Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

Niemiec ukończył finałowy wyścig sezonu na drugim miejscu, za Marco Wittmannem.
15.10.1716:58
Nataniel Piórkowski
9723wyświetlenia


Rene Rast zapewnił sobie zdobycie tegorocznego mistrzostwa serii DTM po ukończeniu na drugim miejscu finałowego wyścigu sezonu na torze Hockenheim. Zwycięstwo padło łupem Marco Wittmanna.

Rast, który ruszał do walki z drugiego pola a do zdobycia mistrzostwa potrzebował finiszu na co najmniej czwartym miejscu, zaliczył kiepskie pierwsze okrążenie po tym, jak w pierwszym zakręcie został wypchnięty na asfaltowe pobocze przez Lucasa Auera. Po ośmiu okrążeniach kierowca Audi awansował z miejsca piątego na trzecie, mając przed sobą wyłącznie duet BMW: Toma Blomqvista i Wittmanna.

Początkowo Blomqvist budował dość pewną przewagę nad Wittmannem, ale bliżej zjazdów do pit lane zaczął tracić tempo względem rywali, aż w końcu spadł na drugą lokatę.

Gdy Wittmann skierował się na wymianę opon, Blomqvist został zmuszony do radzenia sobie z jadącym konkurencyjnym tempem Rastem. Ten po opóźnionym pit stopie powrócił do walki za Wittmannem, ale przed Blomqvistem i Wickensem, którzy wyraźnie zmagali się z niską temperaturą ogumienia w swoich samochodach. Wkrótce obaj zawodnicy zderzyli się ze sobą w nawrocie. Sędziowie winą za spowodowanie incydentu obarczyli reprezentanta BMW, który niedługo po tym wycofał się z wyścigu.

Rast utrzymywał drugie miejsce, ale wciąż nie mógł być pewny zdobycia tytułu ze względu na pnącego się w górę stawki Mattiasa Ekstroma. Po starcie z czternastego pola Szwed nie potrafił znaleźć sposobu, by zbliżać się do punktowanej dziesiątki. Opóźnienie postoju pozwoliło mu jednak na odrobienie strat. 39-latek ukończył wyścig blisko czołowej szóstki, jaka gwarantowała mu wywalczenie tytułu. W końcówce Ekstrom uporał się z Auerem i Mortarą, finiszując rywalizację na ósmej pozycji. Drugi z pretendentów do tytułu - Jamie Green ma za sobą nieudany występ zakończony zdobyciem piątego miejsca.

W wynikach wyścigu Rast stracił trzy sekundy do zwycięzcy Wittmanna. Na najniższym stopniu podium stanął Mike Rockenfeller - kierowca dysponujący przed ostatnim wyścigiem najmniejszymi szansami na zdobycie tytułu. Najlepszy z zawodników Mercedesa - Gary Paffett był czwarty. Dalej znaleźli się wspomniany wcześniej Green oraz broniący barw BMW Maxime Martin i Augusto Farfus. Czołową dziesiątkę uzupełniły nazwiska Ekstroma, Mortary i Auera.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Marco Wittmann (11)BMW M4 DTM360h56m47,699-25
2Rene Rast (33) Audi RS5 DTM36+0:03,143-18
3Mike Rockenfeller (99)Audi RS5 DTM36+0:06,280-15
4Gary Paffett (2)Mercedes-AMG C 63 DTM36+0:15,844-12
5Jamie Green (53)Audi RS5 DTM36+0:17,835-10
6Maxime Martin (36)BMW M4 DTM36+0:17,835-8
7Augusto Farfus (15)BMW M4 DTM36+0:20,386-6
8Mattias Ekström (5) Audi RS5 DTM36+0:21,229-4
9Edoardo Mortara (48)Mercedes-AMG C 63 DTM36+0:22,902-2
10Lucas Auer (22)Mercedes-AMG C 63 DTM36+0:29,260-1
11Nico Muller (51)Audi RS5 DTM36+0:30,428-
12Timo Glock (16)BMW M4 DTM36+0:33,274-
13Maro Engel (63)Mercedes-AMG C 63 DTM36+0:41,344-
14Bruno Spengler (7)BMW M4 DTM36+0:41,591-
15Loic Duval (77)Audi RS5 DTM36+0:42,972-
16Paul di Resta (3)Mercedes-AMG C 63 DTM36+1:35,770-
17Robert Wickens (6)Mercedes-AMG C 63 DTM29+7 okr.-
Niesklasyfikowani
18Tom Blomqvist (31)BMW M4 DTM26
Pole position: Tom Blomqvist - 1:30,491 (+3 pkt.)Najszybsze okrażenie: Jamie Green - 1:32,456 na 32 okrążeniu
P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Rene Rast (+2 pkt.)P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Marco Wittmann (+1 pkt.)

