Pirelli ogłosiło zalecany przebieg na poszczególnych mieszankach
Włoski koncern po raz pierwszy zdecydował się na taki ruch.
10.07.1611:17
700wyświetlenia
Koncern Pirelli odpowiedział na kontrowersje związane z awarią opony w boldzie Sebastiana Vettela z GP Austrii, ogłaszając na Silverstone po raz pierwszy w swej historii współpracy z Formułą 1 rekomendacje dotyczące maksymalnej liczy okrążeń dla poszczególnych mieszanek ogumienia.
Vettel odpadł z wyścigu na Red Bull Ringu po tym, jak w jego bolidzie doszło do eksplozji prawej tylnej opony. Wielu obserwatorów uważało, że do awarii doszło na skutek ryzykownego wydłużenia przez Ferrari przejazdu na supermiękkiej mieszance. Szczegółowe dochodzenie przeprowadzone po Grand Prix Austrii przez Pirelli wykazało jednak, że awarii opony winny był czynnik zewnętrzny - najechanie na ostry krawężnik bądź odłamki znajdujące się na torze.
W celu wprowadzenia pełnej przejrzystości w kwestii ogumienia, Pirelli zdecydowało się po raz pierwszy otwarcie przekazać zespołom zalecenia co do maksymalnych długości przejazdów na każdej z trzech mieszanek na suchy tor. W oświadczeniu włoskiej formy możemy przeczytać:
Pirelli zaleca, aby na poszczególnych mieszankach nie przekraczać następującej liczby okrążeń:
Twarda = 26 okrążeń
Pośrednia = 28 okrążeń
Miękka = 15 okrążeń
W przypadku twardej mieszanki pojawiało się ziarnienie, dlatego przewidywana żywotność tych opon jest krótsza niż w przypadku pośredniej mieszanki.
Na tej podstawie Pirelli przewiduje następujące optymalne strategie:
Najszybsza: Dwa pit stopy: dwa przejazdy po 12 okrążeń na miękkiej mieszance + 28 okrążeń na pośredniej. Druga pod względem szybkości: Trzy pit stopy: trzy przejazdy po 12 okrążeń na miękkiej mieszance + 16 okrążeń na pośredniej. Trzecia pod względem szybkości: Dwa pit stopy: 12 okrążeń na miękkiej mieszance + 14 okrążeń na nowej miękkiej + 26 okrążeń na twardej. Najwolniejsza: Dwa pit stopy: 12 okrążeń na miękkiej mieszance + dwa przejazdy po 20 okrążeń na pośredniej
Pirelli zaznacza jednak:
W ramach każdej strategii możliwe są różne kombinacje wykorzystania poszczególnych mieszanek. Te wskaźniki nie reprezentują i nie przedstawiają gwarantowanej minimalnej liczby okrążeń na każdej mieszance. Każdy zespół indywidualnie odpowiada za określenie własnej strategii wyścigowej, w oparciu o własne dane dotyczące zużycia.