Informacja Pirelli po wyścigu o GP Austrii
Rywalizację na Red Bull Ringu zdominowały strategie jednego postoju.
09.07.1723:12
2886wyświetlenia
Spielberg, 9 lipca 2017 - Valtteri Bottas z Mercedesa odniósł swoje drugie zwycięstwo w sezonie po jeździe na jeden pit stop na Red Bull Ringu, startując z pole position na ultramiękkiej mieszance i zmieniając ją na supermiękką.
Zastosowano różne warianty strategii jednego pit stopu, z wszystkimi trzema mieszankami (miękką, supermiękką i ultramiękką) na starcie. Lewis Hamilton z Mercedesa ruszał z ósmej pozycji po karze i dzięki strategii supermiękkie-ultramiękkie nadrobił cztery pozycje. Felipe Massa z Williamsa i Jolyon Palmer z Renault zastosowali alternatywną strategię w postaci startu na miękkiej mieszance i przesiadki na ultramiękką, także zyskując pozycje.
Krótkie okrążenie, niewielka liczba zakrętów oraz brak zapowiadanego deszczu w Austrii przyniosły najwyższe średnie prędkości spośród dotychczasowych tegorocznych Grand Prix. To jeden z powodów, dla których w niektórych momentach wyścigu pojawiały się widoczne pęcherze, ale nie miały one wpływu na osiągi - co potwierdzają czasy okrążeń.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Przy bardzo wysokich średnich prędkościach i braku deszczu pojawiło się trochę pęcherzy, ale nie miało to wpływu na osiągi - najlepsze czasy okrążeń uzyskiwano w końcówce wyścigu. Standardową strategią był jeden postój, ale zastosowano różne jej odmiany i niektórzy kierowcy próbowali odmiennego podejścia, by zyskać pozycje. Ogólnie rzecz biorąc w całej stawce obserwowaliśmy agresywne strategie, z długimi przejazdami nawet na ultramiękkiej mieszance. To podkreśla zaufanie pokładane przez zespoły zarówno w osiągi, jak i wytrzymałość całej gamy opon.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Valtteri Bottas wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zmieniając opony z ultramiękkich na supermiękkie na 42. okrążeniu. Teoretycznie najszybszą strategię zastosował Lewis Hamilton, który wystartował na oponach supermiękkich i zamienił je na ultramiękkie.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU
KOMENTARZE