Ricciardo podkręca tempo w drugim treningu na torze Marina Bay

Australijczyk osiągnął czas na poziomie 1m40s i zakończył sesję przed Verstappenem i Hamiltonem.
15.09.1716:00
Nataniel Piórkowski
6099wyświetlenia
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo potwierdził konkurencyjne tempo Red Bulla na torze Marina Bay, osiągając najlepszy czas okrążenia podczas wieczornej piątkowej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru.

Już po pięciu minutach od startu sesji Nico Hulkenberg kończył pierwsze pomiarowe okrążenie z wynikiem 1:46,281s. Podczas gdy na początku FP2 większość kierowców używała supermiękkich opon, Lewis Hamilton rozpoczął realizację programu na ogumieniu wykonanym z miękkiej mieszanki. Po kilku okrążeniach lider klasyfikacji generalnej awansował na trzecie miejsce - za Hulkenberga i Ricciardo, a przed Alonso. Z kolei Kwiat narzekał na fatalną widoczność związaną ze złym dobraniem wizjera kasku.

Po upływie paru minut Ricciardo został nowym liderem tabeli po uzyskaniu czasu 1:42,300. Chwilę po tym przed kierowcą z Perth znalazł się jego zespołowy partner z Red Bulla - Max Verstappen. Pomiarowe okrążenie ukończył także Valtteri Bottas - Fin tracił jednak do kierowców stajni z Milton Keynes grubo ponad jedną sekundę. Podczas gdy Vandoorne kończył okrążenie, które pozwoliło mu awansować przed obu reprezentantów Mercedesa, Sainz spowodował wywieszenie żółtych flag wypadając na asfaltowe pobocze za osiemnastym zakrętem.

Około 20:45 czasu lokalnego Hamilton, w dalszym ciągu mający w swoim W08 oznaczone żółtym kolorem Pirelli PZero, zbliżył się do Verstappena na 0,2s. Niedługo po tym, Holender stracił na moment pierwszą pozycję w klasyfikacji sesji, ale szybko powrócił na P1 dzięki wynikowi 1:42,077s. Nieco w cieniu znajdowali się kierowcy Ferrari - dopiero czwarty czas należał do Sebastiana Vettela, który podobnie jak Hamilton rozpoczął wieczorny trening pracą nad zrozumieniem miękkiej mieszanki. Pod koniec pierwszych 30 minut jazd w czołowej dziesiątce znajdowali się Verstappen, Ricciardo, Hamilton, Vettel, Vandoorne, Bottas, Alonso, Perez, Raikkonen i Kwiat. Wszyscy kierowcy poza Hamiltonem i Vettelem (miękka mieszanka) oraz Vandoorne'em (ultramiękka mieszanka), osiągnęli swoje czasy na supermiękkich oponach.

Na około godzinę przed wywieszeniem flagi w szachownicę Hulkenberg awansował na trzecią pozycję ustanawiając rezultat na poziomie 1m42s, mając w swym bolidzie "fioletowe" opony Pirelli. Wkrótce na drugie miejsce przesunął się Bottas, także korzystający z najbardziej miękkiego ogumienia przygotowanego na ten sezon przez włoskiego dostawcę. Tuż po tym Hamilton, również na "ultrasoftach" ustanowił nowy rekord - 1:41,555s, który następnie pobił Ricciardo: Australijczyk odpowiedział czasem 1:41,228s. Zwycięzca tegorocznego GP Azerbejdżanu nie spuszczał z tonu, a kolejne kółko pozwoliło mu na dokonanie postępów i zejście poniżej bariery 1m41s - 1:40,852s.

Niedługo po tym, jak Vettel został przyblokowany przez jadący w wolnym tempie bolid Saubera, za kierownicą którego siedział Marcus Ericsson, na torze zarządzono wirtualną neutralizację. W jej trakcie porządkowi uprzątnęli kawałki baneru reklamowego, o który zahaczył prawą stroną bolidu wspomniany wcześniej Vettel. Niemiec powrócił do garażu Ferrari, gdzie mechanicy natychmiast przystąpili do przeglądu lewego tyłu jego SF70H. Czterokrotny mistrz świata stał się tym samym jedynym kierowcą, który w trakcie nocnych zajęć nie pokonał pomiarowego okrążenia na ultramiękkich oponach.

Druga połowa sesji została standardowo przeznaczona na pracę z większym zapasem paliwa oraz porównywanie osiągów poszczególnych mieszanek ogumienia. Większość zawodników skupiała się na poznawaniu zachowania ultramiękkich opon, które będą preferowanym wyborem na niedzielny wyścig. Jedynie Hamilton, Vettel oraz Wehrlein zdecydowali się na alokowanie na swoje konto dwóch kompletów miękkich opon. W trakcie przeprowadzania dłuższych przejazdów doszło do niebezpiecznej sytuacji w alei serwisowej: Sergio Perez został wypuszczony przez mechanika Force India prosto pod koła Kimiego Raikkonena. Szybka reakcja kierowcy pozwoliła uniknąć kolizji. W przeciwieństwie do FP1, tym razem w pierwszym sektorze rekord należał do Vettela. W dwóch kolejnych brylował Ricciardo.

