie ma dowolności doboru opon. Jeśli zakończyłby Q2 na 10 miejscu startowałby z 15 pozycji. Nie ma co ryzykować, tylko cisnąć o jak najlepszą pozycję.
rno2
14.04.2016 05:16
Podczas gdy Lewis będzie się przebijał, Rosberg będzie spokojnie odjeżdżał. Dodatkowo jeśli Lewis słabo wystartuje i straci kilka pozycji, to może być mu ciężko dojechać na podium... Ala ja i tak wierzę, że na koniec sezonu to Lewis zostanie mistrzem świata :-)
marios76
14.04.2016 05:06
Łatwe wyprzedzanie... Mam nadzieje, że wyczerpał już limit pecha. Nie wiem, czy bym się nie pokusił o start z okolicy 10 miejsca i wykorzystał twardsze opony i odwrotną do większości strategię?