GP Hiszpanii: wynik kwalifikacji

Lewis Hamilton wystartuje jutro z pole positiion
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.L. Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid2.1:23,21441.1:22,15931.1:22,0006
2. 1:23,214 4
1. 1:22,159 3
1. 1:22,000 6
13
2.N. Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1.1:23,00232.1:22,75932.1:22,2806
1. 1:23,002 3
2. 1:22,759 3
2. 1:22,280 6
12
3.D. Ricciardo (3)Red Bull RB124.1:23,74935.1:23,58563.1:22,6803
4. 1:23,749 3
5. 1:23,585 6
3. 1:22,680 3
12
4.M. Verstappen (33)Red Bull RB123.1:23,57833.1:23,17834.1:23,0876
3. 1:23,578 3
3. 1:23,178 3
4. 1:23,087 6
12
5.K. Raikkonen (7)Ferrari SF16-H5.1:23,79634.1:23,50455.1:23,1136
5. 1:23,796 3
4. 1:23,504 5
5. 1:23,113 6
14
6.S. Vettel (5)Ferrari SF16-H6.1:24,12436.1:23,68836.1:23,3346
6. 1:24,124 3
6. 1:23,688 3
6. 1:23,334 6
12
7.V. Bottas (77)Williams FW387.1:24,25138.1:24,02367.1:23,5223
7. 1:24,251 3
8. 1:24,023 6
7. 1:23,522 3
12
8.C. Sainz (55)Toro Rosso STR1110.1:24,49639.1:24,07768.1:23,6433
10. 1:24,496 3
9. 1:24,077 6
8. 1:23,643 3
12
9.S. Perez (11)Force India VJM0915.1:24,69867.1:24,00369.1:23,7824
15. 1:24,698 6
7. 1:24,003 6
9. 1:23,782 4
16
10.F. Alonso (14)McLaren MP4-3111.1:24,578310.1:24,192610.1:23,9813
11. 1:24,578 3
10. 1:24,192 6
10. 1:23,981 3
12
11.N. Hulkenberg (27)Force India VJM099.1:24,463711.1:24,2036-
9. 1:24,463 7
11. 1:24,203 6
.
13
12.J. Button (22)McLaren MP4-3112.1:24,583612.1:24,3486-
12. 1:24,583 6
12. 1:24,348 6
.
12
13.D. Kwiat (26)Toro Rosso STR1114.1:24,696513.1:24,4456-
14. 1:24,696 5
13. 1:24,445 6
.
11
14.R. Grosjean (8)Haas VF-1616.1:24,716614.1:24,4806-
16. 1:24,716 6
14. 1:24,480 6
.
12
15.K. Magnussen (20)Renault R.S.1613.1:24,669615.1:24,6256-
13. 1:24,669 6
15. 1:24,625 6
.
12
16.E. Gutierrez (21)Haas VF-168.1:24,406616.1:24,7786-
8. 1:24,406 6
16. 1:24,778 6
.
12
17.J. Palmer (30)Renault R.S.1617.1:24,9036--
17. 1:24,903 6
.
.
6
18.F. Massa (19)Williams FW3818.1:24,9414--
18. 1:24,941 4
.
.
4
19.M. Ericsson (9)Sauber C3519.1:25,2028--
19. 1:25,202 8
.
.
8
20.F. Nasr (12)Sauber C3520.1:25,5798--
20. 1:25,579 8
.
.
8
21.P. Wehrlein (94)Manor MRT0521.1:25,7459--
21. 1:25,745 9
.
.
9
22.R. Haryanto (88)Manor MRT0522.1:25,9399--
22. 1:25,939 9
.
.
