GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton zdobył pole position do wyścigu, w którym powalczy o mistrzostwo świata.
P.Kierowca (Nr)SamochódCzęść 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Część 1 (Q1)Część 2 (Q2)Część 3 (Q3)Okr.
1.L. Hamilton (44)Mercedes F1 W07 Hybrid1.1:39,48731.1:39,38231.1:38,7556
1. 1:39,487 3
1. 1:39,382 3
1. 1:38,755 6
12
2.N. Rosberg (6)Mercedes F1 W07 Hybrid5.1:40,51132.1:39,49032.1:39,0586
5. 1:40,511 3
2. 1:39,490 3
2. 1:39,058 6
12
3.D. Ricciardo (3)Red Bull RB128.1:41,00256.1:40,42963.1:39,5896
8. 1:41,002 5
6. 1:40,429 6
3. 1:39,589 6
17
4.K. Raikkonen (7)Ferrari SF16-H2.1:40,33853.1:39,62934.1:39,6046
2. 1:40,338 5
3. 1:39,629 3
4. 1:39,604 6
14
5.S. Vettel (5)Ferrari SF16-H3.1:40,34155.1:40,03435.1:39,6616
3. 1:40,341 5
5. 1:40,034 3
5. 1:39,661 6
14
6.M. Verstappen (33)Red Bull RB124.1:40,42434.1:39,90356.1:39,8185
4. 1:40,424 3
4. 1:39,903 5
6. 1:39,818 5
13
7.N. Hulkenberg (27)Force India VJM097.1:41,00037.1:40,70937.1:40,5016
7. 1:41,000 3
7. 1:40,709 3
7. 1:40,501 6
12
8.S. Perez (11)Force India VJM096.1:40,86438.1:40,74338.1:40,5196
6. 1:40,864 3
8. 1:40,743 3
8. 1:40,519 6
12
9.F. Alonso (14)McLaren MP4-3113.1:41,616510.1:41,04469.1:41,1066
13. 1:41,616 5
10. 1:41,044 6
9. 1:41,106 6
17
10.F. Massa (19)Williams FW389.1:41,15769.1:40,858610.1:41,2133
9. 1:41,157 6
9. 1:40,858 6
10. 1:41,213 3
15
11.V. Bottas (77)Williams FW3811.1:41,192311.1:41,0846-
11. 1:41,192 3
11. 1:41,084 6
.
9
12.J. Button (22)McLaren MP4-3110.1:41,158812.1:41,2726-
10. 1:41,158 8
12. 1:41,272 6
.
14
13.E. Gutierrez (21)Haas VF-1614.1:41,6391013.1:41,4806-
14. 1:41,639 10
13. 1:41,480 6
.
16
14.R. Grosjean (8)Haas VF-1612.1:41,467914.1:41,5646-
12. 1:41,467 9
14. 1:41,564 6
.
15
15.J. Palmer (30)Renault R.S.1615.1:41,775815.1:41,8206-
15. 1:41,775 8
15. 1:41,820 6
.
14
16.P. Wehrlein (94)Manor MRT0516.1:41,886816.1:41,9956-
16. 1:41,886 8
16. 1:41,995 6
.
14
17.D. Kwiat (26)Toro Rosso STR1117.1:42,0039--
17. 1:42,003 9
.
.
9
18.K. Magnussen (20)Renault R.S.1618.1:42,1426--
18. 1:42,142 6
.
.
6
19.F. Nasr (12)Sauber C3519.1:42,2478--
19. 1:42,247 8
.
.
8
20.E. Ocon (31)Manor MRT0520.1:42,2868--
20. 1:42,286 8
.
.
8
21.C. Sainz (55)Toro Rosso STR1121.1:42,3939--
21. 1:42,393 9
.
.
9
22.M. Ericsson (9)Sauber C3522.1:42,6378--
22. 1:42,637 8
.
.
