Haas zmienił malowanie bolidu w celu lepszej ekspozycji logotypów

Od GP Monako zespół korzysta z biało-szarego schematu kolorystycznego.
26.05.1711:09
Nataniel Piórkowski
1285wyświetlenia


Szef Haas - Gunther Steiner, ujawnił, że jego zespół zdecydował się na wprowadzenie zmian w malowaniu bolidów, aby poprawić widoczność logotypów w transmisji telewizyjnej.

Przed Grand Prix Monako stajnia z Kannapolis wprowadziła modyfikacje schematu kolorystycznego konstrukcji VF-17, stosując więcej szarych i białych barw.

Poproszony o wyjaśnienie powodów zmian, przyjętych wśród fanów z lekkim sceptycyzmem, Steiner przekonywał, że ich celem jest poprawa widoczności logotypów Haasa na powierzchniach bocznych.

Przyjrzeliśmy się temu, jak prezentują się one na ekranach telewizorów i z tej perspektywy logotypy Haasa były praktycznie niewidoczne. Nasi kreatywni chłopcy wyszli z kilkoma ideami, Gene'owi się one spodobały i stąd ta zmiana. To bardzo proste - powiedział Steiner cytowany przez magazyn Autosport.

Zmieniliśmy trochę styl. Dążąc do zapewnienia lepszej widoczności oznaczeń sprawdzono kilka różnych wersji i uznano, że biała lepiej się odznacza. Sam logotyp został powiększony, co także powinno pomóc. Zobaczymy, jak w trakcie tego weekendu będą prezentowały się w telewizji nasze bolidy.