Renault rozważa zwolnienie Jolyona Palmera?

Spekuluje się, iż ekipa może niebawem zastąpić go Estebanem Oconem
28.04.1619:43
Mateusz Szymkiewicz
1873wyświetlenia


W padoku toru w Soczi spekuluje się, że ekipa Renault rozważa zwolnienie Jolyona Palmera.

Jak podaje gazeta Speed Week, stajnia z Enstone bierze pod uwagę możliwość zastąpienia Brytyjczyka przez Estebana Ocona, który jest wypożyczony z Mercedesa i pełni funkcję kierowcy testowego. Jak możemy przeczytać w raporcie, Renault jest rozczarowane dotychczasowymi wynikami oraz osiągami 25-latka i spekuluje się, że Grand Prix Rosji może być jego ostatnią szansą.

Umowa Palmera na starty w sezonie 2016 została podpisana jeszcze ze starym zarządem, który odpowiadał za nieistniejącego Lotusa. Jak przyznał sam zainteresowany, obecnie jest na etapie nauki i nie czuje żadnej presji ze strony Renault. Muszę podkreślić, iż przechodzę przez proces nauki. Moim celem jest powrót do poziomu z Melbourne, gdzie byłem zadowolony z mojego wyścigu. Nie czuję żadnej presji. Pewien poziom ciąży na całym zespole. Zarząd rozumie naszą obecną sytuację. Jeżeli mowa o mnie, to jasne jest, iż jestem debiutantem i robimy wszystko co możemy. Sezon jest długi i jestem pewien, że bolid będzie bardziej konkurencyjny i pozwoli na lepsze wyniki - powiedział Jolyon Palmer.

KOMENTARZE

12
Kamikadze2000
29.04.2016 08:40
W pierwszym treningu przed GP Rosji Sirotkin był prawie sekundę przed Palmerem. Niby tylko trening, ale wynik idzie świata. ;)
enstone
28.04.2016 09:26
@bartoszcze żeby porównać obu kierowców ???!!
bartoszcze
28.04.2016 08:35
Tak na marginesie: Sirotkinowi miejsca ustępuje Kevin, nie Jolyon.
Phaedra
28.04.2016 08:30
Trzeba poczekać na dementi ze strony Palmera lub Renault.
ds90
28.04.2016 07:51
Prędzej uwierzę, że się z nim żegnają, bo - kasa się Renówce nie zgadza / Palmer PRowo nie robi reklamy Renault - miał kilka wypowiedzi, które świadczyły o tym, że jeszcze trochę musi się nauczyć od starszych kolegów / a nawet sam zainteresowany nie chce jeździć w ogonie - niż to, że z powodu takich a nie innych wyników trzeba go zastąpić Oconem - nawet mistrz GP3 w takim samochodzie niewiele zdziała. Poza tym tak jak wyżej wspomnieliście - Jolyon jakoś wybitnie nie odstaje od Kevina - i mimo iż KMag miał kilka pechowych incydentów - to przez ich wystąpienia trudno ich porównywać między sobą. Poza tym cały czas Renault mówi, że to dla nich okres przejściowy, więc nie wiem jaki byłby sens tej calej operacji.
Yurek
28.04.2016 07:43
Te plotki są tak głupie, że aż idiotyczne. Tym tokiem to raczej Magnussena powinni wywalić, bo Duńczyk bardziej zawodzi (spodziewałem się znacznie więcej po nim na tle Palmera). Poza tym po co Renault miałoby oddawać przysługę Mercedesowi.
Aeromis
28.04.2016 07:39
@enstone Względem kogo ma się poprawić Palmer? Z Magnussenem jak na debiutanta radzi sobie pozytywnie i to na tyle że zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigach Kevin nie pokazał (jeszcze) swojej wyższości.
enstone
28.04.2016 07:29
Dżony w tamtym roku notorycznie zastępował Grosjeana w pierwszym piątkowym treningu, więc trochę pojeździł, bolid to nie jest jakaś nowa konstrukcja, to E23 z jakimiś drobnymi zmianami i z innym silnikiem. Jeśli się znacząco nie poprawi w ten weekend i w Hiszpanii, to Ocon niech robi przymiarkę fotela i szykuje kask.
bartoszcze
28.04.2016 07:28
Ktoś nie ma o czym pisać to wymyśla co popadnie. Palmer na razie miał fatalny weekend w Chinach, gdzie zakwalifikował się na P19 (dwie pozycje za partnerem) i dojechał ostatni. W Bahrajnie zakwalifikował się na P20, tuż za partnerem, ale nie wystartował. W Australii zakwalifikował się na P14, tuż przed partnerem, i dojechał na P11, czyli na miarę możliwości bolidu (przed MAG, PER i BUT). W Renault musieliby być cholernie niepoważni żeby przy takich wynikach się szarpać z Palmerem (nie wspominając o konieczności oddawania mu kasy). Pewnie komuś się wydało prawdopodobne, że mogliby powtórzyć scenariusz Maldonado, ale tam Renault miało ponadto problem marketingowy z wenezuelskim producentem, a PDVSA chętniej przyjęło oszczędności.
mcracer1993
28.04.2016 07:08
[quote="Robson22"]Ide wyleciał, bo stracił superlicencję FIA[/quote] Jak ja mogłem o tym zapomnieć - przecież ten wypadek z GP San Marino 2006 widziałem w telewizji w relacji live i wiedziałem też, że Japończyk poniesie za to poważne konsekwencje. Bo nie dość, że Ide spowodował "dachowanie" Christana Albersa, to jeszcze powodował zagrożenie dla innych kierowców w poprzednich wyścigach - dlatego stracił superlicencję FIA. A co do Palmera, to niestety ale Anglik ma pecha, że "Renatka" po powrocie do F1 przygotowała taki, a nie inny bolid. Ale sam Palmer też nie jest bez winy, bo nie prezentuje się tak jak trzeba - ok jest może debiutantem - ale od debiutanta też się oczekuje, że jak już wchodzi do F1 to pokaże dobre tempo w qualach i w wyścigu, a Palmer nie spełnia oczekiwań włodarzy "Renatki" i może (w najgorszym wypadku) wylecieć.
Robson22
28.04.2016 06:48
@up Ide wyleciał, bo stracił superlicencję FIA. Moim zdaniem dziwne zachowanie, gdyż Palmer nie ma za bardzo możliwości technicznych (bolid), by pokazać czy warto jest zatrudnić go jako kierowcę wyścigowego.
mcracer1993
28.04.2016 06:39
Czyżby Palmer miał podzielić los Japończyka Ide, który wyleciał z F1 po czwartym wyścigu? Zobaczymy. Zresztą widać, że szefostwo "Renatki" nie patyczkuje się z kierowcami i od razu przechodzi do działania zamiast czekać do końca sezonu....