Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Azerbejdżanu

Lewis Hamilton z Mercedesa przejeżdża najszybsze okrążenie w historii toru w Baku.
24.06.1722:27
informacja prasowa
972wyświetlenia


Baku, 24 czerwca 2017 - Czas pole position Lewisa Hamiltona z Mercedesa, wynoszący 1.40,593, uzyskany na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”, to najszybsze okrążenie w rocznej historii obiektu Baku City Circuit, lepsze o ponad dwie sekundy od zeszłorocznego najlepszego rezultatu w kwalifikacjach.

Od początku do końca kwalifikacji w użyciu były tylko opony supermiękkie, a Hamilton wykorzystał po jednym zestawie w Q1 i Q2 oraz dwa komplety w Q3. Finałową rozgrywkę przerwano czerwoną flagą trzy i pół minuty przed końcem sesji, a Hamilton zdobył pole position w samej końcówce, walcząc z resztą czołowych kierowców.

Na przestrzeni całej sesji kwalifikacyjnej temperatura nawierzchni spadła o około 10 stopni Celsjusza, a kierowcy skorzystali też na lepszym nagumowaniu toru po poprzednich sesjach. Najbardziej prawdopodobną strategią na jutro jest jeden pit stop, chociaż jest możliwość zmiany taktyki w wyniku neutralizacji.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Kwalifikacje przebiegały zgodnie z naszymi oczekiwaniami, w warunkach lepszego nagumowania toru i niższej temperatury nawierzchni. Większość zespołów wykonywała okrążenie wyjazdowe i następnie przygotowawcze przed zaliczeniem szybkiej rundy, co oczywiście nie było możliwe po wywieszeniu czerwonej flagi w końcówce Q3. Mimo to najlepsze czasy uzyskiwano w ostatecznej rozgrywce.

Przed wyścigiem jest oczywiste, że poziomy zużycia i degradacji są bardzo niskie, nawet w przypadku supermiękkiej mieszanki, więc jutro spodziewamy się tylko jednego pit stopu, z maksymalnym wykorzystaniem szybszego, supermiękkiego ogumienia. Jednak przy dużym prawdopodobieństwie neutralizacji oraz innych wyścigowych incydentów zespoły mogą być w stanie skorzystać taktycznie na zmieniających się warunkach.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Supermiękkie „czerwone”: Wykorzystywane przez wszystkich kierowców od początku do końca kwalifikacji, niskie poziomy zużycia i degradacji.
Miękkie „żółte”: Jutro będą wykorzystane w wyścigu obok supermiękkich, od których są wolniejsze o mniej więcej sekundę.
Białe „pośrednie”: Bardzo małe szanse na wykorzystanie ich przez resztę weekendu.

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Ricciardo, Verstappen - 11
MIĘKKA - Ocon - 23
SUPERMIĘKKA - Bottas, Massa - 25

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA - Massa - 1.46,343
MIĘKKA - Bottas - 1.43,720
SUPERMIĘKKA - Hamilton - 1.40,593

ZESTAWY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG