Le Mans 24 po dwóch godzinach rywalizacji

Początek zawodów odbył się za samochodem bezpieczeństwa
18.06.1617:10
Łukasz Godula
1786wyświetlenia


Zgodnie z przewidywaniami niezwykle wiele emocji dostarcza tegoroczny wyścig Le Mans i po pierwszych dwóch godzinach rywalizacji można być pewnym, iż całe zawody przyniosą bardzo zaciętą walkę.

Na kilkanaście minut przed startem nad torem rozpadał się deszcz, który zmusił wszystkich do założenia deszczowych opon, a sędziowie ogłosili start zawodów za samochodem bezpieczeństwa. Neutralizacja trwała bardzo długo ze względu na trudne warunki. Dopiero po 50 minutach zdecydowano się na restart zawodów.

Od razu mieliśmy kilka niespodzianek. Świetne tempo na przesychającej trasie miała Toyota i szybko wskoczyła na prowadzenie. Na zupełnie suchej nawierzchni jednak lepiej spisywało się Porsche i po kilkunastu minutach ścigania oraz pierwszym postoju to Hartley prowadził. Dobre tempo prezentowało również Audi, choć samochód #7 szybko uległ awarii. Konieczna okazała się zmiana turbiny, co praktycznie wyeliminowało ich z dalszej walki o zwycięstwo lub podium.

W kolejnej godzinie rywalizacji na czele w odstępie kilku sekund jechało Porsche #1, przed Audi #8 i Toyotą #6, która naciskała samochód napędzany silnikiem diesla.

Tymczasem w kategorii LMP2 prowadził Manor (być może uskrzydlony świetnymi kwalifikacjami ekipy F1). Roberto Merhi umacniał się na prowadzeniu przed Mathiasem Beche.

GTE Pro póki co przewodziło Porsche 911 prowadzone przez Bambera, ubiegłorocznego zwycięzcę wyścigu w LMP1. Ford tymczasem po ograniczeniu osiągów musiał zmagać się z walką w środku stawki.

KOMENTARZE

8
Phobos
20.06.2016 10:32
@enstone buhahaha. I kto tu sie spina - "widze, ze nie masz pojecia..." Oszczedz mi takich infantylnych komentow. Z fusow to wywrozyles, czy moze z krysztalowej kuli? Juz samo porownanie czasu naprawy w wyczynie i w cywilu, jest wyjatkowo durne. Nie musisz dodatkowo dorzucac textow rodem z gimazjum.
enstone
18.06.2016 10:06
@Phobos Napisałem to porównując wymianę w motosporcie do zwykłej wymiany w samochodzie cywilnym więc po co ta spina ... ? Widać, że nie masz kompletnie zielonego pojęcia o wymianie turbosprężarki ze starej na chociażby nową/zregenerowaną czy też rozebranie jej i przeczyszczeniu żaluzji VNT ........
Phobos
18.06.2016 09:49
@enstone Wymiana suszarki w 3-4 godz, to chyba w warsztacie pana Czesia, bo na pewno nie w jakiejkolwiek serii motorsportowej. W rajdach wymiana skrzyni, czy wlasnie turbiny, to nascie minut i nikt nie robi z tego powodu halo.
FM WMR
18.06.2016 07:53
@bartoszcze stary zawiodłeś mnie,ta maszyna to jak "Smoke on the wathers" w muzyce.:'(
bartoszcze
18.06.2016 07:04
@Gzehoo92 Dzięki.
Gzehoo92
18.06.2016 07:02
@bartoszcze, Chevrolet Corvette C7.R
bartoszcze
18.06.2016 06:40
Podpowie mi ktoś co to za intensywnie żółta fura tam jeździ w GT? :) Żona zapytała, a ja w tych wózkach się średnio wyznaję (i nie chce mi wskoczyć w oczy z numerem)
enstone
18.06.2016 03:25
Wymiana turbiny w 20 min tylko załoga Audi :)) normalnie taką procedurę to 3-4h zwłaszcza jak dostęp dupny i śruby zapieczone po stronie gorącej.