Informacja Pirelli przed GP Meksyku

Obok Monzy i Baku, Meksyk to jeden z najszybszych torów w sezonie 2016.
24.10.1622:57
Informacja prasowa
951wyświetlenia


Mediolan, 24 października 2016 - Dobór mieszanek na Grand Prix Meksyku jest dokładnie taki sam jak na rozegraną w miniony weekend Grand Prix USA: pośrednie opony P Zero „białe”, miękkie P Zero „żółte” oraz supermiękkie P Zero „czerwone”. Jednak te dwa tory różnią się od siebie charakterystyką. Meksyk wrócił do kalendarza w zeszłym sezonie, kontynuując wspaniałą historię poprzednich edycji tego wyścigu, rozgrywanych od lat 60. z przerwami do 1992 roku. Obecny układ zachował większość elementów dawnego, bardzo szybkiego toru. Połączono je z bardziej techniczną i wolną sekcją, tworząc interesującą mieszankę tradycji i współczesności, trochę przypominającą Monzę.

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OPON:
• Obok Monzy i Baku, Meksyk to jeden z najszybszych torów w sezonie 2016.
• Samochody mają jednak większy poziom docisku niż na Monzy, częściowo ze względu na znaczną wysokość nad poziomem morza.
• Asfalt jest wciąż dość nowy, bo obiekt otrzymał nową nawierzchnię przed zeszłorocznym, inauguracyjnym wyścigiem (wygładzono nierówności, z których niegdyś słynął Meksyk). W tym roku nawierzchnia mogła ulec pewnej ewolucji.
• Najsłynniejszy zakręt toru - Peraltada - najmocniej obciąża opony.
• Pogoda zawsze stanowi znak zapytania: możliwe są zarówno ciepłe warunki, jak i ulewny deszcz.
• W zeszłym roku nawierzchnia była śliska, ale od tamtej pory zorganizowano tu wiele zawodów różnych serii i to powinno zapewnić lepsze nagumowanie toru.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI:
• Pośrednia „biała”: obowiązkowy zestaw, nie cieszy się dużą popularnością wśród kierowców.
• Miękka „żółta”: również obowiązkowy zestaw, prawdopodobnie szeroko stosowany i może odegrać kluczową rolę w wyścigowej strategii.
• Supermiękka „czerwona”: pojawia się w Meksyku po raz pierwszy, obowiązkowy zestaw na Q3.

CO DZIAŁO SIĘ ROK TEMU:
• Wpływ na wyścig miała późna neutralizacja, dzięki której kierowcy dostali „darmowy” ostatni pit stop. • Nico Rosberg wygrał liczący 71 okrążeń wyścig po starcie na miękkiej mieszance i zmianach na pośrednią na 26. i 46. okrążeniu.
• Najlepsza alternatywna strategia: lokalny bohater Sergio Perez zatrzymał się tylko raz, po starcie na miękkich oponach założył pośrednie na 18. okrążeniu i zdobył punkty za ósme miejsce.

PAUL HEMBERY, DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT:
Autodromo Hermanos Rodriguez to właściwie nowy tor, ale stoi za nim wielka historia - co zresztą potwierdza jego nazwa. Kibice tłumnie zjawiają się na trybunach i sama sekcja stadionowa jest jedną z najbardziej spektakularnych w sezonie. Ścigaliśmy się tu przed rokiem, ale jest duża szansa na to, że nawierzchnia uległa ewolucji od tamtego czasu. Po raz pierwszy przywozimy tu supermiękkie opony, więc ważne będzie ocenienie wszystkich nowych czynników podczas treningów. Być może pojawią się ciekawe alternatywy do strategii dwóch pit stopów, która była zdecydowanie najpopularniejszym rozwiązaniem w sezonie 2015.

CO NOWEGO?
• Meksyk pojawił się w kalendarzu w zeszłym sezonie i w tym roku nie ma poważniejszych zmian na torze.
• W przyszłym tygodniu odbędzie się kolejna tura testów opon deszczowych na sezon 2017: w dniach 2-3 listopada zespół Red Bull będzie jeździł w Abu Zabi.
• Pirelli zostało wyłącznym dostawcą ogumienia do nowych mistrzostw Blancpain GT Series Asia.

INNE WYDARZENIA, KTÓRE W OSTATNIM CZASIE PRZYKUŁY NASZĄ UWAGĘ:
• Meksyk to najwyżej położony tor w kalendarzu i to oznacza, że turbosprężarki muszą pracować szybciej, by dostarczyć taką samą moc. Nie ma to wpływu na korzystanie z mocy elektrycznej.
• W zeszłym roku prędkości maksymalne w Meksyku sięgnęły 366 km/h, w tym roku powinny być jeszcze wyższe.