Hamilton najszybszy w popołudniowym treningu w Szanghaju
Drugi Raikkonen stracił do lidera zaledwie 0,007s, a trzeci Bottas - 0,033s.
13.04.1809:30
8317wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu przed Grand Prix Chin. Na drugim miejscu sesję ukończył z minimalną stratą Kimi Raikkonen, a trzecim - Valtteri Bottas.
Romain Grosjean jako pierwszy opuścił aleję serwisową, a po okrążeniu instalacyjnym pozostał na torze i pokonał okrążenie w czasie 1:36,927s. Dosłownie moment po opuszczeniu garażu Ferrari inżynierowie wezwali Kimiego Raikkonena z powrotem do alei serwisowej. Wykryliśmy usterkę - usłyszał mistrz świata z 2007 roku. Kilka chwil później Nico Hulkenberg zszedł do poziomu 1:36,014s, trafiając na czoło klasyfikacji. Niemiec dysponował półsekundową przewagą nad zespołowym partnerem z Renault - Carlosem Sainzem.
Dziesięć minut po rozpoczęciu zajęć na pierwszy popołudniowy przejazd wyruszył Lewis Hamilton. W międzyczasie Fernando Alonso z McLarena wskoczył na drugą pozycję dzięki kółku na miękkich oponach. Usterka do jakiej doszło w bolidzie Raikkonena nie okazała się poważna - wkrótce Scuderia odpaliła silnik w bolidzie Fina, co zwiastowało jego szybki wyjazd na tor. Po kwadransie na pierwszym miejscu znajdował się Bottas z czasem 1:34,387s osiągniętym na pośredniej mieszance. Drugi Verstappen tracił do lidera tabeli około 0,4s.
Raikkonen rozpoczął pierwszą próbę czasową od awansu na trzecią pozycję z wynikiem 1:34,584s. Nieco później lepszym wynikiem popisał się Sebastian Vettel, który stracił 0,2s do pierwszej lokaty. Wkrótce jednak Hamilton podkręcił tempo i przesunął się przed zespołowego kolegę z rezultatem 1:34,179s na miękkich Pirelli PZero. Na kolejnych okrążeniach do głosu doszedł Raikkonen - bliżej końca pierwszych 30 minut sesji Fin plasował się już na P1 z wynikiem 1:34,063s. Po tym jak w bolidzie Hamiltona znalazło się ultarmiękkie ogumienie Brytyjczyk bez problemu powrócił na pozycję lidera (1:33,482s).
Podobnie jak o poranku kierowcom często dokuczały silne porywy wiatru, które doprowadzały do wyjazdów poza tor i nagłych uślizgów. Nie pomagała temperatura - termometry wskazywały ledwo 17 stopni Celsjusza. Po zakończeniu symulacji kwalifikacji Bottas wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,033s do Hamiltona. chwilę później Siergiej Sirotkin zgłosił odpadnięcie lusterka ze swojego bolidu a Lance Stroll wykonał piruet w ósmym zakręcie, unikając jednak wjazdu w żwirową pułapkę. Gdy Sebastian Vettel wyjechał na krótki stint przy wykorzystaniu ultramiękkich opon znalazł się na trzecim miejscu, 0,108s za najszybszym Mercedesem. Raikkonen raz jeszcze potwierdził swoją solidną dyspozycję i trafił na drugie miejsce (+0,007s do Hamiltona).
W cieniu pozostawał Red Bull - piąty Max Verstappen tracił do pierwszego miejsca ponad 0,3s. Ricciardo był dopiero dziewiąty. Z kolei w czołowej ósemce znajdowali się obaj reprezentanci Renault: Nico Hulkenberg przed Carlosem Sainzem. Rozdzielał ich plasujący się na siódmej lokacie Kevin Magnussen z Haasa. Nastroje nie dopisywały zapewne po stronie garażu należącej do Romaina Grosjeana, który okupował dziewiętnaste miejsce i miał problem ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu. Spoglądając na klasyfikację za Renault i Haasem znajdował się McLaren - Fernando Alonso plasował się 0,8s za Verstappenem.
