Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Kanady

Prognoza jednego pit stopu jako najszybszej strategii w wyścigu.
11.06.1711:26
informacja prasowa
601wyświetlenia


Lewis Hamilton z Mercedesa zdobył pole position do Grand Prix Kanady, przejeżdżając na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych” najszybsze okrążenie w historii toru w Montrealu. Sebastian Vettel z Ferrari oraz jego zespołowy partner Kimi Raikkonen jako jedyni przeszli przez Q1 tylko przy użyciu supermiękkich opon, których tempo na pojedynczym okrążeniu jest wolniejsze o niespełna sekundę w porównaniu z ogumieniem ultramiękkim.

Przez kwalifikacje utrzymywały się suche i ciepłe warunki, a począwszy od Q2 wszyscy kierowcy korzystali z opon ultramiękkich. W przypadku większości zawodników spodziewana jest strategia jednego pit stopu, ale możliwe są także dwa zjazdy. Stan nawierzchni ewoluował przez całe kwalifikacje.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Dzisiaj byliśmy świadkami najlepszego okrążenia w historii toru w Montrealu, lepszego od czasu pole position z 2016 roku o ponad 1,3 sekundy. To godna odnotowania różnica, zwłaszcza że przeważająca część zysku pochodzi z trakcji, gdyż nie ma tu zbyt wielu poważnych zakrętów. Czasy okrążeń w emocjonującej sesji były bardzo zbliżone, tak samo jak miało to miejsce w trzecim treningu. Wyzwanie w Montrealu polegało na zmuszeniu przednich i tylnych opon do harmonijnej współpracy, bo z reguły tylne pracują mocniej niż przednie. Uporanie się z tym zadaniem było kluczem do dobrego czasu w kwalifikacjach. Montreal nie należy do wyścigów, w których pole position jest najważniejsze, więc prognozy na wyścig pozostają otwarte.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Ultramiękkie „fioletowe”: Kluczowe w kwalifikacjach, cała pierwsza dziesiątka wystartuje na nich do wyścigu.
Supermiękkie „czerwone”: W Q1 zastosowane tylko przez Ferrari, wolniejsze o niespełna sekundę od ultramiękkich.
Miękkie „żółte”: Nikt nie korzystał z nich w kwalifikacjach, ale osiągi w wyścigu powinny być zbliżone do supermiękkich.

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA - Wehrlein - 20
SUPERMIĘKKA - Vettel - 29
ULTRAMIĘKKA - Massa - 29

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA - Bottas - 1.14,079
SUPERMIĘKKA - Vettel - 1.13,046
ULTRAMIĘKKA - Hamilton - 1.11,459

ZESTAWY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG