GP Malezji: Hamilton z najlepszym czasem w drugim treningu

Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze Sepang.
30.09.1609:33
Nataniel Piórkowski
5508wyświetlenia


Lewis Hamilton z Mercedesa osiągnął najlepszy czas okrążenia w trakcie drugiej sesji treningowej przed GP Malezji. W TOP3 znaleźli się jeszcze Nico Rosberg i Sebastian Vettel.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie podczas popołudniowych zajęć ukończył Esteban Gutierrez. Meksykanin popisał się osiągnięciem 1:38,475s. Chwilę później na pozycji lidera znajdował się już Fernando Alonso. Następnie Vettel, korzystający od samego początku z pośredniej mieszanki ogumienia, odnotował wynik 1:37,333. Wielu kierowców miało problemy z utrzymaniem swych bolidów na torze - najczęściej problemy pojawiały się w zakręcie numer czternaście i piętnaście.

Po dziesięciu minutach Nico Rosberg, mający w swym bolidzie opony wykonane z pośredniej mieszanki, wykręcił rezultat aż o 0,8s lepszy od czasu Vettela. Na czwarte miejsce awansował zmagający się z prowadzeniem RS01 Palmer, a za nim w tabeli znajdowali się Gutierrez, Grosjean i Kwiat. Najsłabsze czasy należały do Wehrelina i Ocona, dla których tegoroczne Grand Prix Malezji stanowi pierwszą okazję do jazdy po torze Sepang. Wkrótce na trzecią pozycję, przed Fernando Alonso, awansował jednak dzięki mocnemu przejazdowi Serio Perez.

Po piętnastu minutach Ricciardo przesunął się na drugą pozycję, pomiędzy reprezentantów Mercedesa i Ferrari. Po dość niemrawym początku sesji, związanym głównie z jazdą na najtwardszej mieszance, Hamilton opuścił aleję serwisową na oznaczonych żółtym kolorem Pirelli PZero, wykręcając bezpośrednio po tym najlepszy czas okrążenia - 1:34,944s.

Drugi Rosberg tracił do zespołowego partnera nieco ponad dwie dziesiętne części sekundy. Trzecie miejsce należało do zwycięzcy ubiegłorocznego Grand Prix Malezji - Vettela, który legitymował się wynikiem 1:35,605s. Podczas gdy Niemiec bez większych problemów pokonywał kolejne treningowe okrążenia, drugi z reprezentantów Ferrari - Kimi Raikkonen, zgłaszał problemy z prowadzeniem się bolidu, związane z zastosowaniem niewłaściwych ustawień.

Na półmetyku sesji, tuż przed rozpoczęciem okresu symulacji tempa wyścigowego, mechanicy Renault zakończyli prace naprawcze przy bolidzie Kevina Magnussena, który o poranku stanął w płomieniach alei serwisowej. Dzięki wytrwałej pracy Duńczyk mógł wyjechać na tor, rozpoczynając realizację popołudniowego programu od sprawdzenia działania wszystkich najważniejszych systemów samochodu.

Tymczasem Fernando Alonso osiągnął drobną poprawę na płaszczyźnie czasu okrążenia, jednak nie pozwoliła mu ona przesunąć się do czołowej piątki. Postępy osiągnął także Raikkonen, który po powrocie na tor awansował na wysokie, czwarte miejsce. Większość zawodników koncentrowała się już w tym czasie na dłuższych przejazdach i dostosowywaniu ustawień do nowej charakterystyki toru, który przed tegoroczną edycją wyścigu przeszedł generalny remont połączony z wymianą nawierzchni i wyprofilowania aż dziewięciu spośród czternastu wiraży.

Pół godziny przed zakończeniem jazd, Carlos Sainz zgłosił prawdopodobną usterkę systemu brake-by-wire i zjechał do garażu Toro Rosso. Powolnych postępów dokonywał Magnussen, który dziesięć minut później przesunął się na dziewiętnaste miejsce, przed Grosjeana i kierowców Manora. Na szybkim kółku Duńczyk przyblokował jednak byłego kolegę z McLarena - Jensona Buttona, dającego upust swym emocjom za pośrednictwem radia zespołowego. W międzyczasie Hulkenberg, korzystający z miękkiej mieszanki, zgłosił teamowi "skończenie się" lewej przedniej opony. Kierowca Force India korzystał z miękkiej mieszanki ogumienia i w tym czasie znajdował się na dwunastym okrążeniu stintu.

Na dziesięć minut przed zakończeniem treningu w garażu przebywali jedynie Button, Sainz, Nasr oraz Magnussen. W końcówce nie doszło do żadnych przełomowych rozstrzygnięć - nieznaczne problemy z trybem pracy silnika zaliczył Ricciardo, a Hamilton popisał się bardzo mocnym tempem na liczącym kilka okrążeń przejeździe na najtwardszej dostępnej w ten weekend mieszance.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 52°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1:34,94435
2Nico Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid1:35,1770,2330,23336
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF16-H1:35,6050,6610,42837
4Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF16-H1:35,8420,8980,23731
5Max Verstappen (33)Red Bull RB121:36,0371,0930,19529
6Sergio Perez (11)Force India VJM091:36,2841,3400,24733
7Fernando Alonso (14)McLaren MP4-311:36,2961,3520,01227
8Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB121:36,3371,3930,04130
9Nico Hulkenberg (27)Force India VJM091:36,3901,4460,05337
10Jenson Button (22)McLaren MP4-311:36,7151,7710,32522
11Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR111:36,8361,8920,12130
12Jolyon Palmer (30)Renault R.S.161:36,9401,9960,10436
13Valtteri Bottas (77)Williams FW381:37,0162,0720,07637
14Esteban Gutierrez (21)Haas VF-161:37,0482,1040,03228
15Felipe Massa (19)Williams FW381:37,1102,1660,06229
16Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR111:37,2972,3530,18729
17Marcus Ericsson (9)Sauber C351:37,4492,5050,15228
18Felipe Nasr (12)Sauber C351:37,5472,6030,09826
19Kevin Magnussen (20)Renault R.S.161:37,6642,7200,11719
20Romain Grosjean (8)Haas VF-161:37,7892,8450,12525
21Pascal Wehrlein (94)Manor MRT051:37,8782,9340,08934
22Esteban Ocon (31)Manor MRT051:37,9903,0460,11236
107% najlepszego czasu: 1:41,590

KOMENTARZE

3
marios76
30.09.2016 11:18
@MairJ23 Cisnąl z dodatkami, z tego co wiem. Ferrari znowu przed Red Bullem?
MairJ23
30.09.2016 11:10
McLaren powoli pnie sie w gore tabeli co cieszy. Czy ktos sie orientuje czy Alonso ma silnik z nowa specyfikacja juz ?
Sasilton
30.09.2016 07:58
Taktyka chyba jest jasna. Start na miękkich i dwa pity na twardych.