F1 inauguruje działanie programu mającego poprawić akcję na torze

Władze sportu chcą zapewnić, że w kolejnych latach fani otrzymają ekscytujące widowisko.
10.06.1710:05
Nataniel Piórkowski
1135wyświetlenia


Władze F1 zainaugurowały funkcjonowanie programu badań ukierunkowanego na poprawę akcji na torze.

Chociaż w tym roku Ferrari i Mercedes toczą wyrównaną walkę o mistrzostwo świata, fani często narzekają na małą ilość manewrów wyprzedzania w trakcie wyścigów.

Tylko w trakcie GP Hiszpanii doszło do ataku, którego stawką była pozycja lidera rywalizacji, gdy znajdujący się na świeżym ogumieniu Lewis Hamilton przesunął się przed Sebastiana Vettela.

Dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1 - Ross Brawn zdradził podczas Grand Prix Kanady, że władze sportu zdają sobie sprawę z problemów, jakie w tym roku sprawia kierowcom wyprzedzanie. Brytyjczyk przyznał, iż jednym z zadań grupy inżynierów pracujących dla Formula One Group jest praca nad tym, w jaki sposób można sprawić, aby bolidy umożliwiały prowadzenie bliskiej walki na torze.

Jeśli mam być szczery, to w tym roku mamy bardzo duże szczęście, że w ścisłej czołówce niezwykle zaciętą walkę prowadzą ze sobą dwa zespoły. Musimy jednak wykonać pewną pracę, aby zapewnić podobny poziom akcji w kolejnych sezonach. Niestety pomiędzy czołówką i środkiem stawki istnieje lekko niepokojąca różnica. Musimy mieć to na uwadze - powiedział Brawn.

Zaczynamy dopiero rozumieć zachowanie tych bolidów w kontekście walki na torze. Zainicjowaliśmy działanie naszego programu aerodynamicznego, którego celem jest analiza projektów bolidów. Zobaczymy, co możemy zrobić, aby w przyszłości zapewniały one możliwość bliższej walki na torze. Współpracujemy w tym zakresie z FIA, ruszamy z programem badań - dodał.

Brawn krytycznie odniósł się do opinii niektórych obserwatorów, sugerujących, że seria Grand Prix powinna ograniczyć znaczenie aerodynamiki. Istnieje trochę naiwny pogląd mówiący o tym, że powinniśmy zrezygnować z aerodynamiki i wszystko stanie się wspaniałe. Fakt jest taki, że bolidy nie prezentowałyby się tak spektakularnie, gdybyśmy porzucili aerodynamikę. Musimy zachować aerodynamikę, ale trzeba sprawić, by zapewniała ona kierowcom lepszą szansę rywalizacji. Pod tym względem nie można bawić się w zgadywanki. Trzeba po prostu wykonać odpowiednią pracę.

KOMENTARZE

3
Aeromis
10.06.2017 04:16
Życzę powodzenia. Mam takie wrażenie że w sposób logiczny traktowany jest ten wątek po raz pierwszy. Nie ma ściem że jest dobrze a wręcz wyraźne stwierdzenie że " w tym roku mamy bardzo duże szczęście".
fitipaldi666
10.06.2017 01:42
A jak dla mnie, te bolidy są po prostu za długie.
Kajkes
10.06.2017 01:27
Ja mam propozycję - podnieść i zwęzić tylne skrzydło i ograniczyć przednie xD. Przecież to już grali w 2009, niech zostawią większą swobodę zespołom, to oni już sobie dopasują swoje bolidy pod wyprzedzanie przeciwników.