GP Niemiec: Rosberg przed Hamiltonem w 2. treningu
Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze Hockenheim.
29.07.1615:34
4434wyświetlenia
Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowych piątkowych zajęć poprzedzających kwalifikacje i wyścig Grand Prix Niemiec, wyprzedzając w tabeli Hamiltona i Vettela.
Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył jeden z faworytów lokalnej publiczności - Nico Hulkenberg (1:18,363s). Po kilku minutach, w miarę kolejnych wyjazdów kierowców na tor, wynik ten został pobity przez Maxa Verstappena i Daniela Ricciardo, który uzyskał 1:17,616s.
Kiedy na torze pojawili się kierowcy Mercedesa, natychmiast doszło do zmian w czołówce tabeli - najpierw Rosberg a później Hamilton awansowali przed kierowco Red Bulla. Na czele klasyfikacji znajdował się trzykrotny mistrz świata z wynikiem 1:17,067. Niedługo po tym Brytyjczyk został upomniany przez dyrekcję sesji za łamanie limitów toru w pierwszym zakręcie.
W pierwszych minutach sesji najpopularniejszym wyborem wśród kierowców okazało się miękkie ogumienie. Dopiero po 23 minutach Haryanto jako pierwszy wyjechał z alei serwisowej na oponach oznaczonych czerwonym kolorem. Niedługo później Hulkenberg uzyskał rekordy we wszystkich trzech sektorach, przesuwając się na pierwsze miejsce z rezultatem 1:16,781s. Drugi z kierowców Force India, Sergio Perez uzyskał chwilę po tym czas gorszy o nieco ponad 0,5s.
Około godziny 13:30 Rosberg uzyskał wynik, jaki do samego końca sesji zapewnił mu prowadzenie w wynikach - 1:15,614s, wykręcony na supermiękkich Pirelli Pzero. Dalej, ze stratą około czterech dziesiętnych części sekundy znajdował się drugi z reprezentantów Srebrnych Strzał - Lewis Hamilton. Na trzecią lokatę wspiął się z kolei Sebastian Vettel (+0,6s do lidera). Nieco wcześniej szybkie międzyczasy notował także zespołowy partner Niemca - Kimi Raikkonen. Mistrzowi świata z 2007 roku brakowało jednak spójności, która pozwoliłaby mu złożyć jedno konkurencyjne okrążenie na najbardziej miękkiej mieszance dostępnej na Hockenheim.
Na półmetku sesji doszło do ugruntowania się lokat w tabeli, a zespoły rozpoczęły przygotowania do dłuższych przejazdów i porównywania opon. Podobnie jak miało to miejsce w trakcie porannego treningu, kierowcy często wykorzystywali szeroki pas asfaltu znajdujący się tuż za pierwszym zakrętem - dyrektor wyścigu, Charlie Whiting przyznał już jednak podczas piątkowego spotkania z prasą, że przed kwalifikacjami takie praktyki mogą nie cieszyć się już pobłażliwością FIA. Bacząc na zapowiedzi organu zarządzającego Hulkenberg otrzymał przez radio stanowczą prośbę od swojego inżyniera wyścigowego: "Bez kolejnych wyjazdów w T1". Chwilę po niej w pierwszym zakręcie poza torem znaleźli się Kevin Magnussen oraz Raikkonen.
Na dziesięć minut przed końcem piątkowych przygotowań, najwięcej okrążeń miała na koncie aż szóstka: Rosberg, Raikkonen, Bottas Palmer, Magnussen oraz Haryanto - każdy z nich pokonał ponad 40 kółek, dodając do swego dorobku kolejne testowe kilometry. W garażu przebywali jedynie Button, Grosjean (najmniej okrążeń z całej stawki - tylko 13) i Ericsson.
Ze swojej pozycji na torze nie był zadowolony Vettel, który z dużą dozą frustracji w głosie mówił swemu inżynierowi o marnowaniu czasu przez jazdę za wolniejszymi bolidami. Przy okazji Niemiec blokował Daniela Ricciardo, który postanowił zrobić przed sobą trochę miejsca przed ostatnim pomiarowym okrążeniem. Z kolei nieco wcześniej, w okolicach trybuny Mercedesa, Raikkonen zmusił do wyjazdu na pobocze Felipe Massę, a Hamilton skrytykował niebezpieczny manewr wykonany przez wyprzedzającego Haryanto Daniela Ricciardo. Ogólnie jednak sesja dobiegła końca bez poważniejszych incydentów, z duetem zawodników Mercedesa na czele.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru:38 °C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nico Rosberg (6) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:15,614 | 43 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W07 Hybrid | 1:16,008 | 0,394 | 0,394 | 36 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF16-H | 1:16,208 | 0,594 | 0,200 | 39 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB12 | 1:16,456 | 0,842 | 0,248 | 40 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB12 | 1:16,490 | 0,876 | 0,034 | 38 | |
6 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF16-H | 1:16,512 | 0,898 | 0,022 | 45 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Force India VJM09 | 1:16,781 | 1,167 | 0,269 | 43 | |
8 | Jenson Button (22) | McLaren MP4-31 | 1:17,087 | 1,473 | 0,306 | 16 | |
9 | Sergio Perez (11) | Force India VJM09 | 1:17,148 | 1,534 | 0,061 | 44 | |
10 | Fernando Alonso (14) | McLaren MP4-31 | 1:17,225 | 1,611 | 0,077 | 21 | |
11 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR11 | 1:17,342 | 1,728 | 0,117 | 32 | |
12 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR11 | 1:17,367 | 1,753 | 0,025 | 38 | |
13 | Valtteri Bottas (77) | Williams FW38 | 1:17,425 | 1,811 | 0,058 | 44 | |
14 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-16 | 1:17,602 | 1,988 | 0,177 | 13 | |
15 | Felipe Massa (19) | Williams FW38 | 1:17,686 | 2,072 | 0,084 | 40 | |
16 | Esteban Gutierrez (21) | Haas VF-16 | 1:18,005 | 2,391 | 0,319 | 42 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Renault R.S.16 | 1:18,056 | 2,442 | 0,051 | 46 | |
18 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C35 | 1:18,130 | 2,516 | 0,074 | 28 | |
19 | Pascal Wehrlein (94) | Manor MRT05 | 1:18,193 | 2,579 | 0,063 | 42 | |
20 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.16 | 1:18,313 | 2,699 | 0,120 | 47 | |
21 | Rio Haryanto (88) | Manor MRT05 | 1:18,591 | 2,977 | 0,278 | 47 | |
22 | Felipe Nasr (12) | Sauber C35 | 1:19,295 | 3,681 | 0,704 | 41 |
107% najlepszego czasu: 1:20,906