9

KOMENTARZE

29
MairJ23
15.05.2016 12:14
@marios76 spoko. Mnie mozna poprawiac.ja sie nie gniewam. Wsxystkich rozumow nie pozjadalem. Zreszta piszac to wiedzialem ze to wielki skrot myslowy ktory wola o mala korekte ;) Ogladam juz wyscig i jak widac zaden z kierowcow mercedesa nie zdobedzie punktow :) Lauda says its Hamilton to blame - "he was too agressive"
paymey852
15.05.2016 11:56
@Aeromis Ale co ty mi jakieś spiski przyklejasz. Rosberg jest cienki jak ... w Monaco Przegrał z Schumacherem w Q3 następnie zaparkował (celowo lub nie, tylko On wie) i zmarnował szybkie kółko Hamiltona no i ostatnio gdyby nie głupi błąd strategów Mercedesa to Hamilton zniszczył by Rosberga. Ale jak się jest fanboyem to widzi się tylko cyferki bo bardzo pasują do teorii o szybkim Niko Wyluzuj
Aeromis
15.05.2016 10:41
@paymey852 Tja, ostatnie 4 lata to same przypadki, spiski ect. Opamiętaj się, nikt inny tego za Ciebie nie zrobi :)
paymey852
15.05.2016 10:01
@Aeromis Aleś dowalił z tym Monaco hoho To już nie pamiętamy jak było tylko wystarczy zacytować wyniki i proszę wychodzi że Rosberg jest królem Monaco.
Aeromis
15.05.2016 08:28
@marios76 Nie zgodzę się z Hiszpanią i Monako. W sprawie Monako - ROS jest tam najlepszym kierowcą ostatnich lat. Nie chodzi tylko o dwa ostatnie sezony dominacji Merca w których wygrywał, ale także (przede wszystkim) 2013 jak nie mając najlepszego bolidu stanął na PP i wygrał wyścig, czy też 2012 rok gdy w słabym Mercu zają drugie miejsce. To absolutnie najlepiej spisujący się kierowca w Monako w ostatnich latach i nikt mu nie dorównuje. Oczywiście każda passa może się kiedys skończyć, a właściwie to musi> We wróżkę się nie bawię, a dokładnie w to na co sam się powołujesz: [quote="marios76"]a statystyka jest nieubłagana[/quote]czyli podałem wyliczenia czysto statystyczne na podstawie poprzednich dwóch sezonów. [quote]prędzej czy później i Rosbergiem będzie miał problemowe wyścigi[/quote]Ale to już szklana kula, mowa wszakże o czymś nie do policzenia i wcale nie musi pomóc to Lewisowi ;) Kolejna kość niezgody to psychika. Nco ma tak duża przewagę, że choćby 5 drugich miejsc z rzędu nie powinno go załamać. Ma szansę jak nigdy przedtem, to największa mobilizacja. To, że Rosberg się nie namęczył to nie znaczy że nic nie potrafi, Vettel też miał takie sezony a majstra zdobywał. Ja uważam Rosberga za faworyta, o ile szczęście się od niego nie odwróci, a jeden wyścig nieukończony i zwycięstwo Lewisa bardzo wiele by zmieniło.