KOMENTARZE

8
marios76
16.10.2017 05:18
@iceneon Myślę, że ankieta czego tak naprawdę chcemy, była by zima strzałem w dziesiątkę. Redakcja pisze o czym chce, przestaje pisać o czym nie chce... ja bym chciał, w pierwszej kolejności aby w rocznicę śmierci Marka Roczniaka Maraza, ciepło wspomniano raz w roku głównego twórce tej strony, którego dzieło jest kontynuowane. Niestety nie idzie się doprosic, w zeszłym roku napominałem, to była informacja, bez możliwości wpisów, w tym ZNOWU zapomniano. Są na tym portalu ludzie, którzy pamiętają i warto to uszanować. Co do serii WTCC I DTM zawsze mi było bliżej do tej pierwszej. I właśnie dlatego, że nie bardzo mam czas te wyścig oglądać, chętnie przeczytał bym na bieżącą dobra relacje.
hds.147
15.10.2017 08:03
Znam adres strony i szanuję redakcję za to co robi. Osobiście uważam jednak, że warto byłoby poświęcić chociaż jeden artykuł odbytej rundzie MISTRZOSTW ŚWIATA samochodów turystycznych. Może organizacyjnie to dno, ale jest to jednak seria mistrzowska i są osoby, które się nią interesują, a walka jest często nawet lepsza niż w F1.
marcin_114
15.10.2017 07:34
Niestety WTCC po zmianie przepisów do dno. Oczywiście to było do przewidzenia. TCR obecnie wchodzi na szczyt wyścigów samochodów turystycznych. Moim zdaniem następne w kolejce jest WRC. Zmiana samochodów na mocniejsze położy tę serię.
iceneon
15.10.2017 05:38
@hds.147 No wyobrażam sobie i co? Spójrz na adres strony. To, że są tu artykuły o innych seriach to dobra wola redaktorów i powinieneś im ładnie podziękować za statystyki z innych serii. Odwalają kawał dobrej roboty. Dzięki Panowie! WTCC to bida z nędzą i nie ma o czym pisać.
hds.147
15.10.2017 05:13
@iceneon Wyobraź sobie, że ja. I trochę mnie to martwi, że seria wyścigowa o randze Mistrzostw Świata jest delikatnie mówiąc pomijana przez szanujący się serwis.
Phaedra
15.10.2017 04:29
Dla czego Green miał nie udany wyścig a Ekstrom już tak skoro obaj po karach startowali prawie z końca? Szwed jest większym przegranym tego wyścigu. Klasyfikacje też jakieś alternatywne.
iceneon
15.10.2017 04:00
No to Ekström przepierdzielił dwa tytuły w tym roku. Trochę mi go szkoda. @hds.147 A ktoś to ogląda jeszcze? Na stronie masz statystyki, powinno Ci to wystarczyć.
hds.147
15.10.2017 03:44
Kochana redakcji, a może warto też się pochylić nad inną serią mistrzowską - WTCC ???