Magnussen: Zwiększenie limitu paliwa nie daje gwarancji ostrego ścigania

Duńczyk sugeruje, że na niektórych torach kierowcy nadal będą musieli kontrolować spalanie.
24.04.1815:40
Nataniel Piórkowski
2003wyświetlenia
Embed from Getty Images

Kevin Magnussen jest zadowolony z decyzji o zwiększeniu od sezonu 2019 limitu paliwa na wyścig. Sugeruje jednak, że na niektórych torach kierowcy nadal będą musieli dbać o poziom spalania.

W ubiegłym tygodniu FIA potwierdziła, że od przyszłego roku limit paliwa na wyścig zostanie zwiększony z obecnych 105 kilogramów do 110 kilogramów. W założeniu ma to zapewnić kierowcom możliwość naciskania przez pełen okres rywalizacji oraz poprawić ogólny wizerunek sportu, który w ostatnich latach był krytykowany za zbyt restrykcyjne ograniczenia regulaminowe.

Magnussen wyjaśniał: To na pewno pomoże. Czy doprowadzi to jednak do sytuacji, w której będziemy mogli naciskać przez cały wyścig? Nie ma co do tego żadnej gwarancji, przynajmniej na niektórych torach. Na większości powinno być w porządku, będziemy mogli naciskać tak mocno, jak tylko się da. Domyślam się nawet, że na pewnych obiektach będziemy mieli w zbiorniku mniej niż 110 kilogramów paliwa, bo po prostu nie będziemy go potrzebować w tak dużej ilości.

Będą jednak obiekty, na których będziemy musieli trochę odpuszczać - może w bardzo niewielkim stopniu, ale jednak. Ogólnie cieszę się z kierunku zmian w przepisach. Dzięki nim nie będziemy ograniczani kwestiami związanymi z paliwem i staniemy przed szansą naciskania przez cały dystans wyścigu. Wciąż jednak będziemy musieli dbać o zużycie ogumienia - dodał.

Szef Haasa - Guenther Steiner, dodał: W przypadku większości torów powinno to zapewnić bardziej intensywne ściganie. Zmiany w przepisach zwiększą także znaczenie czynnika strategicznego - będziesz mógł naciskać lub jechać wolniej i dbać o opony. Będziesz mógł wybrać styl, jaki w większym stopniu odpowiada tobie lub twojemu bolidowi.