Pomimo szybkiego zbliżania się do momentu zakończenia treningu, tor tętnił życiem. W ostatnich piętnastu minutach Kevin Magnussen doprowadził do kontaktu z bandą. Uderzenie nie doprowadziło do żadnych poważnych zniszczeń bolidu kierowcy Haasa, ale w celu dokonania szczegółowej kontroli Duńczyk przerwał swój przejazd, powracając do pit lane. Kiedy Palmer zgłosił spadek mocy, jego inżynier polecił mu "lekko schłodzić bolid" jednym wolniejszym okrążeniem. Pokonując kolejne kółka kierowcy pracowali nad detalami ustawień swych konstrukcji: Perez interesował się balansem aerodynamicznym, Sainz z kolei zwracał uwagę na konieczność wyeliminowania zbyt dużej podsterowności.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:40,85233
2Max Verstappen (33)Red Bull RB131:41,4080,5560,55628
3Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:41,5550,7030,14736
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:42,1041,2520,54935
5Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:42,4481,5960,34433
6Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:42,5011,6490,05334
7Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:42,7881,9360,28732
8Sergio Perez (11)Force India VJM101:42,8261,9740,03835
9Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:42,8351,9830,00930
10Esteban Ocon (31)Force India VJM101:43,0542,2020,21934
11Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:43,1042,2520,05033
12Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:43,2362,3840,13238
13Daniił Kwiat (26)Toro Rosso STR121:43,6082,7560,37232
14Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:43,7952,9430,18732
15Felipe Massa (19)Williams FW401:43,8362,9840,04132
16Lance Stroll (18)Williams FW401:44,3013,4490,46532
17Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:44,4173,5650,11632
18Romain Grosjean (8)Haas VF-171:44,9284,0760,51129
19Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:45,6734,8210,74534
20Marcus Ericsson (9)Sauber C361:45,7214,8690,04835
107% najlepszego czasu: 1:47,911

KOMENTARZE

11
marios76
16.09.2017 04:00
@krzychol2000 Słuchaj starszych- bo staram Ci tłumaczyć, a nie wyzywać. Musisz uważać - nie krzycz, bo już za to wg regulaminu mógłbyś ostrzeżenie dostać. Wychować Cię nie wychowam, nie o to chodzi- ale chętniej podejmuje sensowne rozmowy i rozważania :) Pozdrawiam.
mcracer1993
16.09.2017 04:53
@marios76 Wiem było takie info ale nie mam -40 dioptrii żeby mnie wysyłać do okulisty. Ja też zgłosiłem komentarz do moderacji. Sam miałem poprawiany komentarz więc wiem o co chodzi.
marios76
16.09.2017 01:51
@mcracer1993 Edytuje poprzedni i dodaje emotikon- nie widziałeś info a było ;) @KamBrillant Mamy na forum różnych użytkowników, różnie też piszą. Czasem zdarzy mi się kogoś skrytykować, ale nie mogę pojąć niektórych głupot które tu zamieszczasz!? Zastanawiasz się co piszesz (pomijając skromna wiedzę o F1, oraz sens wypowiedzi wynikający z braku logicznego podsumowania faktow) @KamBrillant Wskaż proszę, gdzie użytkownik @mcracer1993 w swojej wypowiedzi zawarł "definicje autyzmu", bo tego nie zrobił, a ty zrób coś dla siebie, podnieś sobie IQ, bo podnoszenie ego na forum ci nie wychodzi! Post ktory napisałeś nie ma logicznego sensu. Do używania określenia artystyczny w stosunku do kierowców czy użytkowników, proponuje abyś też zgłębić temat i poczytal co to jest, a nie używał słowa bo modne i ci pasuje. Powtarzasz je AK często, że to już chyba nerwica natrectw, dobry psycholog wytłumaczy ci jak bardzo nie masz racji pisząc o kimś w ten sposób, i może zacznie pracować z tobą. Tymczasem zgłaszam cie do moderacji, bo SP Maraz dawno by zrobił z tobą porządek!
mcracer1993
15.09.2017 10:49
@marios76 Treningów nie chce za bardzo komentować bo one tak naprawdę służą do sprawdzenia ustawień bolidu czy opon. Wyniki nie są najważniejsze, bo ponoć bolidy Mercedesa czy Ferrari, mają w treningach skręcone silniki. Ile jest w tym prawdy to ja nie wiem. @KamBrillant Fajnie jest obrażać innych użytkowników co nie?Zresztą najpierw przeczytaj co to takiego jest, a dopiero potem się wypowiadaj.
marios76
15.09.2017 07:42
@mcracer1993 Naucz się czytać, zrozum co jest napisane, potem komentuj. :) Przegapiłes artykuł, bo już byl- dlatego @iceneon wysłał Cię do okulisty ;) @krzychol2000 Forum F1, a podniecasz się jak kibic piłki kopanej :)
mcracer1993
15.09.2017 05:27
@iceneon Sam idź jak taki jesteś mądry. Zresztą rodzina wie co wypisujesz na tym portalu? Widzę też że ta strona jest coraz bliżej dna, a Ty nie jesteś na bieżąco z wiadomościami z Twittera i innych portali. To jest więcej niż przerażające. Zresztą nie tylko Ty ale bez komentarza. Natomiast mam nadzieję że Robert Kubica wróci do F1. Bo to jest niedoszły mistrz świata. I mam nadzieję że Ferrari i RBR pokonają Mercedesa w Singapurze.
iceneon
15.09.2017 04:57
@mcracer1993 Ty lepiej idź do lekarza. Tego od oczu ;P
mcracer1993
15.09.2017 04:44
Może podacie bombową informację o tym że menedżerem Roberta Kubicy został NICO ROSBERG!?
marcelo92
15.09.2017 02:13
A Ferrari to zasadniczo co sie stało ?
Titheon
15.09.2017 02:12
Ponoć on też stara się o angaż w Williamsie. Cóż za wspaniały duet by się nam narysował! Palmer - Stroll, no gorzej być by nie mogło ;)
michal132
15.09.2017 02:09
hehe Palmer ma już chyba w dupie bo i tak nigdzie się nie załapie :D