marios76
15.05.2016 05:14
@MairJ23 Lewis może odebrać Nico lidera co najwyżej, bo tytułu jeszcze nie ma ( chyba, że vice mistrza) - wybacz, musiałem cię poprawic;) @Aeromis Te szybsze tory Nico... Monaco piszesz? A, pamiętam jak Niemiec dominował nad Lewisem, niemal cały wyścig. Widziałem też, ten manewr WYPRZEDZANIA jak zespół popełnił błąd i ściągnął Hamiltona do boksu nie wiem po co? (Wiem, żebyNico wygral;) Wiele razy pisałem że takim torem jest przede wszystkim Hiszpania, i jeżeli tu Lewis wygra z Rosbergiem to znaczy, że w formie jest wybornej. Nie baw się we wróżke, bo samadrogi do zwycięstwa któregokolwiek z nich, i nie zapominaj w jakich okolicznościach Nico zdobył swoją przewagę. Przypominam, żenie miał jeszcze problemów, a statystyka jest nieubłagana, i prędzej czy później i Rosbergiem będzie miał problemowe wyścigi. Dodatkowym plusem Hamiltona jest psychika: należydo najszybszych kkierowców F1, dojrzał i jest wiele bardziej odporny na przeciwieństwa losu i na torze. Nico ma tu większy problem, nie chce mi się pisać książki, bo tyle było przykładów, ale wspominałem już, że zobaczę go chętnie pod presją, by porównać jak sobie radzi w stosunku do tegoco w pierwszych GP pokazał Lewis. Matematyka jest nieublagana: przewaga może też zostać zniwelowana w DWÓCH GP, a mamy jeszcze tylko 17;) @Aeromis dopisze jeszcze, że Nico tak naprawdę to w tych 4 GP jedyne z kim wygrał, to jeden start z Lewisem, z nikim nie walczył, nikogo nie naciskał, nikogo nie musiał wyprzedzić... Rosberg faworytem? Na pewno liderem, faworytem to jest Mercedes. Nico ma tylko nieco większe szanse, niż w ostatnich 4 sezonach ;)
MairJ23
15.05.2016 04:09
@Aeromis bardzo pozytywnie i budujaco te twoje wiliczenia wygladaja ale kasy na Rosberga bym nie postawil jeszcze a na Hamiltona tak ;) oj dziwne sa sciezki.....
Aeromis
14.05.2016 08:44
@MairJ23 Rosberg ma większą przewagę niż może się wydawać. Oczywiście byle los może odmienić fortunę, ale Nico ma swoje tory na których jest lepszy niż Lewis (Monako, Austria, Brazylia) oraz kary których Lewis może oczekiwać za wymianę silnika. Jeśli to przyłożyć z 43 punktami przewagi, to 7 pierwszych miejsc Lewisa i drugich Nico aby Anglik przegonił go w punktacji, a przy ów 3 wygranych GP Niemca HAM by potrzebował +6 GP (3 przegrane i wygrane), czyli łącznie aż 13 GP. Nie zapominajmy też, że Hamiton ma najwięcej 5 wygranych z rzędu (2014 rok), co przy wielce sprzyjających wiatrach oznacza w praktyce przegonienie Rosberga za 15 GP, a do tego jeszcze spodziewana kara. Jedno odpadnięcie Rosberga i zwycięstwo Hamiltona zupełnie zmieniłoby sytuację. Rosberg zostaje faworytem. Nie uważam że już spacerkiem jedzie po majstra, nic z tych rzeczy, jednak w obecnej chwili nikt nie nawiązał z nim walki i jeśli będzie dojeżdżał na 2-gim miejscu to przez wiele GP nikt z nim walki o majstra nie nawiąże.
MairJ23
14.05.2016 08:23
@marios76 dokladnei tak samo mysle wiec szmpana jeszcze nie otwieram :) Ale bede Nico kibicowal choc wiem ze pokonanie Lewisa to nie lada sztuka i po 3 sezonach ktore spedzili razem mozna powiedziec ze Lewis jest lepszym zawodnikiem niz Rosberg. Ale to.... jest zycie - wszystko sie moze zdarzyc i Rosberg moze wygrac wszystko ale rowniez stracic wszystko. Ja si etakze z tym licze. Lewis dzisiaj pokazal ze bedzie walczyl jak Lew i niczego mniej sie po nim nie spodziewalem - to jest fighter i postara sie odebrac tytyul Rosbergowi i boje si eze mu sie to uda.
marios76
14.05.2016 08:01
@MairJ23 Bardzo u ciebie cenię, że potrafisz komuś kibicować, jednocześnie zachowując bardzo realne podejście do sprawy. Miesiąc temu, może więcej wspomniałem, że dopiero Hiszpania i Monaco pokażą czy faktycznie Nico może zdefiniować Lewisa. Tak naprawdę cała przewaga wynika z niefartu Lewisa i niestety musimy liczyć się z tym, że i Nico będzie miał trudności w którymś GP. Nikomu źle nie życzę, popieram się statystyka i ... swoim doświadczeniem ;) Na ta chwile walka trwa:) Juz kiedyś zwycięzca 4 pierwszych GP niemal stracił całą zbudowaną przewagę w kolejnych 11GP. W tym sezonie mamy jeszcze 17 i możliwości są jeszcze otwarte. Jednak czas odrabiać straty, a nie liczyć na matematyczne szanse później.
Aeromis
14.05.2016 07:54
Wiele wskazuje na to, że Ferrari napinało mięśnie od pierwszego treningu aż do... q1, wystarczy aby pomyśleć że względem czasu VET w treningach3 (1:23,225) w q1 Raikkonen był lepszy o zaledwie 0,1 sekundy (1:23,113), a sam Vettel nawet słabiej niż w treningach. Taka marność jest aż niewiarygodna w marce pod szyldem F1, no chyba że jeszcze coś się za tym kryje. Niespotykana sytuacja. Sądzę że dziś Ferrari było stać na więcej, ale skopali sprawę po całości, popsuli ustawienia i kto wie czy nie cały wyścig. Nie uwierzę że nie byli w stanie choćby zbliżyć się na 0,2 sek do RBR.
MairJ23
14.05.2016 07:43
@marios76 nadal Niemcowi kibicuje i chcialbym zeby wygral w tym roku upragniony tytul ale wygrac z Lewisem bedzie bardzo ciezko mimo przewagi jaka dzisiaj Rosberg Dysponuje a jutro moze stopniec (badz powiekszyc sie) o 25 punktow :)
rno2
14.05.2016 06:42
@marios76 Hamilton wygrał tylko dzięki samochodowi :-)
marios76
14.05.2016 06:10
Debiutant w Red Bull u, lepszy od mistrzow swiata w Ferrari;) @MairJ23 W zeszlym roku spokojnie pokonał Lewisa w kwalifikacjach i wyscigu... mimo dominacji Anglika. W tym roku "dominuje" Rosberg... a jednak w kolejnym GP Hamilton pokazuje że jest o klase wyzej. Sen jeszcze trwa, dopiero wygrane Lewisa jutro i w Monaco beda pierwszymi koszmarami Nico;) Jakos nie widzę wpisu Kamikadze? Rosberg mial jakies problemy? Czy po prostu jest wolniejszy w porownywalnych warunkach?
Sgt Pepper
14.05.2016 06:06
Najbardziej śmieszyły mnie zapowiedzi Ferrari jak to nadszedł najwyższy czas by zacząć wygrywać z Mercedesem. Życie zweryfikowało. Jeszcze długa droga przed Ferrari, co (odkąd zaczął dla nich pracować Vettel) mnie osobiście ogromnie cieszy. Bez urazy :)
piwo
14.05.2016 05:59
[quote="Sasilton"]Kilka lat temu Red Bull schodziłty poniżej 1.20. Webber chyba w 2010 zdobył PP z czasem 1.19 ileś tam.[/quote] tak tyle ze przy takim tempie rozwoju przy stalych przepisach rekordy bylyby bite za moze dwa lata bez zadnych zmian przepisow. a tak w przyszlym roku beda mega szybkie bolidy i juz w 2017 roku beda sie zastanawiac jak zwolnic bolidy na 2018 rok bo auta sa za szybkie i niebezpieczne. jestem tego pewien. za szybkie byly w erze 10 cylindrow potem w erze 8. potem za szybkie na gladkich slikach gdy wprowadzono rowki a potem za szybkie gdy byly dmuchane wydechem dyfuzory. caly czas kombinowali by zwolnic bo za szybko. teraz przesadzili z waga bolidow (dowalili balast ponad 100kgmowy) i ograniczeniami paliwa na wyscig (100litrow) i auta staly sie duzo za wolne. ale swiat idzie do przodu co widac po czasach i bez zmian powoli czasy zblizaja sie do rekordow. oczywiscie w wyscigu jest wolno bo istnieje glupkowate ograniczenie zuzycia paliwa.
Karol24
14.05.2016 05:53
Hamilton na swoim pierwszym kółko w Q3 jechał szybciej. gdyby nie błąd to byłoby poniżej 1:22.000
Sasilton
14.05.2016 05:49
[quote="piwo"]najszybsze okrazenie z zeszlego roku 1:24,680, dwa lata temu 1:25,232. po co oni wogole znow zmieniaja przepisy. bez senu. wkurzaja mnie te zmiany. zaraz w 2017 beda odkrecac zmiany i zwalniac auta na 2018 bo jest za szybko.[/quote] Kilka lat temu Red Bull schodziłty poniżej 1.20. Webber chyba w 2010 zdobył PP z czasem 1.19 ileś tam.
rocque
14.05.2016 05:29
[quote="derwisz"]Póki co maja nieznacznie gorszy bolid od Ferrari[/quote] Silnik. Chyba mimo wszystko trochę bardziej niż ' nieznacznie ' ;)
mmw
14.05.2016 05:10
Derwisz, nie podniecaj się, qual to nie wyścig. ;)
MairJ23
14.05.2016 04:54
Sen Rosberga sie powoli konczy :) Pora sie obudzic :)
derwisz
14.05.2016 03:44
Nie tak dawno był news o tym , ze Ferrarii zasługuje na to aby stać sie pierwszą siłą w stawce. Pisałem wtedy, ze bolid być może na to zasługuje ale na pewno nie kierowcy którzy w nim zasiadają. Napisałem również, że szybciej Red Bull zepchnie ferkę na 3 miejsce niż ferka dogoni merca. I okazuje sie , że coraz realniejsze staja się przewidywania iż ostatecznie to właśnie RBR stanie sie głównym rywalem Mercedesa. Póki co maja nieznacznie gorszy bolid od Ferrari ale mają lidera (Riccciardo) zdecydowanie lepszego od dwójki kierowców Ferrarri. Jeżeli Verstappen okaże się być równorzędnym lub tylko nieznacznie gorszym od rywali z Ferrari i jezeli weźmie sie pod uwagę możliwości innowacyjne pionu konstruktorskiego RBR to powinno to wystarczyć do pokonania ekipy z Maranello.
mcracer1993
14.05.2016 03:18
@enstone Co nie zmienia faktu, że RBR jest przed Ferrari, które miało powalczyć z Mercem o zwycięstwo w tym wyścigu :P
enstone
14.05.2016 02:19
Tak jak ktoś tutaj pisał niedawno, bolid RBR za 400 milionów, a silnik za 10, jak żyć .....
FuX08
14.05.2016 02:15
A mnie zadziwił komentator, myślałem,że dokona żywota pod koniec Q3. Strach pomyśleć, co by było, gdyby tam jechał jakiś nasz rodak, mógłby przenieść się na łono Abrahama:)
piotr_del_grey
14.05.2016 02:04
Massa...
michal132
14.05.2016 01:31
Pozamiatane odwołuję ekipę sprzątającą. Okrążenie Hamiltona w Q3 miazga. RBR miazga Ferrari buhahahaha chyba na prawdę będą znowu zmiany personalne tylko czy to coś da jeżeli od tylu sezonów nie potrafią zrobić najlepszego wozu mając najwięcej kasy.
piwo
14.05.2016 01:21
najszybsze okrazenie z zeszlego roku 1:24,680, dwa lata temu 1:25,232. po co oni wogole znow zmieniaja przepisy. bez senu. wkurzaja mnie te zmiany. zaraz w 2017 beda odkrecac zmiany i zwalniac auta na 2018 bo jest za szybko.
lordfryta
14.05.2016 01:20
Red Bull szybszy od Ferrari...