Honda zmieniła podejście do rozwoju swego silnika F1
Yusuke Hasegawa optymistycznie ocenia także ostatnie poprawki w zakresie MGU-H.
22.08.1710:56
2241wyświetlenia
Embed from Getty Images
Honda zmieniła podejście do oceny poprawek mających wpływ na rozwój swojego silnika Formuły 1 - przyznał szef projektu, Yusuke Hasegawa.
Po frustrującym starcie trzeciego sezonu od powrotu do rywalizacji w serii Grand Prix, Honda stopniowo poprawia niezawodność jednostki RA617H, próbując odbudowywać nadszarpnięte relacje z McLarenem.
W ubiegłym miesiącu Hasegawa zdradził, że jego firma miała duże problemy z korelacją danych z hamowni oraz toru. Teraz Japończyk stwierdził, że inżynierowie w Sakurze w mniejszym stopniu polegają na informacjach pozyskiwanych w trakcie testów w fabryce.
W tym sezonie Honda bardzo długo nie mogła uporać się z częstymi awariami generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej. Hasegawa uważa jednak, że udoskonalenia wprowadzone w trakcie GP Wielkiej Brytanii stanowią krok we właściwym kierunku.
Honda zmieniła podejście do oceny poprawek mających wpływ na rozwój swojego silnika Formuły 1 - przyznał szef projektu, Yusuke Hasegawa.
Po frustrującym starcie trzeciego sezonu od powrotu do rywalizacji w serii Grand Prix, Honda stopniowo poprawia niezawodność jednostki RA617H, próbując odbudowywać nadszarpnięte relacje z McLarenem.
W ubiegłym miesiącu Hasegawa zdradził, że jego firma miała duże problemy z korelacją danych z hamowni oraz toru. Teraz Japończyk stwierdził, że inżynierowie w Sakurze w mniejszym stopniu polegają na informacjach pozyskiwanych w trakcie testów w fabryce.
Zmieniamy nasze podejście do prowadzenia rozwoju. Nie polegamy już tak bardzo na rozwoju prowadzonym na hamowni przy wykorzystaniu jednego cylindra. Oczywiście możemy sprawdzić pewne czynniki, elementy lub wiele koncepcji za pomocą jednego cylindra, ale rozumiemy, że musimy przetestować je w V6, aby sfinalizować specyfikację- wyjaśniał Hasegawa.
Nie polegamy już w zbyt dużym stopniu na wynikach testów z użyciem jednego cylindra. Tego typu badania są ważne, ale w celu poprawy osiągów musimy sprawdzać wyniki z V6- dodał.
W tym sezonie Honda bardzo długo nie mogła uporać się z częstymi awariami generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej. Hasegawa uważa jednak, że udoskonalenia wprowadzone w trakcie GP Wielkiej Brytanii stanowią krok we właściwym kierunku.
Uporanie się z usterkami MGU-H zajęło nam bardzo dużo czasu. Mieliśmy wiele pomniejszych problemów z silnikiem. Ten obszar jest trudny do zrozumienia w testach na hamowni. Jesteśmy bliscy rozwiązania problemu z MGU-H, musimy to tylko potwierdzić na torze. Wprowadzona ostatnio specyfikacja MGU-H zawiera rozwiązania mające na celu wyeliminowanie problemu, więc uważam, że nasza sytuacja wygląda w porządku.
KOMENTARZE