FIA wprowadziła nowe wytyczne dotyczące limitów toru w Meksyku

W sekwencji trzech pierwszych zakrętów zamontowano wysokie krawężniki.
26.10.1718:13
Nataniel Piórkowski
1444wyświetlenia
Embed from Getty Images

FIA wprowadziła nowe zasady dotyczące egzekwowania przez kierowców limitów Autodromo Hermanos Rodriguez, mając na względzie incydenty, do jakich doszło w ubiegłorocznym wyścigu.

Na starcie Lewis Hamilton ściął otwierającą okrążenie szykanę i powrócił na tor utrzymując prowadzenie w rywalizacji. Sędziowie uznali, że kierowca Mercedesa nie zyskał swoim manewrem trwałem przewagi i nie musiał oddawać pozycji Nico Rosbergowi. W dalszej fazie wyścigu w podobny sposób postąpił Max Verstappen, który bronił się przed atakiem Sebastiana Vettela. Holender utrzymał trzecie miejsce, ale tuż po wyścigu został zepchnięty na czwartą lokatę w wyniku kary czasowej. W przypadku kierowcy Red Bulla sędziowie uznali bowiem, iż doszło przez niego do zyskania przewagi wyjazdem poza tor.

Mając pełną świadomość tego, że po rozegranym w ubiegłą niedzielę wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych kwestia interpretowania limitów toru jest tematem ożywionej debaty w środowisku Formuły 1, FIA podjęła działania mające na celu wyeliminować wszelkie wątpliwości dotyczące pokonywania przez kierowców pierwszego wirażu Autodromo Hermanos Rodriguez.

Organ zarządzający podjął decyzję o zamontowaniu pomiędzy pierwszym, drugim i trzecim zakrętem krawężników o wysokości 50 milimetrów. W informacji wysłanej do zespołów przed startem wyścigowego weekendu delegat Federacji - Charlie Whiting poinformował, że w przypadku wyjazdu poza tor, każdy kierowca będzie musiał ominąć krawężniki zlokalizowane pomiędzy T2 i T3, co w teorii ma doprowadzić do poniesienia przez niego wymiernej straty czasowej. Na podobny krok zdecydowano się także w zakrętach numer osiem i jedenaście. W nich również kierowcy wyjeżdżający na pobocze będą mogli powrócić do rywalizacji po ominięciu serii wysokich krawężników.



KOMENTARZE

5
marios76
27.10.2017 01:07
Osobno duza czcionka, egzemplarz dla Verstappena, mozna sprobowac mu przeczytac ;)
Phaedra
26.10.2017 11:25
@Zomo Zacznijmy od zdefiniowania co ja a co Ty rozumiesz przez tor lub Tor. Ja pisałem o tym pierwszym (tor jazdy) Ty być może myślałeś o tym drugim (Tor jako obiekt). Bez kozery dodam, że dla mnie limitem Toru może być ogrodzenie konstrukcji wszelakiej nie koniecznie z opon.
Zomo
26.10.2017 10:38
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z przekraczaniem limitow toru. Limitem toru jest bariera z opon, ktos wjechal w bariere i to Ci sie podobalo?
ergie
26.10.2017 09:38
Będzie rzeźnia... ciekawe ilu kierowców urwie na tych krawężnikach zawieszenie ;)
Phaedra
26.10.2017 08:56
Powinni to uważnie z balansować. Świetne widowisko w US GP zawdzięczamy możliwości przekraczania limitów toru.