Sebastian Vettel najszybszy przed kwalifikacjami

Za Niemcem uplasowali się Raikkonen oraz Bottas
08.04.1707:11
Dawid Hojczyk
5834wyświetlenia


Kierowcy Ferrari okazali się najszybsi podczas pierwszej sobotniej sesji. Przed kwalifikacjami Vettel wykręcił minimalnie lepszy czas od Kimiego Raikkonena. Za reprezentantami Scuderii Ferrari znaleźli się Bottas oraz Hamilton, który zepsuł swoje najszybsze okrążenie.

W sobotnie przedpołudnie panowały znacznie lepsze warunki, niż podczas piątkowych zajęć, dlatego kierowcy od razu zabrali się do pracy. Już na okrążeniu wyjazdowym, problemy ze swoim samochodem zgłosił kierowca Toro Rosso, Carlos Sainz. Jako pierwszy, czas jednego okrążenia ustanowił Romain Grosjean, jednak Francuz bardzo szybko spadł w tabeli z rezultatami, po tym jak swoje okrążenia ukończyli pozostali kierowcy. Po dziesięciu, bardzo pracowitych minutach, na czele stawki znajdował się Ricciardo przed Perezem i Strollem. Australijczyk okupował pierwszą lokatę z rezultatem 1:37.411. Od pierwszych minut zmagań na torze, Giovinazzi - zastępujący Wehrleina drugą rundę pod rząd - był szybszy o ponad pół sekundy od Marcusa Ericssona, choć obaj reprezentanci Saubera zamykali tabelę z czasami.

Po krótkiej wizycie w boksie, w drugim kwadransie trwania sesji, swój czas podkręcił Daniel Ricciardo. Reprezentant Red Bulla wyjechał na supermiękkiej mieszance opon, po czym pokonał jedno okrążenie toru w Szanghaju w czasie 1:35.647, tym samym odskakując od drugiego Pereza na dwie sekundy. Ericssonowi udało się przebić czas Giovinazziego, ale chwilę później Szwed był sprawcą wywieszenia pierwszych żółtych flag, po tym jak stracił kontrolę nad bolidem i znalazł się na wyasfaltowanym poboczu. Lewis Hamilton oraz Sebastian Vettel od samego początku - podobnie jak większość kierowców - skupili się na długich przejazdach. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę liderzy mistrzostw świata znajdowali się na ósmej i dziewiątej (Vettel przed Hamiltonem) lokacie z blisko czterosekundową stratą do Ricciardo.

Po tym jak supermiękkie opony znalazły się w bolidzie Kimiego Raikkonena, zmienił się także kierowca otwierający tabelę z czasami pojedynczych okrążeń. Rekordy w trzech sektorach zaowocowały rezultatem na poziomie 1:34.519. Chwilę później, do Fina dołączył Sebastian Vettel i z czasem 1:33.336 zepchnął zespołowego kolegę na drugą lokatę. Skarżący się na podsterowność Raikkonen próbował jeszcze skontrować Vettela, ale kolejne pomiarowe okrążenie wystarczyło zaledwie na 1:34.476. W ślad za kierowcami Ferrari poszła niemal cała stawka, z wyjątkiem reprezentantów Mercedesa. Seria szybkich okrążeń sprawiła, iż za kierowcami Ferrari uplasował się Felipe Massa przed Danielem Ricciardo. Zarówno Brazylijczyk, jak i Australijczyk przejechali jedno okrążenie w czasie 1:35.092. Na dwadzieścia minut przed końcem sesji, w czołowej dziesiątce znajdowali się również Verstappen, Hulkenberg, Stroll, Sainz, Palmer oraz Grosjean.

