Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Malezji

Dwa pit stopy najbardziej prawdopodobną strategią na Grand Prix.
01.10.1619:55
Informacja prasowa
515wyświetlenia


Sepang, 1 października 2016 - Po wczorajszych rekordowych temperaturach nawierzchni, przekraczających 60 stopni Celsjusza, dzisiejsze kwalifikacje odbyły się w chłodniejszych warunkach: późnym popołudniem tor był rozgrzany do 43 stopni Celsjusza.

Lewis Hamilton z Mercedesa uzyskał najlepszy czas kwalifikacji, na miękkich oponach (tak jak wcześniej podczas ostatniego treningu). Rezultat 1.32,850 jest o ponad sześć sekund lepszy niż najlepszy wynik z zeszłego sezonu - 1.39,269 z sesji Q2 - i zbliżony do rekordowego czasu w historii Sepang, czyli 1.32,582 (uzyskany przez Fernando Alonso w pierwszej części kwalifikacji w 2005 roku).

Podczas kwalifikacji korzystano z miękkich i pośrednich opon, a jedynym wyjątkiem był Felipe Massa z Williamsa, który przejechał okrążenie instalacyjne na twardej mieszance. Inną strategię zastosował Daniel Ricciardo z Red Bulla, który skorzystał tylko z jednego zestawu pośrednich opon podczas Q2. Także na jednym komplecie tych opon pojechał Fernando Alonso z McLarena, który z powodu karnych przesunięć na polach startowych będzie ruszał do wyścigu z końca stawki.

W trakcie Q2 temperatura nawierzchni spadała i wszyscy kierowcy przez całą sesję korzystali z miękkich opon, a większość wykonała po jednym przejeździe. To oznacza, że cała pierwsza dziesiątka wystartuje jutro na miękkiej mieszance, szybszej od pośredniej o około 1,2 sekundy na okrążeniu.

Ostateczna rozgrywka o pole position, z którego w poprzednich 17 edycjach GP Malezji zwyciężano dziewięć razy, także odbyła się w całości na miękkich oponach. W trakcie Q3 spadło kilka kropel deszczu, a Hamilton zapewnił sobie pole position już w pierwszym przejeździe.

Optymalną strategią na jutrzejszy wyścig będą prawdopodobnie dwa pit stopy. Nowa nawierzchnia sprawia, że poziomy zużycia oraz degradacji są mniejsze w porównaniu z poprzednimi latami. Jednak meteorolodzy zapowiadają opady deszczu, co może mieć wpływ na przebieg wyścigu.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Nowa nawierzchnia wyraźnie sprzyja przyczepności i trakcji, dzięki czemu wykonano dziś jedne z najszybszych okrążeń w historii toru w Malezji. Na miękkich oponach uzyskano czas pole position, który jest lepszy o sześć sekund od najlepszego zeszłorocznego rezultatu. W trakcie sesji temperatura tory spadała i ekipy musiały szybko na to reagować, ale oczywiście sprostały zadaniu. Pewne znaki zapytania towarzyszą pogodzie, a przy pierwszej dziesiątce startującej na miękkim ogumieniu powinniśmy mieć do czynienia z interesującą walką strategiczną w czołówce, gdzie zawodnicy prezentowali podobne tempo na długich przejazdach.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Twarde: wykorzystane jedynie przez Felipe Massę na okrążeniu instalacyjnym, obowiązkowe w wyścigu.
Pośrednie: używane w Q1, ale później już nie: część kierowców może w ogóle nie korzystać z nich w wyścigu.
Miękkie: wykorzystane do przejechania jednego z najszybszych okrążeń w historii toru Sepang, cała pierwsza dziesiątka założy je na start.

NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. L. Hamilton 1.34,434 miękkie nowe
2. M. Verstappen 1.34,879 miękkie nowe
3. N. Rosberg 1.35,053 miękkie nowe

OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Hamilton: 1.32,850 - miękkie nowe
Rosberg: 1.33,264 - miękkie nowe
Verstappen: 1.33,420 - miękkie nowe
Ricciardo: 1.33,467 - miękkie nowe
Vettel: 1.33,584 - miękkie nowe
Raikkonen: 1.33,632 - miękkie nowe
Perez: 1.34,319 - miękkie nowe
Hulkenberg: 1.34,489 - miękkie nowe
Button: 1.34,518 - miękkie nowe
Massa: 1.34,671 - miękkie nowe

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
TWARDE E. Ocon (Manor) 24 okrążenia
POŚREDNIE R. Grosjean (Haas) 20 okrążeń
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 20 okrążeń
MIĘKKIE E. Gutierrez (Haas) 20 okrążeń
MIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 20 okrążeń
MIĘKKIE P. Wehrlein (Manor) 20 okrążeń

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
TWARDE L. Hamilton (Mercedes) 1.35,956
POŚREDNIE D. Ricciardo (Red Bull) 1.35,079
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.32,850