Kto gdzie będzie jeździł w sezonie 2007?
Wakacyjna przerwa to doskonały moment na przyjrzenie się obecnej sytuacji na rynku kierowców
16.08.0619:36
1848wyświetlenia
Środek trwającej trzy tygodnie wakacyjnej przerwy pomiędzy wyścigami o Grand Prix Węgier i Turcji to doskonały moment na przyjrzenie się obecnej sytuacji na rynku kierowców. Jak dotąd tylko cztery zespoły potwierdziły swój skład kierowców na przyszły sezon: Toyota, Williams, Honda i Red Bull. A oto jak przedstawia się sytuacja we wszystkich zespołach:
Renault F1 Team
Potwierdzeni kierowcy: Giancarlo Fisichella
Kandydaci: Kovalainen, Raikkonen, Lopez (jako tester), Piquet Jr (jako tester), Zonta (jako tester)
Nadal nie wiadomo, który z fińskich kierowców będzie partnerem Giancarlo Fisichelli w zespole Renault w przyszłym sezonie. Ostatnie doniesienia napływające z Maranello zdają się jednak sugerować, że Kimi Raikkonen jest na pewnej drodze do Ferrari, a więc pełniący obecnie obowiązki kierowcy testowego Heikki Kovalainen ma spore szanse na debiut w sezonie 2007 właśnie w barwach francuskiej stajni. Jeśli tak się stanie, zespół będzie się musiał rozejrzeć za nowym kierowcą testowym. Na myśl nasuwa się od razu startujący obecnie w serii GP2 Jose Maria Lopez, który w tym roku testował już kilka razy bolidy F1 Renault.
_
Vodafone McLaren Mercedes
Potwierdzeni kierowcy: Fernando Alonso
Kandydaci: Kimi Raikkonen, Pedro de la Rosa, Gary Paffett, Lewis Hamilton (jako wyścigowy lub tester)
Połowa przyszłorocznego składu kierowców zespołu McLaren jest także uzależniona od decyzji Kimiego Raikkonena, która z kolei - jak powszechnie się uważa - zależy od tego, czy Michael Schumacher zdecyduje się na zakończenie kariery po zakończeniu obecnego sezonu. Z najświeższych plotek wynika, że Mercedes zaoferował Raikkonenowi 64 miliony dolarów w zamian za pozostanie w stajni z Woking na kolejne dwa lata. Gdyby Fin przyjął tę ofertę, McLaren miałby w 2007 roku zdecydowanie najsilniejszy skład kierowców w całej stawce. Jednak nawet jeśli Raikkonen odejdzie, to zespół ma trzech innych kandydatów na jego miejsce, w tym uważanego za niezwykle utalentowanego Lewisa Hamiltona.
_
Scuderia Ferrari Marlboro
Potwierdzeni kierowcy: brak
Kandydaci: Michael Schumacher, Kimi Raikkonen, Felipe Massa (jako wyścigowy lub tester)
Odejdzie czy nie odejdzie - takie pytanie zadają sobie chyba wszyscy fani F1. Odpowiedź na nie poznamy najprawdopodobniej za niecałe cztery tygodnie i wówczas wyjaśni się również zapewne skład kierowców w zespołach Renault i McLaren. W grę wchodzą trzy scenariusze: 1) Michael Schumacher zostaje na kolejny rok i dołącza do niego Raikkonen, tworząc tym samym najsilniejszy skład w stawce, natomiast Felipe Massa zostaje zdegradowany do roli testera; 2) Schumacher kończy karierę i na jego miejsce przychodzi Raikkonen, mając za swojego partnera Felipe Massę; 3) barwy włoskiej stajni nadal reprezentowali będą Schumacher i Massa.
_
Panasonic Toyota Racing
Potwierdzeni kierowcy: Jarno Trulli, Ralf Schumacher
Kandydaci: Ricardo Zonta (jako tester), Olivier Panis (jako tester), Franck Montagny (jako tester)
Jarno Trulli podpisał niedawno trzyletni kontrakt z Toyotą, a więc japońską stajnię reprezentował będzie najprawdopodobniej do końca sezonu 2009. Ralfowi Schumacherowi pozostał jeszcze jeden rok startów z trzyletniego kontraktu i w przyszłym sezonie nadal będzie partnerem Włocha. Gdzie później będzie się ścigał młodszy z braci Schumacherów - tego na razie nie wiadomo.
_
WilliamsF1 Toyota
Potwierdzeni kierowcy: Nico Rosberg, Alex Wurz
Kandydaci: Narain Karthikeyan (jako tester), Nelson Piquet Jr (jako tester)
Alex Wurz wraca do ścigania po pięciu latach pełnienia funkcji kierowcy testowego w zespołach McLaren (2001-2005) i Williams (2006). Austriak zastąpi odchodzącego z końcem obecnego sezonu z Williamsa Marka Webbera, a jego partnerem będzie Nico Rosberg, dla którego będzie sezon 2007 będzie drugim rokiem startów w F1. Tymczasem Narain Karthikeyan z pewnością liczy na posadę trzeciego i zarazem rezerwowego kierowcy w stajni z Grove, co być może ułatwi mu później powrót do ścigania.
_
Honda Racing F1 Team
Potwierdzeni kierowcy: Rubens Barrichello, Jenson Button
Kandydaci: Anthony Davidson (jako tester), James Rossiter (jako tester)
W Hondzie raczej nie szykują się żadne zmiany na przyszły sezon, chyba że Anthony Davidson zdecyduje się na starty w zespole Super Aguri lub Midland. Na razie jednak nie wydaje się to zbyt prawdopodobne.
_
Red Bull Racing
Potwierdzeni kierowcy: David Coulthard, Mark Webber
Kandydaci: Robert Doornbos (jako tester)
Nowym partnerem Davida Coultharda w 2007 roku będzie Mark Webber. Australijczyk po dwóch niezbyt udanych sezonach spędzonych w Williamsie zdecydował się na powrót do stajni z Milton Keynes, która pod jego nieobecność zmieniła właściciela z Forda na Red Bull. Dotychczasowy partner Coultharda, Christian Klien, przejdzie najprawdopodobniej do serii Champ Car lub DTM, choć podobno ofertę startów złożyła mu także ekipa Midland. Robert Doornbos liczy tymczasem na utrzymanie posady trzeciego kierowcy w Red Bull Racing.
_
BMW Sauber F1 Team
Potwierdzeni kierowcy: Nick Heidfeld
Kandydaci: Robert Kubica, Michael Schumacher, Sebastian Vettel (jako tester)
Plotki częściowo potwierdzone przez szefa BMW Motorsport, Mario Theissena, skłaniają do umieszczenia na liście kandydatów na partnera Nicka Heidfelda w przyszłym sezonie Michaela Schumachera, jednak raczej mało kto spodziewa się, aby Niemiec zdecydował się na zmianę barw przed zakończeniem kariery. W tej sytuacji głównym kandydatem wydaje się być Robert Kubica, choć oczywiście wiele będzie zależało od postawy Polaka w pozostałych do końca tego sezonu pięciu wyścigach. Nadal nie wiadomo kto przejmie po Kubicy rolę kierowcy testowego w zespole BMW - głównym kandydatem na to stanowisko jest Sebastian Vettel.
_
MF1 Racing
Potwierdzeni kierowcy: brak
Kandydaci: Christijan Albers, Tiago Monteiro, Adrian Sutil, Christian Klien
Przyszłoroczny skład zespołu MF1 Racing to w zasadzie jedna wielka niewiadoma. Należy się jednak spodziewać, że w zespole tym pozostanie przynajmniej jeden z dotychczasowych kierowców - Christijan Albers lub Tiago Monteiro. Ponadto wśród kandydatów wymienia się Christiana Kliena, jednak Austriak nie jest podobno zainteresowany startami w zespole z końca stawki. Nie można także zapominać o całej gromadzie testerów Midland, z których najbardziej obiecująco zapowiada się Adrian Sutil, chwalony zresztą nie tak dawno przez dyrektora zarządzającego zespołem Colina Kollesa.
_
Scuderia Toro Rosso
Potwierdzeni kierowcy: brak
Kandydaci: Vitantonio Liuzzi, Scott Speed, Neel Jani (jako tester)
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ekipę posiadaną w połowie przez Gerharda Bergera będą w przyszłym roku nadal reprezentowali Vitantonio Liuzzi i Scott Speed. Obaj kierowcy wykonują w tym roku solidnie swoją pracę i jeśli dostaną w końcu do dyspozycji konkurencyjny silnik, to powinni być w stanie nieco częściej walczyć o punkty.
_
Super Aguri Formula 1
Potwierdzeni kierowcy: Takuma Sato
Kandydaci: Sakon Yamamoto, Franck Montagny, Anthony Davidson, Christijan Albers
I tak oto doszliśmy do ostatniego zespołu - Super Aguri. Jednym z kierowców japońskiej ekipy będzie na pewno spisujący się w tym sezonie bez zarzutu Takuma Sato, natomiast kandydatów na jego partnera jest co najmniej czterech. Sakon Yamamoto jak dotąd nie zdołał jeszcze zaprezentować swojego pełnego potencjału, więc jego kandydatura jest dosyć niepewna. Tymczasem Franck Montagny, Anthony Davidson i Christijan Albers to bardzo doświadczeni kierowcy i chociaż tylko Albers ma na swoim koncie co najmniej jeden pełny sezon startów w F1, to jednak każdy z nich pomógłby na pewno w dalszym rozwoju tego zespołu.
