Hamilton najszybszy w pierwszym treningu przed GP USA
Drugi Vettel, trzeci Bottas. Sesja została rozegrana na przesychającym torze.
20.10.1718:31
5883wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na drugim miejscu sesję zakończył Vettel, a na trzecim Bottas.
Kierowcy rozpoczęli zajęcia na przejściowym ogumieniu. Kilku z nich testowało także w swoich bolidach system halo, który ma oficjalne zadebiutować w Formule 1 od sezonu 2018. Dodatkowo Pirelli zapewniło zespołom możliwość sprawdzenia prototypowych, "zielonych" Cinturato, jakie mają być wykorzystywane od przyszłorocznej kampanii.
Ze względu na warunki panujące na torze, zawodnicy nie spieszyli się z rozpoczęciem pracy i po okrążeniach instalacyjnych meldowali się z powrotem w swoich garażach. Ślizgając się w zakrętach ostatniego sektora, siedem minut po rozpoczęciu zajęć, Valttri Bottas z Mercedesa ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, osiągając wynik 1:50,529s. Wkrótce lepszym czasem popisał się drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Lewis Hamilton, przy którego nazwisku pojawił się wynik 1:50,146s.
Niecały kwadras po zapaleniu się zielonego światła u wyjazdu z alei serwisowej, Max Verstappen wskoczył na drugą lokatę, odnotowując rekordy w dwóch pierwszy sektorach. Po tym, jak Holender zjechał do boksów, na torze pozostali jedynie Daniel Ricciardo i Sean Gelael. Pierwszy z wymienionych zawodników rozpoczął pomiarowe kółko od mocnego akcentu w pierwszym punkcie pomiaru, ale w dziewiątym zakręcie obrócił swój bolid po zbyt głębokim najeździe na krawężnik. Chwilę po tym Gelael również najadł się strachu, ale nieco dalej, na wyjeździe z T15. Kilka minut po tym w wirażu numer dziewiętnaście kontrolę nad kierownicą stracił Esteban Ocon z Force India.
Po lekkim przestoju w tabeli ponownie zaczęło dochodzić do zmian - Stoffel Vandoorne dostał się na drugie miejsce (+0,023s do Hamiltona), ale już wkrótce na pozycję lidera klasyfikacji wysunął się Verstappen z rezultatem 1:47,922s. Tor stopniowo przesychał, co pozytywnie wpływało na tempo kierowców. Po wykonaniu przejazdu na przejściowych oponach, Vettel jako pierwszy założył do swojego bolidu wykonane z supermiękkiej mieszanki slicki i pięć minut przed półmetkiem treningu wskoczył na pierwsze miejsce, legitymując się wynikiem 1:45,960s. Niemal w tym samym czasie Raikkonen walczył ze swoim bolidem pokonując dziewiętnasty zakręt, a Charles Leclerc współpracujący z Sauberem narzekał na podsterowność utrudniającą utrzymanie się na torze.
Druga połowa sesji była już znacznie bardziej reprezentatywna. Ricciardo odnotował 1:40,297s na supermiękkim ogumieniu, by wkrótce potem zejść do poziomu 1:39,366s. W tym samym czasie bolid Vettela znajdował się na podnośnikach w garażu Ferrari, a McLaren zajmował się wyciekiem płynu z układu hydraulicznego w MCL32 Fernando Alonso. Po zakończeniu pełnej godziny jazd Raikkonen przesunął się na drugie, a Hulkenberg - trzecie miejsce. Tuż po tym Verstappen zepchnął na drugie miejsce swego zespołowego partnera z Red Bulla, dzięki wynikowi 1:38,158s na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero.
Kolejna poprawa przyszła pięć minut później, wraz z powrotem na tor Hamiltona. Lider klasyfikacji generalnej podniósł poprzeczkę na 1:36,935s, nadal używając supermiękkich opon. w tym samym czasie już trójka zawodników (Stroll, Hartley i Gelael) dysponowała czasami osiągniętymi na ultramiękkim ogumieniu, oznaczonym w ten weekend wyjątkowo różowym kolorem.
Na około dwadzieścia minut przed końcem FP1, Bottas mocno zblokował przednie koła na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, informując później swój zespół o konieczności wymiany kompletu opon. Z kolei Vettel powrócił na drugie miejsce, ze stratą 0,6s do Hamiltona.
Debiutujący w barwach Renault Carlos Sainz plasował się na jedenastym miejscu, z przewagą około 0,2s nad Nico Hulkenbergiem. Dalej znajdowali się Hartley (czas na ultramiękkich oponach), Ricciardo oraz dwaj kierowcy Haasa: Grosjean przed Magnussenem. Pod koniec regulaminowego czasu FP1 niektórzy kierowcy zgłaszali pojawienie się kolejnych kropel deszczu. Po uporaniu się z wyciekiem Alonso powrócił na tor na ultramiękkiej mieszance, ale nie pokonał pomiarowego okrążenia. Z kolei Vandoorne poprawił swój osobisty rekord, awansując najpierw na siódmą (1:37,651s), a następnie piątą pozycję (1:37,352s).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Sucho
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannym piątkowym treningu przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Na drugim miejscu sesję zakończył Vettel, a na trzecim Bottas.
Kierowcy rozpoczęli zajęcia na przejściowym ogumieniu. Kilku z nich testowało także w swoich bolidach system halo, który ma oficjalne zadebiutować w Formule 1 od sezonu 2018. Dodatkowo Pirelli zapewniło zespołom możliwość sprawdzenia prototypowych, "zielonych" Cinturato, jakie mają być wykorzystywane od przyszłorocznej kampanii.
Ze względu na warunki panujące na torze, zawodnicy nie spieszyli się z rozpoczęciem pracy i po okrążeniach instalacyjnych meldowali się z powrotem w swoich garażach. Ślizgając się w zakrętach ostatniego sektora, siedem minut po rozpoczęciu zajęć, Valttri Bottas z Mercedesa ukończył pierwsze pomiarowe okrążenie, osiągając wynik 1:50,529s. Wkrótce lepszym czasem popisał się drugi z kierowców Srebrnych Strzał - Lewis Hamilton, przy którego nazwisku pojawił się wynik 1:50,146s.
Niecały kwadras po zapaleniu się zielonego światła u wyjazdu z alei serwisowej, Max Verstappen wskoczył na drugą lokatę, odnotowując rekordy w dwóch pierwszy sektorach. Po tym, jak Holender zjechał do boksów, na torze pozostali jedynie Daniel Ricciardo i Sean Gelael. Pierwszy z wymienionych zawodników rozpoczął pomiarowe kółko od mocnego akcentu w pierwszym punkcie pomiaru, ale w dziewiątym zakręcie obrócił swój bolid po zbyt głębokim najeździe na krawężnik. Chwilę po tym Gelael również najadł się strachu, ale nieco dalej, na wyjeździe z T15. Kilka minut po tym w wirażu numer dziewiętnaście kontrolę nad kierownicą stracił Esteban Ocon z Force India.
Po lekkim przestoju w tabeli ponownie zaczęło dochodzić do zmian - Stoffel Vandoorne dostał się na drugie miejsce (+0,023s do Hamiltona), ale już wkrótce na pozycję lidera klasyfikacji wysunął się Verstappen z rezultatem 1:47,922s. Tor stopniowo przesychał, co pozytywnie wpływało na tempo kierowców. Po wykonaniu przejazdu na przejściowych oponach, Vettel jako pierwszy założył do swojego bolidu wykonane z supermiękkiej mieszanki slicki i pięć minut przed półmetkiem treningu wskoczył na pierwsze miejsce, legitymując się wynikiem 1:45,960s. Niemal w tym samym czasie Raikkonen walczył ze swoim bolidem pokonując dziewiętnasty zakręt, a Charles Leclerc współpracujący z Sauberem narzekał na podsterowność utrudniającą utrzymanie się na torze.
