Informacja Pirelli po wyścigu o GP Wielkiej Brytanii
Problemy Ferrari z oponami są obecnie badane wspólnie z zespołem.
16.07.1721:47
3057wyświetlenia
Silverstone, 16 lipca 2017 - Dominacja Lewisa Hamiltona z Mercedesa przyniosła mu wyrównanie rekordu zwycięstw w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Wygrał wyścig po starcie z pole position na oponach supermiękkich i zmienił je na miękkie bez utraty prowadzenia. Taką samą strategię supermiękkie/miękkie zastosowała większość stawki.
Inaczej postąpił Valtteri Bottas, jego zespołowy partner z Mercedesa, który zastosował odwrotną strategię i wystartował na miękkiej mieszance. Zyskiwał pozycje dzięki pit stopom rywali, a po zmianie opon na szybsze supermiękkie nadrobił kolejne miejsca na finiszu wyścigu.
Tuż przed końcem Grand Prix zespół Ferrari doświadczył problemów z lewymi przednimi oponami w samochodach Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena. Obaj musieli zjechać na nieplanowane pit stopy, ale mimo to Raikkonen zdołał stanąć na podium. Przyczyny tych incydentów są aktualnie badane we współpracy z zespołem.
Silverstone to jeden z najbardziej wymagających torów w sezonie pod względem energii działającej na opony: samochody poddawane są przeciążeniom przekraczającym 5 g. Mimo to supermiękka mieszanka, debiutująca podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, sprostała tym wymaganiom. Przykładowo Daniel Ricciardo z Red Bulla po starcie z 19. pola, w wyniku kary, wykonał długi pierwszy przejazd na supermiękkich oponach i zajął piąte miejsce.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Grand Prix Wielkiej Brytanii przyniosło zaskakującą końcówkę dla duetu Ferrari: Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen niestety doświadczyli problemów z oponami tuż przed zaciętym finiszem. To wielka szkoda, oczywiście sprawdzamy teraz dokładnie przyczyny we współpracy z zespołem. Wyścig rozegrano w niesamowitym tempie, czas najszybszego okrążenia był lepszy o prawie pięć sekund niż rezultat z sezonu 2016.
PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, zgodnie z naszymi przewidywaniami: chociaż strategia w dużej mierze zależała od tempa degradacji supermiękkich opon. Po starcie na supermiękkiej mieszance, przesiadł się na 25. okrążeniu na miękką.
OPONY UŻYTE W WYŚCIGU