GP Rosji: Vettel na czele tabeli w drugim treningu

Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze w Soczi.
28.04.1715:31
Nataniel Piórkowski
6725wyświetlenia


Sebastian Vettel potwierdził konkurencyjne tempo Ferrari, uzyskując najlepszy rezultat podczas drugiego wolnego treningu przed wyścigiem o Grand Prix Rosji. W TOP3 znaleźli się jeszcze Raikkonen i Bottas.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Magnussen, w ślad za którym szybko poszedł Hulkenberg, który jako pierwszy ukończył pomiarowe kółko odnotowując czas 1:32,336s. Już od początkowych minut jazd Grosjean zgłaszał problemy z funkcjonowaniem hamulców, mając wyraźne trudności z płynnym pokonywaniem zakrętów. Tymczasem najpierw Vettel, a następnie Raikkonen wskoczyli na czoło tabeli, ustanawiając rezultaty na poziomie 1m36s, korzystając z supermiękkich opon.

Dziesięć minut po starcie treningu Kwiat obrócił swój bolid w trzynastym zakręcie, a Bottas rozdzielił kierowców Ferrari, awansując na drugą pozycję. Chwilę później Lewis Hamilton został nowym liderem tabeli z wynikiem 1:35,752s osiągniętym na supermiękkiej mieszance. W tym samym czasie Stoffel Vandoorne ukończył pierwsze okrążenie instalacyjne po wymianie jednostki napędowej, do której doprowadziła awaria MGU-H z porannego treningu, a Ricciardo przesunął się na trzecie miejsce.

Po 30 minutach od startu jazd, w bolidzie Raikkonena znalazła się ultramiękka mieszanka, a Fin natychmiast wskoczył na P1 z czasem 1:34,721s, poprawionym chwilę później na 1:34,383s. Vettel pokonał nieco wolniejsze kółko, tracąc do zespołowego partnera s Ferrari niecałą 0,1s.

Dwie minuty później czterokrotny czempion F1 wykręcił jednak rekordowy czas weekendu 0 1:34,120s. Postępów dokonał także Massa, który w klasyfikacji zajęć awansował na szóste miejsce, przed Hulkenberga i Ocona. Na trzeciej pozycji, ze stratą ponad 0,8s do lidera, znajdował się Bottas. Drugi z kierowców Mercedesa - Hamilton, uzyskał bardzo konkurencyjny międzyczas w pierwszym sektorze, ale kolejne dwa pokonał już zdecydowanie wolniej, nie odnotowując ogólnej poprawy.

Max Verstappen awansował do czołowej dziesiątki okrążenie po tym, jak stracił panowanie nad tyłem swojego Red Bulla RB13 w zakręcie numer pięć. Holender objął szóste miejsce, tuż za Danielem Ricciardo. Po osiągnięciu półmetka zajęć, większość zespołów tradycyjnie przystąpiła do zbierania danych na temat tempa wyścigowego. Na pół godziny przed zakończeniem sesji na torze znajdowało się trzynastu spośród dwudziestu kierowców, w większości korzystających z ultramiękkiej mieszanki. Na supermiękkim ogumieniu poruszali się wyłącznie Stroll i Raikkonen, który w wyniku zblokowania kół na dohamowaniu do trzynastego wirażu spłaszczył dość wyraźnie obie przednie opony.

W międzyczasie Vettel, na "fioletowych" Pirelli PZero, notował wyniki na poziomie 1m38s. Po zjeździe do boksów i szybkiej wymianie ogumienia, Bottas powrócił do realizacji programu na ultramiękkiej mieszance. W międzyczasie Grosjean obrócił swój bolid w ostatnim zakręcie. Francuz szybko powrócił do jazdy, jednak nerwowe zachowanie jego bolidu nie stanowiło dobrej wróżby przed decydującymi sesjami wyścigowego weekendu. Na około dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen zatrzymał swój samochód niedaleko wjazdu do alei serwisowej, zgłaszając utratę mocy silnika.