Szybki przejazd Bottasa na świeżych, supermiękkich oponach wystarczył zaledwie na drugą lokatę, z sekundą straty do Sebastiana Vettela, natomiast okrążenie Hamiltona było o niespełna 0,3 sekundy szybsze od rezultatu uzyskanego przez Vettela. Chwilę później, rekordy w pierwszym i trzecim sektorze poprawił Vettel, jednakże tempo w środkowej części toru sprawiło, iż czterokrotny mistrz świata nie poprawił swojego najlepszego rezultatu. Sztuka poprawy czasu udała się natomiast Raikkonenowi, który na dwanaście minut przed końcem sesji, z czasem 1:33.389 znalazł się tuż za Vettelem.

W ostatnich minutach sesji, na tor ponownie wyjechała cała dwudziestka, jednak nie wszyscy założyli na ostatni przejazd świeże supermiękkie opony. Swoje okrążenia znacznie poprawili kierowcy Mercedesa: Bottas z rezultatem 1:33.707 uplasował się na trzeciej lokacie, natomiast Hamilton - po tym jak przestrzelił dohamowanie do zakrętu numer 14 - musiał zadowolić się rezultatem 1:33.879 i czwartą lokatą, choć po dwóch sektorach był o 0,6 sekundy szybszy od Bottasa. Felipe Massa ostatecznie znalazł się przed obydwoma kierowcami Red Bulla, natomiast tuż za czerwonymi bykami znalazł się Lance Stroll. Czołową dziesiątkę zamknęli Palmer oraz Sainz.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:33,33620
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:33,3890,0530,05319
3Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:33,7070,3710,31826
4Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:33,8790,5430,17225
5Felipe Massa (19)Williams FW401:34,7731,4370,89423
6Max Verstappen (33)Red Bull RB131:34,9461,6100,17320
7Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:35,0921,7560,14623
8Lance Stroll (18)Williams FW401:35,1821,8460,09024
9Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:35,1921,8560,01021
10Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:35,2231,8870,03124
11Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:35,4492,1130,22622
12Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:35,5212,1850,07222
13Sergio Perez (11)Force India VJM101:35,6262,2900,10520
14Romain Grosjean (8)Haas VF-171:35,6802,3440,05422
15Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:35,8042,4680,12423
16Esteban Ocon (31)Force India VJM101:35,8112,4750,00724
17Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:35,9122,5760,10117
18Marcus Ericsson (9)Sauber C361:36,0632,7270,15125
19Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:36,2212,8850,15821
20Antonio Giovinazzi (36)Sauber C361:36,7053,3690,48424
107% najlepszego czasu: 1:39,869

KOMENTARZE

4
VJM02
08.04.2017 06:44
@krzychol2000 [quote]natomiast Hamilton – po tym jak przestrzelił dohamowanie do zakrętu numer 14 – musiał zadowolić się rezultatem 1:33.879 i czwartą lokatą, choć po dwóch sektorach był o 0,6 sekundy szybszy od Bottasa.[/quote]
Aeromis
08.04.2017 06:29
@RY2N No właśnie Red Bull wstępnie jest na dobrej drodze osiągnąć wątpliwy sukces sprzed dwóch lat, gdy ich pakiet był daleki od dobrego i pożarli sie z Renault po całości. Można było to zauważyć w Australii ichoć to jeszcze za mało, jednak dziś potwierdził to Verstappen.
RY2N
08.04.2017 06:15
@Aeromis ale to niestety niemożliwe - RedBull ma wciaż niesamowicie dobrą aerodynamikę (zaobacz wczorajsze wyniki w deszczu na śliskim torze gdzie liczyła się wszelka przyczepność), a silnik taki sam jak Renault - więc siłą rzeczy muszą być przed Renault. Owszem długa prosta i suchy tor będą ich zbliżać do siebie, ale zawsze te kilka dziesiątych będzie różnicy.
Aeromis
08.04.2017 05:36
Marzy mi się, żeby wyniki Renault się potwierdziły, skoro Palmer potrafi być tuż za Red Bullami, to Hulk bez problemów mógłby być na równi z nimi, jak nie lepiej.