Zespoły ochoczo rzuciły się do pracy nad porównywaniem mieszanek i wykonywaniem symulacji wyścigów - prognozy sugerowały bowiem, że pod koniec sesji nad torem może zacząć padać deszcz. Trzej kierowcy ze ścisłej czołówki: Hamilton, Raikkonen i Vettel rozpoczęli pracę na ultramiękkiej mieszance, by następnie przejść na miękką. Odwrotną taktykę zastosował Mercedes względem Bottasa, który "fioletowe" Pirelli PZero zamienił na pośrednie opony. Długi stint na tych pierwszych zakończył Gasly - Francuz pokonał przy ich użyciu aż 22 okrążenia.
Piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Stoffel Vandoorne zatrzymał swój bolid w piątym zakręcie, zgłaszając zespołowi problem z niepoprawnie zamontowanym kołem. McLaren Belga został szybko zepchnięty z toru, ale w tym samym czasie, zgodnie z wcześniejszymi prognozami, zespoły mogły już dostrzec pierwsze krople deszczu. Ograniczyło to akcję na torze do absolutnego minimum. Przed końcem sesji Alonso i obaj reprezentanci Force India zdołali nawet wykonać bardzo krótkie przejazdy na przejściowym ogumieniu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 79%
Sucho
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu przed Grand Prix Chin. Na drugim miejscu sesję ukończył z minimalną stratą Kimi Raikkonen, a trzecim - Valtteri Bottas.
Romain Grosjean jako pierwszy opuścił aleję serwisową, a po okrążeniu instalacyjnym pozostał na torze i pokonał okrążenie w czasie 1:36,927s. Dosłownie moment po opuszczeniu garażu Ferrari inżynierowie wezwali Kimiego Raikkonena z powrotem do alei serwisowej. Wykryliśmy usterkę - usłyszał mistrz świata z 2007 roku. Kilka chwil później Nico Hulkenberg zszedł do poziomu 1:36,014s, trafiając na czoło klasyfikacji. Niemiec dysponował półsekundową przewagą nad zespołowym partnerem z Renault - Carlosem Sainzem.
Dziesięć minut po rozpoczęciu zajęć na pierwszy popołudniowy przejazd wyruszył Lewis Hamilton. W międzyczasie Fernando Alonso z McLarena wskoczył na drugą pozycję dzięki kółku na miękkich oponach. Usterka do jakiej doszło w bolidzie Raikkonena nie okazała się poważna - wkrótce Scuderia odpaliła silnik w bolidzie Fina, co zwiastowało jego szybki wyjazd na tor. Po kwadransie na pierwszym miejscu znajdował się Bottas z czasem 1:34,387s osiągniętym na pośredniej mieszance. Drugi Verstappen tracił do lidera tabeli około 0,4s.
Raikkonen rozpoczął pierwszą próbę czasową od awansu na trzecią pozycję z wynikiem 1:34,584s. Nieco później lepszym wynikiem popisał się Sebastian Vettel, który stracił 0,2s do pierwszej lokaty. Wkrótce jednak Hamilton podkręcił tempo i przesunął się przed zespołowego kolegę z rezultatem 1:34,179s na miękkich Pirelli PZero. Na kolejnych okrążeniach do głosu doszedł Raikkonen - bliżej końca pierwszych 30 minut sesji Fin plasował się już na P1 z wynikiem 1:34,063s. Po tym jak w bolidzie Hamiltona znalazło się ultarmiękkie ogumienie Brytyjczyk bez problemu powrócił na pozycję lidera (1:33,482s).
