GP Rosji: Vettel na czele tabeli w drugim treningu
Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze w Soczi.
28.04.1715:31
6725wyświetlenia
Sebastian Vettel potwierdził konkurencyjne tempo Ferrari, uzyskując najlepszy rezultat podczas drugiego wolnego treningu przed wyścigiem o Grand Prix Rosji. W TOP3 znaleźli się jeszcze Raikkonen i Bottas.
Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Magnussen, w ślad za którym szybko poszedł Hulkenberg, który jako pierwszy ukończył pomiarowe kółko odnotowując czas 1:32,336s. Już od początkowych minut jazd Grosjean zgłaszał problemy z funkcjonowaniem hamulców, mając wyraźne trudności z płynnym pokonywaniem zakrętów. Tymczasem najpierw Vettel, a następnie Raikkonen wskoczyli na czoło tabeli, ustanawiając rezultaty na poziomie 1m36s, korzystając z supermiękkich opon.
Dziesięć minut po starcie treningu Kwiat obrócił swój bolid w trzynastym zakręcie, a Bottas rozdzielił kierowców Ferrari, awansując na drugą pozycję. Chwilę później Lewis Hamilton został nowym liderem tabeli z wynikiem 1:35,752s osiągniętym na supermiękkiej mieszance. W tym samym czasie Stoffel Vandoorne ukończył pierwsze okrążenie instalacyjne po wymianie jednostki napędowej, do której doprowadziła awaria MGU-H z porannego treningu, a Ricciardo przesunął się na trzecie miejsce.
Po 30 minutach od startu jazd, w bolidzie Raikkonena znalazła się ultramiękka mieszanka, a Fin natychmiast wskoczył na P1 z czasem 1:34,721s, poprawionym chwilę później na 1:34,383s. Vettel pokonał nieco wolniejsze kółko, tracąc do zespołowego partnera s Ferrari niecałą 0,1s.
Dwie minuty później czterokrotny czempion F1 wykręcił jednak rekordowy czas weekendu 0 1:34,120s. Postępów dokonał także Massa, który w klasyfikacji zajęć awansował na szóste miejsce, przed Hulkenberga i Ocona. Na trzeciej pozycji, ze stratą ponad 0,8s do lidera, znajdował się Bottas. Drugi z kierowców Mercedesa - Hamilton, uzyskał bardzo konkurencyjny międzyczas w pierwszym sektorze, ale kolejne dwa pokonał już zdecydowanie wolniej, nie odnotowując ogólnej poprawy.
Max Verstappen awansował do czołowej dziesiątki okrążenie po tym, jak stracił panowanie nad tyłem swojego Red Bulla RB13 w zakręcie numer pięć. Holender objął szóste miejsce, tuż za Danielem Ricciardo. Po osiągnięciu półmetka zajęć, większość zespołów tradycyjnie przystąpiła do zbierania danych na temat tempa wyścigowego. Na pół godziny przed zakończeniem sesji na torze znajdowało się trzynastu spośród dwudziestu kierowców, w większości korzystających z ultramiękkiej mieszanki. Na supermiękkim ogumieniu poruszali się wyłącznie Stroll i Raikkonen, który w wyniku zblokowania kół na dohamowaniu do trzynastego wirażu spłaszczył dość wyraźnie obie przednie opony.
W międzyczasie Vettel, na "fioletowych" Pirelli PZero, notował wyniki na poziomie 1m38s. Po zjeździe do boksów i szybkiej wymianie ogumienia, Bottas powrócił do realizacji programu na ultramiękkiej mieszance. W międzyczasie Grosjean obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie. Francuz szybko powrócił do jazdy, jednak nerwowe zachowanie jego bolidu nie stanowiło dobrej wróżby przed decydującymi sesjami wyścigowego weekendu. Na około dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen zatrzymał swój samochód niedaleko wjazdu do alei serwisowej, zgłaszając utratę mocy silnika.
Raikkonen kontynuował dłuższy przejazd na supermiękkich oponach - po czterech kółkach pokonanych w granicach 1m40s, Fin ponownie zszedł do poziomu 1m39s. Tymczasem na ostatnim piątkowym przejeździe w Mercedesie Hamiltona pojawiła się supermiękka mieszanka. Brytyjczyk nie był zadowolony z chaotycznego stintu na ultramiękkiej mieszance. Dużo spójniejszą dyspozycję prezentował Vettel, który do samego końca zajęć zbierał informacje na temat oznaczonych czerwonym kolorem opon Pirelli.
Krótko po tym, jak Grosjean po raz kolejny przekonywał przez radio o tym, że "w ogóle nie ma hamulców", Francuz zjechał do alei serwisowej zmieniając ultramiękką mieszankę na supermiękka. W punkcie pomiaru prędkości najlepszą wartość osiągnął Lance Stroll - 326,3 km/h. Za Kanadyjczykiem znajdowali się odpowiednio Hamilton, Massa, Vettel oraz Bottas. W drugiej połowie treningu w samej tabeli wyników nie doszło do żadnych znaczących zmian.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:34,120 | 36 | |||
2 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:34,383 | 0,263 | 0,263 | 36 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:34,790 | 0,670 | 0,407 | 36 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:34,829 | 0,709 | 0,039 | 34 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:35,540 | 1,420 | 0,711 | 15 | |
6 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:35,910 | 1,790 | 0,370 | 26 | |
7 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:36,261 | 2,141 | 0,351 | 39 | |
8 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:36,329 | 2,209 | 0,068 | 38 | |
9 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:36,506 | 2,386 | 0,177 | 31 | |
10 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:36,600 | 2,480 | 0,094 | 38 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:36,654 | 2,534 | 0,054 | 39 | |
12 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:36,765 | 2,645 | 0,111 | 27 | |
13 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.17 | 1:36,771 | 2,651 | 0,006 | 22 | |
14 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:37,039 | 2,919 | 0,268 | 31 | |
15 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR12 | 1:37,083 | 2,963 | 0,044 | 36 | |
16 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:37,125 | 3,005 | 0,042 | 25 | |
17 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR12 | 1:37,300 | 3,180 | 0,175 | 35 | |
18 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:37,441 | 3,321 | 0,141 | 30 | |
19 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:37,747 | 3,627 | 0,306 | 36 | |
20 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:37,819 | 3,699 | 0,072 | 29 |
107% najlepszego czasu: 1:40,708
KOMENTARZE