Renault F1 Team
Potwierdzeni kierowcy: Giancarlo Fisichella
Kandydaci: Kovalainen, Raikkonen, Lopez (jako tester), Piquet Jr (jako tester), Zonta (jako tester)
Nadal nie wiadomo, który z fińskich kierowców będzie partnerem Giancarlo Fisichelli w zespole Renault w przyszłym sezonie. Ostatnie doniesienia napływające z Maranello zdają się jednak sugerować, że Kimi Raikkonen jest na pewnej drodze do Ferrari, a więc pełniący obecnie obowiązki kierowcy testowego Heikki Kovalainen ma spore szanse na debiut w sezonie 2007 właśnie w barwach francuskiej stajni. Jeśli tak się stanie, zespół będzie się musiał rozejrzeć za nowym kierowcą testowym. Na myśl nasuwa się od razu startujący obecnie w serii GP2 Jose Maria Lopez, który w tym roku testował już kilka razy bolidy F1 Renault.
_
Vodafone McLaren Mercedes
Potwierdzeni kierowcy: Fernando Alonso
Kandydaci: Kimi Raikkonen, Pedro de la Rosa, Gary Paffett, Lewis Hamilton (jako wyścigowy lub tester)
Połowa przyszłorocznego składu kierowców zespołu McLaren jest także uzależniona od decyzji Kimiego Raikkonena, która z kolei - jak powszechnie się uważa - zależy od tego, czy Michael Schumacher zdecyduje się na zakończenie kariery po zakończeniu obecnego sezonu. Z najświeższych plotek wynika, że Mercedes zaoferował Raikkonenowi 64 miliony dolarów w zamian za pozostanie w stajni z Woking na kolejne dwa lata. Gdyby Fin przyjął tę ofertę, McLaren miałby w 2007 roku zdecydowanie najsilniejszy skład kierowców w całej stawce. Jednak nawet jeśli Raikkonen odejdzie, to zespół ma trzech innych kandydatów na jego miejsce, w tym uważanego za niezwykle utalentowanego Lewisa Hamiltona.
_
Scuderia Ferrari Marlboro
Potwierdzeni kierowcy: brak
Kandydaci: Michael Schumacher, Kimi Raikkonen, Felipe Massa (jako wyścigowy lub tester)
Odejdzie czy nie odejdzie - takie pytanie zadają sobie chyba wszyscy fani F1. Odpowiedź na nie poznamy najprawdopodobniej za niecałe cztery tygodnie i wówczas wyjaśni się również zapewne skład kierowców w zespołach Renault i McLaren. W grę wchodzą trzy scenariusze: 1) Michael Schumacher zostaje na kolejny rok i dołącza do niego Raikkonen, tworząc tym samym najsilniejszy skład w stawce, natomiast Felipe Massa zostaje zdegradowany do roli testera; 2) Schumacher kończy karierę i na jego miejsce przychodzi Raikkonen, mając za swojego partnera Felipe Massę; 3) barwy włoskiej stajni nadal reprezentowali będą Schumacher i Massa.
_
Panasonic Toyota Racing
Potwierdzeni kierowcy: Jarno Trulli, Ralf Schumacher
Kandydaci: Ricardo Zonta (jako tester), Olivier Panis (jako tester), Franck Montagny (jako tester)
Jarno Trulli podpisał niedawno trzyletni kontrakt z Toyotą, a więc japońską stajnię reprezentował będzie najprawdopodobniej do końca sezonu 2009. Ralfowi Schumacherowi pozostał jeszcze jeden rok startów z trzyletniego kontraktu i w przyszłym sezonie nadal będzie partnerem Włocha. Gdzie później będzie się ścigał młodszy z braci Schumacherów - tego na razie nie wiadomo.
_
WilliamsF1 Toyota
Potwierdzeni kierowcy: Nico Rosberg, Alex Wurz
Kandydaci: Narain Karthikeyan (jako tester), Nelson Piquet Jr (jako tester)
Alex Wurz wraca do ścigania po pięciu latach pełnienia funkcji kierowcy testowego w zespołach McLaren (2001-2005) i Williams (2006). Austriak zastąpi odchodzącego z końcem obecnego sezonu z Williamsa Marka Webbera, a jego partnerem będzie Nico Rosberg, dla którego będzie sezon 2007 będzie drugim rokiem startów w F1. Tymczasem Narain Karthikeyan z pewnością liczy na posadę trzeciego i zarazem rezerwowego kierowcy w stajni z Grove, co być może ułatwi mu później powrót do ścigania.