Podobnie jak o poranku kierowcom często dokuczały silne porywy wiatru, które doprowadzały do wyjazdów poza tor i nagłych uślizgów. Nie pomagała temperatura - termometry wskazywały ledwo 17 stopni Celsjusza. Po zakończeniu symulacji kwalifikacji Bottas wskoczył na drugie miejsce ze stratą zaledwie 0,033s do Hamiltona. chwilę później Siergiej Sirotkin zgłosił odpadnięcie lusterka ze swojego bolidu a Lance Stroll wykonał piruet w ósmym zakręcie, unikając jednak wjazdu w żwirową pułapkę. Gdy Sebastian Vettel wyjechał na krótki stint przy wykorzystaniu ultramiękkich opon znalazł się na trzecim miejscu, 0,108s za najszybszym Mercedesem. Raikkonen raz jeszcze potwierdził swoją solidną dyspozycję i trafił na drugie miejsce (+0,007s do Hamiltona).
W cieniu pozostawał Red Bull - piąty Max Verstappen tracił do pierwszego miejsca ponad 0,3s. Ricciardo był dopiero dziewiąty. Z kolei w czołowej ósemce znajdowali się obaj reprezentanci Renault: Nico Hulkenberg przed Carlosem Sainzem. Rozdzielał ich plasujący się na siódmej lokacie Kevin Magnussen z Haasa. Nastroje nie dopisywały zapewne po stronie garażu należącej do Romaina Grosjeana, który okupował dziewiętnaste miejsce i miał problem ze znalezieniem optymalnego balansu bolidu. Spoglądając na klasyfikację za Renault i Haasem znajdował się McLaren - Fernando Alonso plasował się 0,8s za Verstappenem.
Zespoły ochoczo rzuciły się do pracy nad porównywaniem mieszanek i wykonywaniem symulacji wyścigów - prognozy sugerowały bowiem, że pod koniec sesji nad torem może zacząć padać deszcz. Trzej kierowcy ze ścisłej czołówki: Hamilton, Raikkonen i Vettel rozpoczęli pracę na ultramiękkiej mieszance, by następnie przejść na miękką. Odwrotną taktykę zastosował Mercedes względem Bottasa, który "fioletowe" Pirelli PZero zamienił na pośrednie opony. Długi stint na tych pierwszych zakończył Gasly - Francuz pokonał przy ich użyciu aż 22 okrążenia.
Piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Stoffel Vandoorne zatrzymał swój bolid w piątym zakręcie, zgłaszając zespołowi problem z niepoprawnie zamontowanym kołem. McLaren Belga został szybko zepchnięty z toru, ale w tym samym czasie, zgodnie z wcześniejszymi prognozami, zespoły mogły już dostrzec pierwsze krople deszczu. Ograniczyło to akcję na torze do absolutnego minimum. Przed końcem sesji Alonso i obaj reprezentanci Force India zdołali nawet wykonać bardzo krótkie przejazdy na przejściowym ogumieniu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 79%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:33,482 | 26 | |||
2 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:33,489 | 0,007 | 0,007 | 26 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:33,515 | 0,033 | 0,026 | 27 | |
4 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:33,590 | 0,108 | 0,075 | 27 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:33,823 | 0,341 | 0,233 | 26 | |
6 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:34,313 | 0,831 | 0,490 | 30 | |
7 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:34,458 | 0,976 | 0,145 | 26 | |
8 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:34,473 | 0,991 | 0,015 | 28 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:34,557 | 1,075 | 0,084 | 26 | |
10 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:34,632 | 1,150 | 0,075 | 23 | |
11 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:34,792 | 1,310 | 0,160 | 30 | |
12 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:34,849 | 1,367 | 0,057 | 33 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:34,874 | 1,392 | 0,025 | 30 | |
14 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:35,163 | 1,681 | 0,289 | 22 | |
15 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:35,333 | 1,851 | 0,170 | 37 | |
16 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:35,340 | 1,858 | 0,007 | 31 | |
17 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:35,624 | 2,142 | 0,284 | 29 | |
18 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:35,916 | 2,434 | 0,292 | 26 | |
19 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:36,471 | 2,989 | 0,555 | 26 | |
20 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:37,147 | 3,665 | 0,676 | 19 |
107% najlepszego czasu: 1:40,025
KOMENTARZE