Taffin: Słaby start sezonu 2015 dobił Renault

Francuz ujawnił, iż koncern znalazł się wówczas w położeniu, w którym nie wiedział co dalej robić
26.12.1612:39
Mateusz Szymkiewicz
1685wyświetlenia


Remi Taffin nadzorujący rozwój jednostki napędowej Renault, przyznał, iż problematyczny start sezonu 2015 praktycznie dobił francuskiego producenta.

Po wprowadzeniu hybrydowych silników V6 w sezonie 2014, producent z Viry przez pierwsze dwa lata nie był w stanie opracować na tyle konkurencyjnego pakietu, by na równi walczyć z Mercedesem oraz Ferrari. W dodatku układy napędowe Renault prezentowały wysoki poziom zawodności i niewiele brakowało, by wieloletni partner jakim jest Red Bull, zaprzestał współpracy po sezonie 2015.

Start sezonu 2015 nas dobił - powiedział Remi Taffin. Po prostu wszystko zatrzymaliśmy. Pod względem technicznym oraz politycznym było dla nas ciężko. Nie wiedzieliśmy czy zamierzamy kupić zespół, jeżeli będziemy posiadać klientów. Gdy złoży się to w jedną całość, to życie zostało utrudnione każdemu z nas. Druga część sezonu 2015 pokazała jednak, iż jesteśmy w stanie przetrwać oraz znów wykonywać dobrą pracę.

Mimo przełomowego sezonu 2016, w którym Red Bull wygrał dwa wyścigi dysponując jednostkami Renault, Taffin przyznał, iż firma w kryzysowym momencie utraciła kierunek rozwoju. Ludzie się nie zmienili, wciąż mamy odpowiednie oraz dobre osoby. To kwestia organizacji. To coś, co straciliśmy w tamtym momencie. Przy pewnych obszarach silnika uruchomiliśmy procedury, by upewnić się, że to co zrobiliśmy w fabryce sprawdzi się na torze. Będę szczery jeżeli powiem, że w tym roku mieliśmy jedną lub dwie niespodzianki. To normalne, ale mogliśmy zareagować i byliśmy na to przygotowani. Musisz być gotowy, a także należy mieć rozwiązanie, jeżeli coś pójdzie nie tak lub potoczy się inaczej niż zakładałeś.

KOMENTARZE

2
bartoszcze
26.12.2016 07:58
[quote]Po wprowadzeniu hybrydowych silników V6 w sezonie 2014, producent z Viry przez pierwsze dwa lata nie był w stanie opracować na tyle konkurencyjnego pakietu, by na równi walczyć z Mercedesem oraz Ferrari. [/quote] W 2014 silniki Renault lały Ferrari, aż równo puchło. Zresztą w tekście, na którym to jest bazowane, wyraźnie piszą że problemem były zmiany wprowadzone w zimie 2014/2015. Taffin przyznaje też, że z rocznym opóźnieniem wprowadzili właściwą technologię.
sztuka1988
26.12.2016 11:41
Ah te tłumaczenia z Google Translate