Druga połowa sesji była już znacznie bardziej reprezentatywna. Ricciardo odnotował 1:40,297s na supermiękkim ogumieniu, by wkrótce potem zejść do poziomu 1:39,366s. W tym samym czasie bolid Vettela znajdował się na podnośnikach w garażu Ferrari, a McLaren zajmował się wyciekiem płynu z układu hydraulicznego w MCL32 Fernando Alonso. Po zakończeniu pełnej godziny jazd Raikkonen przesunął się na drugie, a Hulkenberg - trzecie miejsce. Tuż po tym Verstappen zepchnął na drugie miejsce swego zespołowego partnera z Red Bulla, dzięki wynikowi 1:38,158s na oznaczonych czerwonym kolorem Pirelli PZero.
Kolejna poprawa przyszła pięć minut później, wraz z powrotem na tor Hamiltona. Lider klasyfikacji generalnej podniósł poprzeczkę na 1:36,935s, nadal używając supermiękkich opon. w tym samym czasie już trójka zawodników (Stroll, Hartley i Gelael) dysponowała czasami osiągniętymi na ultramiękkim ogumieniu, oznaczonym w ten weekend wyjątkowo różowym kolorem.
Na około dwadzieścia minut przed końcem FP1, Bottas mocno zblokował przednie koła na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, informując później swój zespół o konieczności wymiany kompletu opon. Z kolei Vettel powrócił na drugie miejsce, ze stratą 0,6s do Hamiltona.
Debiutujący w barwach Renault Carlos Sainz plasował się na jedenastym miejscu, z przewagą około 0,2s nad Nico Hulkenbergiem. Dalej znajdowali się Hartley (czas na ultramiękkich oponach), Ricciardo oraz dwaj kierowcy Haasa: Grosjean przed Magnussenem. Pod koniec regulaminowego czasu FP1 niektórzy kierowcy zgłaszali pojawienie się kolejnych kropel deszczu. Po uporaniu się z wyciekiem Alonso powrócił na tor na ultramiękkiej mieszance, ale nie pokonał pomiarowego okrążenia. Z kolei Vandoorne poprawił swój osobisty rekord, awansując najpierw na siódmą (1:37,651s), a następnie piątą pozycję (1:37,352s).
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:36,335 | 18 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:36,928 | 0,593 | 0,593 | 20 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:36,979 | 0,644 | 0,051 | 10 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:37,339 | 1,004 | 0,360 | 21 | |
5 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:37,352 | 1,017 | 0,013 | 26 | |
6 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:37,570 | 1,235 | 0,218 | 23 | |
7 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:37,598 | 1,263 | 0,028 | 20 | |
8 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:37,808 | 1,473 | 0,210 | 25 | |
9 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:37,861 | 1,526 | 0,053 | 20 | |
10 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.17 | 1:38,093 | 1,758 | 0,232 | 24 | |
11 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:38,408 | 2,073 | 0,315 | 16 | |
12 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:38,534 | 2,199 | 0,126 | 25 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:38,904 | 2,569 | 0,370 | 19 | |
14 | Brendon Hartley (39) | Toro Rosso STR12 | 1:39,267 | 2,932 | 0,363 | 28 | |
15 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:39,336 | 3,001 | 0,069 | 17 | |
16 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:39,366 | 3,031 | 0,030 | 14 | |
17 | Sean Gelael (38) | Toro Rosso STR12 | 1:40,406 | 4,071 | 1,040 | 25 | |
18 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:40,448 | 4,113 | 0,042 | 19 | |
19 | Charles Leclerc (37) | Sauber C36 | 1:40,828 | 4,493 | 0,380 | 25 | |
20 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | - | - | - | 4 |
107% najlepszego czasu: 1:43,078
KOMENTARZE