Zespoły otrzymają szansę nabycia udziałów w F1

Niektóre teamy już miały wyrazić zaintersowanie propozycją Liberty Media.
08.09.1601:33
Nataniel Piórkowski
2531wyświetlenia


Zespoły otrzymają szansę nabycia udziałów w Formule 1 - jest to jeden z etapów strategii Liberty Media, które rozpoczęło proces przejmowania kontroli nad sportem.

Umowa dotycząca zakupu pakietu 18,1 procent udziałów, na mocy której nowym prezesem Formuły 1 został Chase Carey, została ogłoszona do publicznej wiadomości w środę wieczór.

Jej zapisy dopuszczają zaoferowanie zespołom partycypowania w nowej strukturze właścicielskiej. Obecnie żaden z teamów nie dysponuje udziałami w serii Grand Prix.

W oświadczeniu Liberty Media czytamy: Zespoły otrzymają szansę uczestniczenia w procesie inwestowania w F1. Szczegółowe warunki dotyczące tej inwestycji zostaną ustalone w najbliższym czasie. Niektóre spośród stajni wyraziły już swoje zainteresowanie inwestycją po zakończeniu procedury zakupu.

Proces przejmowania kontroli nad F1 przez Liberty Media wymaga zezwoleń ze strony organów antymonopolowych różnych krajów, wraz ze zgodami innych konkretnych podmiotów, w tym FIA. Zgodnie z umowami funkcjonującymi w sporcie, organ zarządzający dysponuje 1-procentowym pakietem udziałów w Formule 1 i musi wyrazić swą akceptacje dla każdej transakcji zakupu.

