Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Brazylii

Jeden postój najbardziej prawdopodobną strategią na wyścig.
12.11.1712:28
informacja prasowa
692wyświetlenia
Embed from Getty Images

Interlagos, 11 listopada 2017 - Mimo deszczowych prognoz na kwalifikacje, sesję rozegrano głównie w suchych warunkach, chociaż temperatura nawierzchni była niższa o 20 stopni Celsjusza w porównaniu z piątkowymi treningami.

Valtteri Bottas z Mercedesa zdobył pole position na supermiękkiej mieszance, a Daniel Ricciardo z Red Bulla jako jedyny skorzystał z miękkich opon w Q2 i to oznacza, że właśnie na tej mieszance ruszy do niedzielnego wyścigu. Mając na uwadze karne cofnięcie o 10 pozycji, Australijczyk liczy na zyskanie pozycji poprzez dłuższy pierwszy przejazd na twardszej mieszance niż rywale. Kolejnym kierowcą z karą na starcie jest Brendon Hartley z Toro Rosso, który taktycznie odpuścił walkę w Q2, mimo awansu do tego segmentu kwalifikacji.

Świeżo koronowany mistrz świata Lewis Hamilton rozbił swojego Mercedesa w Q1 i do wyścigu wystartuje z ostatniego pola, mogąc swobodnie dobrać mieszankę na start.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Aż do kwalifikacji najlepszym okrążeniem weekendu był rezultat Lewisa Hamiltona z pierwszej sesji treningowej. Dzisiaj warunki były znacznie chłodniejsze, co pomogło w uzyskaniu lepszych wyników na mieszance supermiękkiej i dzięki Valtteriemu Bottasowi odnotowaliśmy najszybsze okrążenie w dziejach toru Interlagos. Jeden pit stop to najbardziej prawdopodobna strategia na wyścig, ale możliwe są także dwa postoje - w zależności od tempa degradacji i zużycia. Na jutro zapowiadane są suche i cieplejsze niż dzisiaj warunki. Będzie to jeden z najważniejszych czynników przy wyborze strategii jednego lub dwóch zjazdów. Z paroma czołowymi kierowcami startującymi z dalszych pozycji, wyrównanym tempem wyścigowym i przy bardzo krótkim okrążeniu na Interlagos czeka nas pełny akcji wyścig.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Supermiękkie „czerwone”: Wykorzystywane przez większość kwalifikacji, szybsze o około 0,6 sekundy na okrążeniu od miękkich.
Miękkie „żółte”: Kierowcy Ferrari korzystali z nich w Q1, a Daniel Ricciardo w Q2.
Pośrednie „białe”: Dziś używane tylko podczas okrążeń instalacyjnych, prawdopodobnie nie pojawią się w wyścigu.

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIA Vandoorne 5
MIĘKKA Massa 32
SUPERMIĘKKA Stroll, Vettel 32

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
POŚREDNIE Alonso 1.12,829
MIĘKKA Raikkonen 1.09,405
SUPERMIĘKKA Bottas 1.08,322

KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG