Glock dominuje w drugim wyścigu DTM na Red Bull Ringu
Niemiec został liderem już na drugim okrążeniu niedzielnej rywalizacji.
22.05.1617:12
2287wyświetlenia
Timo Glock z BMW, który na dwóch pierwszy okrążeniach wyprzedził Jamiego Greena oraz Antonio Felixa da Costę, zdominował drugi wyścig DTM w Austrii.
Startujący z pierwszej linii Green i da Costa zaliczyli nieznacznie lepszy start od swoich rywali, jednak gdy Portugalczyk starał się przesunąć przed kierowcę Audi, zaliczył nieco zbyt szeroki wyjazd poza tor i ze względu na kiepską prędkość, na dojeździe do zakrętu Remus spadł za Glocka.
Były kierowca Formuły 1 szybko podjął próbę ataku na Greena i chwilę później korzystając z DRS na prostej przed wirażem numer dwa, objął prowadzenie w wyścigu.
Ze względu na neutralizację, do jakiej doszło po kolizji Nico Mullera i Robera Wickensa, Brytyjczyk nie miał możliwości powalczyć o odzyskanie pozycji lidera. Po restarcie Glock szybko odjechał od doświadczonego zawodnika Audi, gdy ten musiał już myśleć o obronie swojej lokaty przed da Costą.
Kiedy obaj kierowcy dojechali do wirażu Rauch, Green solidnie przyblokował Portugalczyka, który w kolejnej minucie spadł za Edoardo Mortarę, Augusto Farfusa i Maxime'a Martina. Na tym etapie różnica między Glockiem i Greenem wynosiła już około dwie sekundy.
Niemiec znalazł się w gronie zawodników, którzy najwcześniej zawitali do alei serwisowej. Po postoju na piętnastym okrążeniu reprezentant BMW powrócił na tor nie mając przed sobą żadnych wolniejszych kierowców. Po pit-stopie Greena rywalizacja w czołówce zachowała status quo. Na 25. okrążeniu dyrekcja zawodów zadecydowała o wprowadzeniu strefy wolnej jazdy w drugim sektorze, po kolizji do jakiej doszło między Morarą i odrabiającym strady da Costą. Dzięki temu na trzecie i czwarte miejsce przesunęli się Farfus oraz Mattias Ekstrom. Po późnym zjeździe do boksów (dopiero 28. okrążenie), Szwed awansował przed byłego zawodnika BMW w serii WTCC i korzystając ze świeższego ogumienia i uprzejmości Greena rozpoczął pogoń za Glockiem. Finalnie obu zawodników dzieliło na mecie nieco ponad dwie sekundy.
Trzecie miejsce zajął Green przed kwartetem BMW: Farfusem, Martinem, Tomem Blomqvistem i Marco Wittmannem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Mike Rockenfeller, Bruno Spengler oraz Timo Scheider. Niedziela była niesamowicie rozczarowującym dniem dla Mercedesa - koncern spod znaku trójramiennej gwiazdy zakończył weekend na Red Bull Ringu bez zdobyczy punktowej.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Timo Glock (16) | BMW M4 DTM | 42 | 1h01m30,006 | 25 | |
2 | Mattias Ekström (5) | Audi RS5 DTM | 42 | +0:02,215 | 18 | |
3 | Jamie Green (53) | Audi RS5 DTM | 42 | +0:06,014 | 15 | |
4 | Augusto Farfus (18) | BMW M4 DTM | 42 | +0:10,399 | 12 | |
5 | Maxime Martin (36) | BMW M4 DTM | 42 | +0:11,012 | 10 | |
6 | Tom Blomqvist (31) | BMW M4 DTM | 42 | +0:11,643 | 8 | |
7 | Marco Wittmann (11) | BMW M4 DTM | 42 | +0:12,242 | 6 | |
8 | Mike Rockenfeller (99) | Audi RS5 DTM | 42 | +0:14,301 | 4 | |
9 | Bruno Spengler (7) | BMW M4 DTM | 42 | +0:16,607 | 2 | |
10 | Timo Scheider (10) | Audi RS5 DTM | 42 | +0:20,127 | 1 | |
11 | Adrien Tambay (27) | Audi RS5 DTM | 42 | +0:20,937 | ||
12 | Daniel Juncadella (12) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:21,331 | ||
13 | Gary Paffett (2) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:21,858 | ||
14 | Miguel Molina (17) | Audi RS5 DTM | 42 | +0:22,178 | ||
15 | Paul di Resta (3) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:22,537 | ||
16 | Lucas Auer (22) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:23,344 | ||
17 | Christian Vietoris (8) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:23,684 | ||
18 | Esteban Ocon (34) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:25,286 | ||
19 | Martin Tomczyk (100) | BMW M4 DTM | 42 | +0:26,232 | ||
20 | Robert Wickens (6) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:26,565 | ||
21 | Antonio Felix da Costa (13) | BMW M4 DTM | 42 | +0:32,223 | ||
22 | Maximilian Gotz (84) | Mercedes-AMG C63 DTM | 42 | +0:33,139 | ||
Niesklasyfikowani | ||||||
23 | Edoardo Mortara (48) | Audi RS5 DTM | 23 | |||
24 | Nico Muller (51) | Audi RS5 DTM | 1 |
Pole position: Jamie Green - 1:22,680 Najszybsze okrażenie: Robert Wickens - 1:23,446 na 40 okrążeniu