Magnussen: Zwiększenie limitu paliwa nie daje gwarancji ostrego ścigania
Duńczyk sugeruje, że na niektórych torach kierowcy nadal będą musieli kontrolować spalanie.
24.04.1815:40
2003wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kevin Magnussen jest zadowolony z decyzji o zwiększeniu od sezonu 2019 limitu paliwa na wyścig. Sugeruje jednak, że na niektórych torach kierowcy nadal będą musieli dbać o poziom spalania.
W ubiegłym tygodniu FIA potwierdziła, że od przyszłego roku limit paliwa na wyścig zostanie zwiększony z obecnych 105 kilogramów do 110 kilogramów. W założeniu ma to zapewnić kierowcom możliwość naciskania przez pełen okres rywalizacji oraz poprawić ogólny wizerunek sportu, który w ostatnich latach był krytykowany za zbyt restrykcyjne ograniczenia regulaminowe.
Magnussen wyjaśniał:
Szef Haasa - Guenther Steiner, dodał:
Kevin Magnussen jest zadowolony z decyzji o zwiększeniu od sezonu 2019 limitu paliwa na wyścig. Sugeruje jednak, że na niektórych torach kierowcy nadal będą musieli dbać o poziom spalania.
W ubiegłym tygodniu FIA potwierdziła, że od przyszłego roku limit paliwa na wyścig zostanie zwiększony z obecnych 105 kilogramów do 110 kilogramów. W założeniu ma to zapewnić kierowcom możliwość naciskania przez pełen okres rywalizacji oraz poprawić ogólny wizerunek sportu, który w ostatnich latach był krytykowany za zbyt restrykcyjne ograniczenia regulaminowe.
Magnussen wyjaśniał:
To na pewno pomoże. Czy doprowadzi to jednak do sytuacji, w której będziemy mogli naciskać przez cały wyścig? Nie ma co do tego żadnej gwarancji, przynajmniej na niektórych torach. Na większości powinno być w porządku, będziemy mogli naciskać tak mocno, jak tylko się da. Domyślam się nawet, że na pewnych obiektach będziemy mieli w zbiorniku mniej niż 110 kilogramów paliwa, bo po prostu nie będziemy go potrzebować w tak dużej ilości.
Będą jednak obiekty, na których będziemy musieli trochę odpuszczać - może w bardzo niewielkim stopniu, ale jednak. Ogólnie cieszę się z kierunku zmian w przepisach. Dzięki nim nie będziemy ograniczani kwestiami związanymi z paliwem i staniemy przed szansą naciskania przez cały dystans wyścigu. Wciąż jednak będziemy musieli dbać o zużycie ogumienia- dodał.
Szef Haasa - Guenther Steiner, dodał:
W przypadku większości torów powinno to zapewnić bardziej intensywne ściganie. Zmiany w przepisach zwiększą także znaczenie czynnika strategicznego - będziesz mógł naciskać lub jechać wolniej i dbać o opony. Będziesz mógł wybrać styl, jaki w większym stopniu odpowiada tobie lub twojemu bolidowi.
KOMENTARZE