Raikkonen podkręca tempo w drugim treningu przed GP Kanady

Fin był szybszy od drugiego Lewisa Hamiltona o 0,2 sekundy
09.06.1721:30
Łukasz Godula
5531wyświetlenia

Drugi trening, co nie może dziwić rozpoczął Carlos Sainz, który po kłopotach w pierwszej sesji nie miał na swoim koncie żadnego mierzonego kółka. Po chwili dołączył do niego Vettel i inni kierowcy, jednak tor był ciągle stosunkowo brudny, co początkowo uniemożliwiało kręcenie konkurencyjnych czasów.

Dopiero po kilku kółkach Ferrari było w stanie zbliżyć się do granicy 1:14. Ich przejazdy odbywały się na supermiękkich oponach, podobnie jak reszty stawki. Ostatecznie wspomnianą wyżej granicę udało się pobić Raikkonenowi, który zameldował się z wynikiem 1:13.990. Tymczasem Mercedes początkowo postanowił podzielić przygotowania pomiędzy swoich kierowców i Bottas wyruszył na przejazd na miękkich oponach.

Gdy na torze pojawił się Hamilton na supermiękkich oponach, udało mu się wskoczyć na czoło stawki z czasem o 0,035 sekundy lepszym od Raikkonena. Co ciekawe, Bottas na miękkich oponach nie odstawał wiele od swojego partnera zespołowego, gdyż meldował się z czasem gorszym o 0,124 sekundy. Jednak kolejnym kierowcą prowadzącym w treningu był Vettel, który zdecydował się na założenie ultramiękkich opon, jako pierwszy ze stawki.

Czasy stosunkowo szybko się poprawiały i Raikkonen po kolejnym przejeździe meldował się na czele z wynikiem 1:12,935. Mercedes w tym czasie tracił pół sekundy. Dalej plasował się Massa i kierowcy Force India. Niestety w dalszym ciągu próżno było wypatrywać na trasie Alonso, który spędzał czas w garażu, gdzie mechanicy starali się uporać z usterkę w bolidzie Hiszpana.

Mercedes na kolejnym przejeździe zmniejszył stratę do Ferrari i Hamilton plasował się na drugiej pozycji ze stratą 0,2 sekundy. Bardzo dobrym wynikiem popisał się również Verstappen, który wskoczył na piąte miejsce ze stratą zaledwie 0,4 sekundy.

Tymczasem na 30 minut przed końcem sesji na torze pojawił się Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata poprawił wynik Vandoorne'a jednak nie zdało się to na wiele, gdyż oznaczało jedynie wyprzedzenie kierowców Saubera i Strolla. O dużym pechu może mówić również Max Verstappen. Jego Red Bull odmówił posłuszeństwa i musiał zatrzymać się na trasie. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi, by porządkowi mogli spokojnie uprzątnąć zepsutą maszynę.

Sztuka ta udała się stosunkowo szybko i kierowcy mogli powrócić do swoich długich przejazdów, symulujących wyścig. Jednak w garażu Red Bulla mechanicy mieli jeszcze więcej zmartwień, gdyż w bolidzie Ricciardo awarii uległa jednostka napędowa i prawdopodobnie nie będzie się już nadawała do użycia. Końcówkę sesji w garażu poza kierowcami Red Bulla spędził jedynie Vandoorne, jednak w przypadku McLarena takie obrazki już nie dziwią zbyt mocno.

Tym samym dobiegły końca piątkowe treningi i zespoły ponownie zabiorą się do analizy zebranych danych. Różnice między mieszankami nie wydają się być zbyt duże, więc z pewnością może dojść do ciekawych rozwiązań w dalszej części weekendu. Dodatkowo bardzo śliska nawierzchnia może w kluczowych momentach spłatać figla. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia weekendu Grand Prix Kanady!


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:12,93541
2Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:13,1500,2150,21541
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:13,2000,2650,05041
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:13,3100,3750,11042
5Max Verstappen (33)Red Bull RB131:13,3880,4530,07825
6Felipe Massa (19)Williams FW401:14,0631,1280,67538
7Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:14,2451,3100,18219
8Esteban Ocon (31)Force India VJM101:14,2991,3640,05446
9Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:14,4611,5260,16238
10Sergio Perez (11)Force India VJM101:14,5011,5660,04041
11Romain Grosjean (8)Haas VF-171:14,5661,6310,06533
12Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:14,6041,6690,03838
13Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:14,6211,6860,01743
14Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:14,6761,7410,05535
15Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:15,0722,1370,3968
16Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:15,1272,1920,05540
17Lance Stroll (18)Williams FW401:15,2402,3050,11340
18Marcus Ericsson (9)Sauber C361:15,6112,6760,37131
19Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:15,6242,6890,01320
20Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:16,3083,3730,68431
107% najlepszego czasu: 1:18,040

KOMENTARZE

5
Titheon
10.06.2017 05:57
@krzychol2000 - czy po Q3 w Kanadzie nadal wątpisz w to, że Mercedes podczas treningów kryje swoją formę? ;)
marios76
10.06.2017 02:34
Roznica miedzy oponami US i SS jest tak mala, a miedzy Ferrari z Mercedesem a reszta tak duza, ze spokojnie na miejscu Mercedesa wypuscilbym kierowcow na SS w Q3 by pomknac po zwyciestwo w wyscigu.
bartoszcze
10.06.2017 05:58
Stoffel znów nie jeździł na ultrasoftach OIDP.
marios76
10.06.2017 05:19
Alonso znowu cisnąl jak zwierzę, by na silniku z GP 2, być szybszym od Force India z Mercedesem na pokładzie. Nie mam zamiaru wywoływać wilka z lasu- ale jak dojdzie do mety, to będzie zmiana na pozycji 9-10 w klasyfikacji konstruktorów? Od razu przyznaje i pytam, że względu na brak śledzenia aktualnosci: czy w tej chwili na GP są przewidziane jakieś kary dla Alonso? ( oprócz tej, że musi jeździć z Honda za plecami;) )?
lukaas67
09.06.2017 08:21
@krzychol2000 kryje, ale i nie kryje, bo magicznego guziczka nie wciska. Trzeba zawsze brać na to poprawkę. Widać teraz, dlaczego silnik hondy u Alonso tak często wysiada. Ciśnie skurczybyk na maxa, az zarzyna silnik. Jakby jeździł jak Vandorne, to nie byłoby problemu. :D