_
Honda Racing F1 Team
Potwierdzeni kierowcy: Rubens Barrichello, Jenson Button
Kandydaci: Anthony Davidson (jako tester), James Rossiter (jako tester)
W Hondzie raczej nie szykują się żadne zmiany na przyszły sezon, chyba że Anthony Davidson zdecyduje się na starty w zespole Super Aguri lub Midland. Na razie jednak nie wydaje się to zbyt prawdopodobne.
_
Red Bull Racing
Potwierdzeni kierowcy: David Coulthard, Mark Webber
Kandydaci: Robert Doornbos (jako tester)
Nowym partnerem Davida Coultharda w 2007 roku będzie Mark Webber. Australijczyk po dwóch niezbyt udanych sezonach spędzonych w Williamsie zdecydował się na powrót do stajni z Milton Keynes, która pod jego nieobecność zmieniła właściciela z Forda na Red Bull. Dotychczasowy partner Coultharda, Christian Klien, przejdzie najprawdopodobniej do serii Champ Car lub DTM, choć podobno ofertę startów złożyła mu także ekipa Midland. Robert Doornbos liczy tymczasem na utrzymanie posady trzeciego kierowcy w Red Bull Racing.
_
BMW Sauber F1 Team
Potwierdzeni kierowcy: Nick Heidfeld
Kandydaci: Robert Kubica, Michael Schumacher, Sebastian Vettel (jako tester)
Plotki częściowo potwierdzone przez szefa BMW Motorsport, Mario Theissena, skłaniają do umieszczenia na liście kandydatów na partnera Nicka Heidfelda w przyszłym sezonie Michaela Schumachera, jednak raczej mało kto spodziewa się, aby Niemiec zdecydował się na zmianę barw przed zakończeniem kariery. W tej sytuacji głównym kandydatem wydaje się być Robert Kubica, choć oczywiście wiele będzie zależało od postawy Polaka w pozostałych do końca tego sezonu pięciu wyścigach. Nadal nie wiadomo kto przejmie po Kubicy rolę kierowcy testowego w zespole BMW - głównym kandydatem na to stanowisko jest Sebastian Vettel.
_
MF1 Racing
Potwierdzeni kierowcy: brak
Kandydaci: Christijan Albers, Tiago Monteiro, Adrian Sutil, Christian Klien
Przyszłoroczny skład zespołu MF1 Racing to w zasadzie jedna wielka niewiadoma. Należy się jednak spodziewać, że w zespole tym pozostanie przynajmniej jeden z dotychczasowych kierowców - Christijan Albers lub Tiago Monteiro. Ponadto wśród kandydatów wymienia się Christiana Kliena, jednak Austriak nie jest podobno zainteresowany startami w zespole z końca stawki. Nie można także zapominać o całej gromadzie testerów Midland, z których najbardziej obiecująco zapowiada się Adrian Sutil, chwalony zresztą nie tak dawno przez dyrektora zarządzającego zespołem Colina Kollesa.
_
Scuderia Toro Rosso
Potwierdzeni kierowcy: brak
Kandydaci: Vitantonio Liuzzi, Scott Speed, Neel Jani (jako tester)
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ekipę posiadaną w połowie przez Gerharda Bergera będą w przyszłym roku nadal reprezentowali Vitantonio Liuzzi i Scott Speed. Obaj kierowcy wykonują w tym roku solidnie swoją pracę i jeśli dostaną w końcu do dyspozycji konkurencyjny silnik, to powinni być w stanie nieco częściej walczyć o punkty.
_
Super Aguri Formula 1
Potwierdzeni kierowcy: Takuma Sato
Kandydaci: Sakon Yamamoto, Franck Montagny, Anthony Davidson, Christijan Albers
I tak oto doszliśmy do ostatniego zespołu - Super Aguri. Jednym z kierowców japońskiej ekipy będzie na pewno spisujący się w tym sezonie bez zarzutu Takuma Sato, natomiast kandydatów na jego partnera jest co najmniej czterech. Sakon Yamamoto jak dotąd nie zdołał jeszcze zaprezentować swojego pełnego potencjału, więc jego kandydatura jest dosyć niepewna. Tymczasem Franck Montagny, Anthony Davidson i Christijan Albers to bardzo doświadczeni kierowcy i chociaż tylko Albers ma na swoim koncie co najmniej jeden pełny sezon startów w F1, to jednak każdy z nich pomógłby na pewno w dalszym rozwoju tego zespołu.
KOMENTARZE