KOMENTARZE

8
marios76
26.04.2018 04:38
@Olek89 Powinienem napisac "nie tylko"(poprawilem, bo nie bylo moim zamiarem calkowite podwazanie sensu twojej wypowiedzi) Zauwaz prosze, ze WSZYSTKIE zespoly oodpuscily sobie krecenie silnikow do najwyzszych mozliwych obrotow i zmieniaja biegi nie wykorzystujac aktualnego limitu. Z reszta i ten limit bedzie podwyzszony. Drugi temat, najdluzszej prostej zespoly tak ustawiaja aero, ze bolid wiele szybciej by nie pojechal, wiec faktycznie nie warto pilowac silnika. Wlasnie doskonale to widac, gdy pokazywane sa osiagane predkosci. Na szczescie mamy PP i mozna zobaczyc bolidy przy pelnych predkosciach. A mnie troche boli, ze wszystkie te oszczednosci powoduja ze osiagane podczas wyscigu FL roznia sie o... kilka sekund od czasu PP. Czasami jakis nieoczekiwany tylko czynnik, spowoduje zmniejszenie roznicy.
Luq
25.04.2018 07:28
@marios76 Ta technika oszczędzania paliwa ma nawet swoją nazwę - lift and coast. Także, jak najbardziej na tym też polega oszczędzanie, tak jak na wcześniejszym wrzucaniu biegów.
Olek89
25.04.2018 04:15
@marios76 Jeżdżę już trochę lat autem, więc nie musisz mi tłumaczyć jak się przyspiesza samochodem szybciej lub wolniej. [quote="marios76"]Oszczedzanie paliwa nie polega na odpuszczaniu rozpedzania na koncu prostej, tylko na wczesniejszym, przy nizszych obrotach zmienianiu biegow na wyzsze.[/quote] http://f1wm.pl/php/news_id-35393.html "Kierowcy Formuły 1 praktycznie jednogłośnie stwierdzili podczas dzisiejszej konferencji prasowej, iż oszczędzanie paliwa poprzez odpuszczanie gazu przed hamowaniem to normalna część wyścigów." Widać to z resztą czasami na onboardach, że kierowca po długiej prostej puszcza gaz, ale hamuje dopiero po 1-2 sekundach.
marios76
24.04.2018 09:12
Ja by chcial opon wytrzymujacych krocej, albo koniecznosci wykorzystania w dowolnej konfiguracji trzech ich twardosci, bolidy niech beda lzejsze, paliwa mniej na pokladzie i tankowanie w boksach... co wplynie na spokoj w nich z nakretkami i zlamanymi nogami. Minimum dwa boksy i bedzie wiele roznorodnych taktyk, zwrotow akcji walki itp. Przy dwoch postojach i tankowaniu bolidy automatycznie beda lzejsze o conajmniej 50-60kg na starcie. Na pewno tez troche ulegna skroceniu, co poprawiloby wyglad. @Olek89 Oszczedzanie paliwa polega nie tylko na odpuszczaniu rozpedzania na koncu prostej, ale tez na wczesniejszym, przy nizszych obrotach zmienianiu biegow na wyzsze. Na wiekszosci torow skrzynie nie pozwalaja na tzw. "odciecie" na ostatnim-8 biegu, zwlaszcza w trakcie wyscigow i na krotszych torach. Chiny, Baku czy Monza - czesto to ta sama skrzynia co na Monaco czy na Wegry ;) (PS raz w sezonie, zespoly moga zmienic ustawienia skrzynii i pewnie robia to w druiej czesci sezonu przed Monza, ale kto wie?...) Oszczedzanie paliwa skutkuje tak naprawde gorszym przyspieszeniem w calym jego trakcie- sprobuj swoi autem- rozpedzaj sie zmieniajac biegi np przy 4-5 tysiacach obrotow a potem drugi raz, zmieniajac gdy wskazowka obrotomierza dotknie czerwonego pola. Zobacz roznice, tylko nie rob tego w miescie, bo w czesci aut mozesz trojki nie wrzucic a Ci prawko zabiora;) (PS opisuje silnik benzynowy)
mr_bean2000
24.04.2018 05:55
@Olek89 Dokładnie, tutaj jest przysłowiowy pies pogrzebany :) Jadąc jak emeryt z mniejszą ilością paliwa ale za to spokojnie oszczędza się zarówno bolid jak i opony, więc można zrobić stop mniej, a w czasach tak dużych limitów ilości zapasowych części żyłowanie też może nie mieć sensu.
Olek89
24.04.2018 05:45
Prawda niestety wygląda tak, że nawet gdyby całkowicie znieść limit ilości paliwa na wyścig, to i tak nadal mielibyśmy często sytuację z oszczędzaniem benzyny z jednego prostego powodu - mając mniej paliwa, mamy lżejszy bolid [a więc straty czasowe wynikające z konieczności oszczędzania są mniejsze, opony również będą w lepszym stanie] i przede wszystkim dzięki odpuszczaniu na końcu prostych, a nie ciśnięciu na maksa do samego punktu hamowania oszczędzamy również silnik.
al_bundy_tm
24.04.2018 03:00
Ja wiem, że szef ma zawsze rację, ale faktycznie dobrze mówi, im więcej opcji strategicznych tym lepiej. Każdy z nich ma własny styl jazdy i pomysł na wyścig. Nie powinien być ograniczany.
gumek73
24.04.2018 02:59
To może trzeba wprowadzić różne limity.