Raikkonen kontynuował dłuższy przejazd na supermiękkich oponach - po czterech kółkach pokonanych w granicach 1m40s, Fin ponownie zszedł do poziomu 1m39s. Tymczasem na ostatnim piątkowym przejeździe w Mercedesie Hamiltona pojawiła się supermiękka mieszanka. Brytyjczyk nie był zadowolony z chaotycznego stintu na ultramiękkiej mieszance. Dużo spójniejszą dyspozycję prezentował Vettel, który do samego końca zajęć zbierał informacje na temat oznaczonych czerwonym kolorem opon Pirelli.

Krótko po tym, jak Grosjean po raz kolejny przekonywał przez radio o tym, że "w ogóle nie ma hamulców", Francuz zjechał do alei serwisowej zmieniając ultramiękką mieszankę na supermiękka. W punkcie pomiaru prędkości najlepszą wartość osiągnął Lance Stroll - 326,3 km/h. Za Kanadyjczykiem znajdowali się odpowiednio Hamilton, Massa, Vettel oraz Bottas. W drugiej połowie treningu w samej tabeli wyników nie doszło do żadnych znaczących zmian.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:34,12036
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:34,3830,2630,26336
3Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:34,7900,6700,40736
4Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:34,8290,7090,03934
5Max Verstappen (33)Red Bull RB131:35,5401,4200,71115
6Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:35,9101,7900,37026
7Felipe Massa (19)Williams FW401:36,2612,1410,35139
8Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:36,3292,2090,06838
9Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:36,5062,3860,17731
10Sergio Perez (11)Force India VJM101:36,6002,4800,09438
11Esteban Ocon (31)Force India VJM101:36,6542,5340,05439
12Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:36,7652,6450,11127
13Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:36,7712,6510,00622
14Romain Grosjean (8)Haas VF-171:37,0392,9190,26831
15Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:37,0832,9630,04436
16Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:37,1253,0050,04225
17Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:37,3003,1800,17535
18Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:37,4413,3210,14130
19Lance Stroll (18)Williams FW401:37,7473,6270,30636
20Marcus Ericsson (9)Sauber C361:37,8193,6990,07229
107% najlepszego czasu: 1:40,708

KOMENTARZE

5
Arya
28.04.2017 09:28
A ja nie wiem, jak można wypisywać w necie komentarze, że się "nie wie, jak można kogoś/coś lubić". Też nie kibicuję wszystkim kierowcom i zespołom, ale potrafię dostrzec, że w każdym jest coś do lubienia. Nie rozumiem obnoszenia się ze swoją niechęcią.
Falarek
28.04.2017 04:05
Z Ferrari to jest różnie. Za czasów dominacji Schumachera i tych okropnych team orders zespół miał wielu wrogów. Teraz jest to jedyna realna siła która może przełamać dominację Mercedesa więc z natury rzeczy wielu ludzi im kibicuje. A co do Vettela to po obejrzeniu jego występu w Top Gear jestem nim zachwycony zwłaszcza tym luzem i żartem jak nie u Niemca :) Do tego te komunikaty radiowe po wygraniu wyścigu po włosku. Schumacher tego nie robił.
Zomo
28.04.2017 03:40
Nie wiem ja mozna lubic Formule 1 i nie lubiec Ferrari, przez dziesieciolecia ten zespol byl ikona tego sportu i na zawsze pozostanie legenda. Co do Vettela to mam chyba prawo go nie lubic za to jak skopywal tylki Ferrari jezdzac Red Bullem z dmuchanym dyfuzorem.
SilverX
28.04.2017 02:45
Nie wiem jak można lubić Vettela, a tym bardziej Ferrari...
LeVi_
28.04.2017 01:53
Ferrari ładnie, Vettel chyba znów będzie walczyć z Hamiltonem o zwycięstwo. W kwalifikacjach może być bardzo blisko.