KOMENTARZE

22
enstone
09.09.2016 06:44
[quote="bartoszcze"]Jak nie Slim, to zawsze zostają bogacze rosyjscy (kierunek: FI...) i różni inni[/quote] Bogacze rosyjscy obejrzą dokładnie każdego rubla zanim wydadzą go chociażby na F1. A jeśli chodzi o udziały, to tylko chodzi mi po głowie SMP Bank Racing, którzy mają swoje zabawki w WEC (GTE i LMP2).
bartoszcze
09.09.2016 05:55
@MairJ23 Wyścigi samochodów napędzanych energią z paneli na dachu...
MairJ23
08.09.2016 10:35
@mr_bean2000 w sumie masz racje, Elon mysli przyszlosciowo idac w renewal energy solutions. Czyli masz racje - moze nie pchalby sie z Tesla w Formule ale napewno chcialby uczestniczyc w wyscigach (jakby sie oczywiscie nad tym zastanawial - to tylko spekulacje ludzie - spokojnie) ktore nie produkowaly by emisji gazow cieplarnianych. Czyli w tym momencie jest tylko jedna taka seria i jest to Formula E. Trafne spostrzezenie.
bartoszcze
08.09.2016 09:12
@MairJ23 Możliwość wykupienia przez zespoły udziałów w F1 może różnych miliarderów skłonić do nowych rozważań, jeśli posiadanie zespołu przestanie być wyłącznie kosztowną zabawką:) Jak nie Slim, to zawsze zostają bogacze rosyjscy (kierunek: FI...) i różni inni
mr_bean2000
08.09.2016 08:55
@MairJ23 W sumie Musk ze swoją Teslą to nie byłby głupi pomysł :D Ale to raczej w Formule E :)
MairJ23
08.09.2016 08:03
@bartoszcze tak wiem, poszperalem juz i sie okazalo ze te informacje to spekulacja ktorej zaprzeczyly obie strony w sumie..... wiec dalem sie porwac w wir spekulacyjny jak male dziecko :) Zreszta w poprzedniej wypowiedzi sprostowalem juz swoje wlasne rewelacje :) Ale sam przyznasz ze zrobilo by sie ciekawie jakby Slim dolaczyl do stawki przejmujac FI i jakby ktos z podobna kasa przejal Manora. Moze Elon Musk ?:) a moze Warren Buffet :) hehe
bartoszcze
08.09.2016 07:41
@MairJ23 Ze Slimem to na razie plotka, natomiast co do Manora to kto wie. PS Ciekawe czy miłośnik traktorów wie, że w Indy jeżdżą na 2,2-litrowych silnikach V6 turbo na spirytus...
MairJ23
08.09.2016 07:00
@Falarek a mozesz to na normalny Polski jezyk przetlumaczyc ? bo nie chce mi sie domyslac co masz na mysli i pozatym molgbym sie pomylic podczas tego procesu wiec tlumaczenie sie przyda.
Falarek
08.09.2016 06:53
No to teraz hamburgery wyrzucą badziewne eko-pierdziawki rodem z "zielonej" UE i wsadzą "prawdziwe" amerykańskie silniki V8 6,5l :)
Tatabasi
08.09.2016 06:37
[quote="sowa_kubica_fan"]eżeli nabędą udziały, to raczej na podobnym poziomie, który każdemu zespołowi pozwoli na zysk w wysokości 100-200 mln euro rocznie.[/quote] Zysk 100 mln EUR rocznie? Podobny poziom udziałów? Raczysz żartować. Po pierwsze, żeby kupić udziały, trzeba mieć kasę. Nie wszyscy mają, więc o podobnych udziałach mowy być nie może. Ale o tym już pisali inni. Po drugie, żeby dostać za udziały jakąkolwiek kasę, firma po pierwsze musi przynosić zyski, po drugie akcjonariusze muszą podjąć decyzję o wypłacie dywidendy. Zyski są, i to spore, ale jest też ponad 4 mld USD długów spłacenia. Czy będzie wypłacana dywidenda - nie wiadomo. Ostrożnie licząc firma warta 8 mld USD przynosi udziałowcom ok. 0,5 mld zysku. Jeśli cały zysk byłby wypłacany w dywidendzie (co raczej się nie zdarza), żeby dostać 100 mln USD, trzeba być posiadaczem 20% akcji. Nie sądzę, żeby którykolwiek z zespołów kupił więcej niż 1% udziałów ze względu na strukturą udziałowców (wydatek ok. 80 mln USD, roczna dywidenda przy pełnej wypłacie z zysku 5 mln USD)
MairJ23
08.09.2016 06:06
Kasa na Swiecie jest wiec napewno wizja wyrwania chocby szczatkow z tego multimiliardowego przedsiewziecia sprawi ze znajda sie kupcy. Ok teraz widze ze rewelacje ze Slimem kupujacym FI nie sa do konca potwierdzone wiec moze byc to bajka. Sorki za rozpowszechnianie niesprawdzonych informacji. Zagalopowalem sie.
Kajkes
08.09.2016 06:04
@marcin_114 No i właśnie dlatego może im zacząć grozić bogaty sponsor, który możliwością zakupu pakietu w F1 będzie zainteresowany.
MairJ23
08.09.2016 06:03
@marcin_114 Slim kupuje Force India. Wiec czemu Manora ma ktos nie kupic tylko po to zeby miec udzialy w F1 ? I wydaje mi sie ze kupno FI przez Slima uzaleznione jest wlasnie od zakupu udzialow w F1.
marcin_114
08.09.2016 05:40
@bartoszcze Przytaczam dzisiejszą sytuację tego teamu. Jeśli ten cały fundusz będzie zainteresowany, to dlaczego nie? Ale niech będzie - Manor i Force India. Tym zespołom na razie nie grozi bogaty sponsor.
bartoszcze
08.09.2016 04:39
@marcin_114 Skąd wiesz że nowi właściciele Saubera nie będą zainteresowani?
enstone
08.09.2016 04:00
RedBull już przelewa pieniądze ......
marcin_114
08.09.2016 03:51
No nie do końca. Udziały kupi ten, kogo będzie stać. Takiego Saubera nie stać na regularne wypłaty dla pracowników, a co dopiero na kupno choćby szczątkowych udziałów tak wielkiego przedsiębiorstwa jakim jest F1.
sowa_kubica_fan
08.09.2016 03:26
Jeżeli nabędą udziały, to raczej na podobnym poziomie, który każdemu zespołowi pozwoli na zysk w wysokości 100-200 mln euro rocznie.
FM WMR
08.09.2016 12:26
@sowa_kubica_fan teraz do Twojej teorii dopasuj Manora,Saubera i Force India.Chyba będzie odwrotnie?
sowa_kubica_fan
08.09.2016 11:06
Będzie to także oznaczało, że zespoły z automatu będą miały sporo większe budżety co roku, co zmniejszy różnicę między zespołami i raczej nikt nie będzie chciał płacących za starty kierowców u siebie, tylko tych najlepszych. No chyba tego oczekujemy od dawna, prawda? ;)
deeze
08.09.2016 10:14
marios - wręcz odwrotnie, zostanie uzdrowiona sytuacja. A zakup udziałów nie wiąże się z ustalaniem zasad, bo te tworzy FIA. Wpływy będą mieli na produkt marketingowy pod nazwą F1 i wszystko co się z tym wiąże. Zespoły, które będą miały udziały w marce F1 będą chciały dla niej jak najlepiej. I bardziej będzie im się opłacało w nią inwestować.
marios76
08.09.2016 09:57
Nosz kufa... To teraz bedzie rzadzil ten, co ma więcej kasy. Kupie sobie iles % udzialow i będę mial wplyw, a inni nie :) Ten sport umiera...