Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Belgii i Japonii

Włoski koncern nie przywiezie na Suzukę opon wykonanych z twardej mieszanki.
22.06.1711:20
Nataniel Piórkowski
1395wyświetlenia


Pirelli ogłosiło, z jakich mieszanek ogumienia będą mogli skorzystać kierowcy Formuły 1 podczas Grand Prix Belgii oraz Grand Prix Japonii.

Włoski koncern przywiezie ze sobą na tor Spa-Francorchamps ogumienie wykonane z ultramiękkiej, supermiękkiej i miękkiej mieszanki. Zgodnie z przepisami w trakcie Q3 najlepsza dziesiątka kierowców skorzysta z opon wykonanych z najbardziej miękkiej mieszanki. W wyścigu obowiązkowe będzie użycie co najmniej jednego kompletu "zaoszczędzonych" supermiękkich bądź miękkich opon.

W przypadku październikowego Grand Prix Japonii kierowcy otrzymają do dyspozycji supermiękkie, miękkie i pośrednie opony. Po krytycznych opiniach na temat pracy twardej mieszanki, jakie pojawiały się podczas GP Hiszpanii, koncern z Mediolanu podjął decyzję o rezygnacji z jej użycia na Suzuce.

Najlepsza dziesiątka kwalifikacji wykręci swoje czasy na supermiękkim ogumieniu, a w wyścigu obowiązkowe będzie użycie co najmniej jednego zestawu miękkich lub pośrednich opon.

Mieszanki opon wybrane na wyścigi w sezonie 2017
Grand PrixTor@Ultramiękka
(fioletowa)
@Supermiękka
(czerwona)
@Miękka
(żółta)
@Pośrednia
(biała)
@Twarda
(pomarańczowa)
AustraliiAlbert Park
ChinShanghai
BahrajnuSakhir
RosjiSoczi
HiszpaniiCatalunya
MonakoMonte Carlo
KanadyMontreal
AzerbejdżanuBaku
AustriiRed Bull Ring
Wlk. BrytaniiSilverstone
WęgierHungaroring
BelgiiSpa
WłochMonza
SingapuruMarina Bay
MalezjiSepang
JaponiiSuzuka
USACircuit of the Americas
MeksykuHermanos Rodríguez
BrazyliiInterlagos
Abu ZabiYas Marina

KOMENTARZE

4
---
22.06.2017 11:48
@krecik705 @piro To że mamy inny poziom opon to wiem, natomiast w porównaniu chociażby do tych torów co wymieniłe, to jestem mimo wszystko zdziwiony. Choć nie zwróciłem uwagi, że już rok temu supersofty były tu w użyciu, więc w sumie decyzja o ultrasoftach w tym roku w pełni uzasadniona.
piro
22.06.2017 10:42
@--- Masz rację Spa niszczy opony ale obecnie US to zeszłoroczne SS więc będzie ok. Pirelli swoją decyzją na Suzukę potwierdziła że trochę przeszacowała poziom degradacji dla nowych bolidów i chyba od przyszłego roku "zmiękczą" mieszanki.
krecik705
22.06.2017 10:26
Wydaje mi się, że to raczej chodzi o to, że opony mają inne twardości jeśli chodzi o porównanie jednego koloru z zeszłego i obecnego sezonu albo stwierdzili, że obecna specyfikacja bolidów będzie bardziej pasować pod inne twardości.
---
22.06.2017 10:13
W Spa nawierzchnię wymieniali? Wydawało mi się, że była ona bardziej niszcząca opony niż np. w Hungaroringu czy Baku ... Natomiast o ile wybór mnie zdziwił, to zdecydowanie nie narzekam. Właśnie takie agresywne wybory są potrzebne. Byle w normach, żeby nie powtórzyło się nam Silverstone '13 ...