FIA pragnie blisko współpracować z nowym właścicielem F1
Organ zarządzający docenia doświadczenie Liberty Media w zakresie sportu, mediów i biznesu.
09.09.1610:01
625wyświetlenia
Międzynarodowa Federacja Samochodowa wydała komentarz na temat sprzedaży Formuły 1 Liberty Media Group, której pierwszy etap został zrealizowany w środę w nocy.
Organ zarządzający dysponuje jednoprocentowym pakietem udziałów w holdingu Delta Topco, będącym firmą matką dla organizacji właściciela praw komercyjnych F1 oraz zgodnie z obecnymi przepisami zatwierdza umowy dotyczące sprzedaży praw do sportu nowym właścicielom.
W oświadczeniu opublikowanym w środę wieczorem czytamy, że FIA nie była stroną negocjacji.
Federacja oczekuje dalszych informacji dotyczących proponowanych warunków transakcji i z otwartością przyjmuje szansę rozmów ze wszystkimi zaangażowanymi stronami w celu wypracowania jak najlepszych porozumień, pomagających promować flagowe mistrzostwa rozgrywane pode egidą FIA.
Jean Todt zaznaczył:
Musimy poczekać, aby zobaczyć, jak zmiana właściciela wpłynie na promocję mistrzostw Formuły 1. Z zadowoleniem przyjmujemy długoterminową inwestycję w Formułę 1 firmy, która dysponuje tak bogatym portfolio w dziedzinach sportu, mediów i biznesu rozrywkowego. Jako organ zarządzający i tworzący przepisy, zdajemy sobie sprawę z ogromnego doświadczenia Liberty Media w obszarach, nad którymi chcielibyśmy pracować w przyszłości w bliskim partnerstwie, mając na celu dalszy rozwój F1 i pozyskanie nowej generacji entuzjastów sportu motorowego na całym świecie.