8

KOMENTARZE

16
Kamikadze2000
27.11.2016 12:12
@marios76 - stary, F1 to biznes a nie sport. Nadal wierzycie w czystość tej rywalizacji? Merc "kupił" rewolucję techniczną w 2014 roku i dobrze wiedzieli, że będą z przodu. Od początku z tą myślą weszli do F1. Niestety mają taką przewagę, że walka o tytuł konstruktorów całkowicie straciła sens. Dali dwa tytuły Hamiltonowi, to teraz jeden Rosbergowi. Oby w 2017 roku ich dominacja się skończyła - dla dobra wszystkich. :P
Gerard
27.11.2016 07:36
@marios76 Proszę dokładnie przyjrzeć się tegorocznemu GP Austrii i dowiedzieć się dlaczego Nico Rosberg został tam cofnięty o 5 pozycji na starcie i proszę jeszcze zobaczyć dlaczego w GP Wielkiej Brytanii Rosberg stracił pozycję kosztem Verstappena (w żałosny sposób stracone 3 pkt, które dałyby Nico jeszcze większy komfort na dziś). Ze sprzęgłem też był problem w GP Niemiec, gdy startował z pole position.
marios76
26.11.2016 08:43
@sowa_kubica_fan Pozwolę sobie skopiować Twój post, tak dokładnie wszystko przewidziales ;) A tak na poważnie, spodziewam się około 3 sekund lepszych czasów na przeciętnym torze, i nieco mniej na nietypowych. @Pawel J :) Dobre ;) Rosberg jedzie 25 wyścwig bez problemów technicznych, Hamilton wymieniał kilka silnikow, miał problemy ze skrzyniami biegow, sprzęgłem... Bóg wie czym jeszcze. Odnoszę wrażenie, że jak coś pójdzie nie tak u Nico, to Lewis będzie miał awarie... @Mr President Chyba obecnieana przyczepności mechanicznej margines jest zbyt duży. Moc chłopaki opanowali i jedzie się łatwo. Większa przyczepność zaowocuje wielością wariantów ścieżek toru, utrudni prowadzenie, podniesie limity i może faktycznie sprawi, że popełniony błąd będzie częściej kosztował wyjazd poza tor.
Mr President
26.11.2016 08:00
@adrian4900 Dokładnie tak jak mówisz, decyduje czysta szybkość, kwalifikacjom brakuje czynnika losowego. Myślę, że prowadzenie bolidów stało się zbyt łatwe i prawie każdy kierowca na praktycznie każdym kółku jest w stanie pojechać bardzo blisko limitu. Wystarczy porównać onboardy z np. 2004 roku z aktualnymi - na starych widać, jak kierowcy cały czas korygują kąt skrętu na kierownicy, a teraz wiele zakrętów pokonują jednym płynnym ruchem rąk. Złożenie perfekcyjnego kółka przestało być rzadkością, teraz wystarczy nie przegrzać opon na początku okrążenia i zapamiętać prędkości "wejściowe", skutkiem czego zespołowi koledzy bardzo często uzyskują zbliżone rezultaty.
kutanos
26.11.2016 06:28
Taaa... wszyscy odlecą na orbitę... a my ich nawet nie zauważymy przed telewizorami, nie wspominając już o kibicach na trybunach.
rno2
26.11.2016 06:04
Samochody będą szybsze w zakrętach dzięki większej przyczepności mechanicznej i aerodynamicznej. Natomiast większy (szerszy) przekrój bolidu = większy opór powietrza. Dodatkowo bolidy będą cięższe. Zespoły przewidują, że bolidy będą na prostych nieco wolniejsze niż tegoroczne.
MairJ23
26.11.2016 06:02
@adrian4900 dlaczego zalosnie. Swiadczy to tylko o tym ze licza sie samochody....czyli nuc nowego w f1
sowa_kubica_fan
26.11.2016 05:41
Środek samochodu będzie miał więcej miejsca na powietrze + szersze samochody + szersza podłoga + szersze opony.
rno2
26.11.2016 05:28
@sowa_kubica_fan Skąd Ty bierzesz te głupoty? Bolidy będą szersze, więc opór będzie mniejszy? Bolidy będą jeździć w Monako 10 sekund szybciej?
Pawel J
26.11.2016 05:13
Byłem przeciwny temu pomysłowi ale teraz żałuję że nie ma podwójnych punktów za zwycięstwo w ostatnim wyścigu.
adrian4900
26.11.2016 05:00
Żałośnie wyglądają te wyniki, dwa mercy za nimi dwa red bulle i dwa Ferrari następnie dwa auta FI i następnie znów dwa Mclareny i dwa Williamsy i jeszcze dwa Hassy, końcówka trochę wymieszana ale widać że od początku sezonu tutaj nic się zmienia, już wiem dlaczego odpuściłem oglądanie tych wyścigów.
enstone
26.11.2016 04:48
@sowa_kubica_fan FIA robi takie zmiany aerodynamiczne, aby teraz RedBull mógł dominować na kilka lat ....
sowa_kubica_fan
26.11.2016 04:24
Pirelli mówi, że czasy okrążeń będą szybsze o 3-3.5s, FIA, że o 5, a ja stawiam, że o 7-8. Te zmiany są bardzo duże: - Szersze opony - jakieś 30% więcej przyczepności, jak nie więcej. - Szersze tylne i przednie skrzydło + powrót beam wing - około 40% więcej siły docisku. - Większe deflektory - lepsze przekierowanie powietrza pod podłogę i na dyfuzor. - Szersza podłoga i dużo większy dyfuzor - więcej niskiego ciśnienia pod samochodem, co w Monako może skrócić czasy o 10-11 sekund nawet. - Szerszy samochód - mniejszy opór powietrza - nie zdziwię się, jak na Monzy prędkość w kwalifikacjach będzie dochodzić do 385 lub nawet do 390 km/h. No i nie należy zapominać, że będziemy mieli jeszcze wydajniejsze silniki. Wbrew pozorom, pomimo większych przeciążeń w zakrętach, samochody będą łatwiejsze w prowadzeniu według mnie, ze względu na bardzo zaawansowaną aerodynamikę. Kierowcy faktycznie będą mogli reagować wcześniej, duuuużo wcześniej, ale z pewnością się do tego odpowiednio fizycznie przygotują. A po co te zmiany robią... No cóż, po to, żeby Mercedes stracił pozycję dominatora. Tego FIA w najśmielszych nawet oczekiwaniach się nie spodziewała. Śmiem twierdzić, że jeśli Mercedes dopieści swój silnik do granic możliwości i rozwinie jeszcze bardziej aerodynamikę, to znowu mogą być sekundę, jak nie więcej, przed Red Bullem i Ferrari. Tak, jak też już kiedyś pisałem, Red Bull może skopać swój samochód, bo, jak wiadomo, Newey różne miewał okresy jako projektant. Sporą niewiadomą jest McLaren - mam wrażenie, że odnajdą w końcu sposób na powrót do czołówki.
piwo
26.11.2016 03:34
kolejny raz powiem to samo. znow patrzac na czasy uwazam ze przyszloroczne zmiany sa niepotrzebne. czasy beda za szybkie, auta beda niebezpieczne, a kierowcy beda mdleli na zakretach. po roku czyli w 2018 bedzie dyskusja jak zwolic formule jeden i znow bedzie nagonka na wydatki i zmiane przepisow w kierunku zwolnienia bolidow. glupota ludzka nie zna granic. bez zmian praktycznie na kazdym torze w przyszlym roku padalyby rekordy.
FM WMR
26.11.2016 02:44
Nie ma się co dziwić,obydwaj jadą ostatni wyścig sezonu i obydwaj nie mają już w sumie nic do powiedzenia w generalce,więc relaks im towarzyszy.To normalne.
MairJ23
26.11.2016 02:19
Boje sie troche zrelaksowanego Lewisa i Ricciardo ;)