Drugi dzień testów na torze Monza
Villeneuve najszybszy podczas drugiego dnia testów we Włoszech
14.06.0619:41
1218wyświetlenia
Jacques Villeneuve potwierdził dzisiaj zwyżkującą formę zespołu BMW Sauber, uzyskując najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas drugiego dnia testów na torze Monza. Kanadyjczyk świeżo po pokazach w londyńskim Hyde Park udał się na testy do Włoch, by przejąć od Roberta Kubicy bolid F1.06-06. Do jego obowiązków należały w środę praca nad ustawieniami auta, testy aerodynamiczne, praca nad układem chłodzenia silnika i sprawdzanie opon Michelin przeznaczonych na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Opony na ten wyścig sprawdzał także partner Villeneuve'a, Nick Heidfeld, który dzisiejsze testy ukończył na trzeciej pozycji (+0.1s). Ponadto Niemiec trenował starty i testował elektronikę, a także pracował na przednią osią tegorocznego auta. Jego aktywność tuż przed lunchem ograniczyła nieco usterka mechaniczna, jednak mimo to Heidfeld zaliczył blisko sto okrążeń. Jutro bolid F1.06-07 przejmie od Niemca Robert Kubica, który skupi się na przygotowaniach do wrześniowej GP Włoch.
Kierowców BMW rozdzielił Nico Rosberg, który podobnie jak podczas wczorajszych testów znowu okazał się bardzo szybki na torze Monza, tracąc do najszybszego kierowcy mniej niż 0.1 sekundy. Niemiec sprawdzał różną geometrię przedniego zawieszenia, a także testował różne konstrukcje przednich opon Bridgestone i pracował nad ustawieniami bolidu FW28. Tymczasem towarzyszący mu kierowca testowy Williamsa, Alex Wurz (P8, +1.0s), rozpoczął analizę konstrukcji tylnych opon i testował zmodyfikowany układ wydechowy.
Kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella i kierowca testowy Heikki Kovalainen, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Villeneuve'a. Francuska stajnia w środę kontynuowała rozpoczęte wczoraj przygotowania do dwóch wyścigów w Ameryce Północnej. Fisichella pracował nad ustawieniami bolidu R26 i programem rozwojowym silnika RS26 V8, a także testował opony Michelin na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Podobne obowiązki miał dzisiaj także Kovalainen, przy czym Fin skupił się na testowaniu zużycia opon i zaliczył po południu kilka długodystansowych przejazdów. Łącznie obaj kierowcy przejechali blisko 210 okrążeń.
Tuż za kierowcami Renault uplasowali się reprezentanci Hondy, kierowca testowy Anthony Davidson i Jenson Button, który przejął w środę bolid RA106-06 od drugiego testera japońskiej stajni, Jamesa Rossitera. Davidson zaliczył obszerny program aero w ramach przygotowań do Grand Prix Kanady i Stanów Zjednoczonych, a poranną sesję zakończył pracując nad ustawieniami auta. Button także przeprowadzał rano testy aerodynamiczne, a po południu obaj kierowcy skupili się na sprawdzaniu opon przeznaczonych do użycia na torze Indianapolis. Na koniec w bolidzie Buttona nastąpiła awaria silnika, jednak mimo to Brytyjczyk okazał się jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas dzisiejszych testów (więcej okrążeń przejechał tylko Villeneuve).
Na pozostałych miejscach (9-14) dzisiejsze testy ukończyli kierowcy z zespołów Toro Rosso, Red Bull i Toyota, z których najszybszy okazał się Scott Speed (STR), tracąc niewiele ponad sekundę do Villeneuve'a. Tuż za Amerykaninem uplasował się David Coulthard (RBR), uzyskując lepszy o ponad 0.2 sekundy czas od głównych kierowców Toyoty, Jarno Trullego i Ralfa Schumachera. Zdecydowanie najwolniejsi okazali się tymczasem Robert Doornbos i Vitantonio Liuzzi (Włoch ponownie został zaproszony do testów przez główną ekipę Red Bull), którzy musieli dzielić się dzisiaj jednym bolidem RB2. Obaj kierowcy przejechali zaledwie 29 okrążeń. Wszystkie trzy zespoły jutro powinny opublikować podsumowanie testów przeprowadzanych w tym tygodniu.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Kierowców BMW rozdzielił Nico Rosberg, który podobnie jak podczas wczorajszych testów znowu okazał się bardzo szybki na torze Monza, tracąc do najszybszego kierowcy mniej niż 0.1 sekundy. Niemiec sprawdzał różną geometrię przedniego zawieszenia, a także testował różne konstrukcje przednich opon Bridgestone i pracował nad ustawieniami bolidu FW28. Tymczasem towarzyszący mu kierowca testowy Williamsa, Alex Wurz (P8, +1.0s), rozpoczął analizę konstrukcji tylnych opon i testował zmodyfikowany układ wydechowy.
Kolejno na czwartej i piątej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella i kierowca testowy Heikki Kovalainen, mieszcząc się poniżej pół sekundy straty do Villeneuve'a. Francuska stajnia w środę kontynuowała rozpoczęte wczoraj przygotowania do dwóch wyścigów w Ameryce Północnej. Fisichella pracował nad ustawieniami bolidu R26 i programem rozwojowym silnika RS26 V8, a także testował opony Michelin na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Podobne obowiązki miał dzisiaj także Kovalainen, przy czym Fin skupił się na testowaniu zużycia opon i zaliczył po południu kilka długodystansowych przejazdów. Łącznie obaj kierowcy przejechali blisko 210 okrążeń.
Tuż za kierowcami Renault uplasowali się reprezentanci Hondy, kierowca testowy Anthony Davidson i Jenson Button, który przejął w środę bolid RA106-06 od drugiego testera japońskiej stajni, Jamesa Rossitera. Davidson zaliczył obszerny program aero w ramach przygotowań do Grand Prix Kanady i Stanów Zjednoczonych, a poranną sesję zakończył pracując nad ustawieniami auta. Button także przeprowadzał rano testy aerodynamiczne, a po południu obaj kierowcy skupili się na sprawdzaniu opon przeznaczonych do użycia na torze Indianapolis. Na koniec w bolidzie Buttona nastąpiła awaria silnika, jednak mimo to Brytyjczyk okazał się jednym z najbardziej pracowitych kierowców podczas dzisiejszych testów (więcej okrążeń przejechał tylko Villeneuve).
Na pozostałych miejscach (9-14) dzisiejsze testy ukończyli kierowcy z zespołów Toro Rosso, Red Bull i Toyota, z których najszybszy okazał się Scott Speed (STR), tracąc niewiele ponad sekundę do Villeneuve'a. Tuż za Amerykaninem uplasował się David Coulthard (RBR), uzyskując lepszy o ponad 0.2 sekundy czas od głównych kierowców Toyoty, Jarno Trullego i Ralfa Schumachera. Zdecydowanie najwolniejsi okazali się tymczasem Robert Doornbos i Vitantonio Liuzzi (Włoch ponownie został zaproszony do testów przez główną ekipę Red Bull), którzy musieli dzielić się dzisiaj jednym bolidem RB2. Obaj kierowcy przejechali zaledwie 29 okrążeń. Wszystkie trzy zespoły jutro powinny opublikować podsumowanie testów przeprowadzanych w tym tygodniu.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w środę na torze Monza (5,793 km) | ||||||
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:23.381 | 126 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:23.429 | 76 |
1 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:23.514 | 101 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:23.664 | 96 |
1 | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:23.871 | 113 |
1 | Anthony Davidson | Honda | RA106 V8 | mic | 1:23.989 | 120 |
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:24.398 | 117 |
1 | Alex Wurz | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:24.402 | 93 |
1 | Scott Speed | STR Cosworth | STR01 V10 | mic | 1:24.627 | 73 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:24.806 | 76 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:25.010 | 55 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:25.295 | 57 |
1 | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:26.806 | 14 |
1 | Vitantonio Liuzzi | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:27.594 | 15 |
KOMENTARZE