Marca: FIA zainteresowała się bolidem Ferrari
Kontrowersje mają dotyczyć obszaru wydechu oraz dodatkowej łopatki na kierownicy.
25.04.1810:37
4048wyświetlenia
Embed from Getty Images
Według informacji hiszpańskiego dziennika Marca FIA bada, czy tegoroczny bolid Ferrari jest zgodny z przepisami technicznymi.
Dziennikarze sugerują, że impulsem do wszczęcia analizy był nietypowy dźwięk wydawany przez wydech w trakcie pokonywania zakrętów toru w Szanghaju. Istnieją podejrzenia, że SF71H wykorzystuje specjalne mapowanie silnika, które wzmacnia efekt kierowania gazów w wydechu na tylne skrzydło.
W ostatnim czasie Nikolas Tombazis - szef działu technicznego FIA do spraw bolidów jednomiejscowych stwierdził w notatce wysłanej do zespołów F1:
Kolejne kontrowersje dotyczą dodatkowej łopatki umiejscowionej z tyłu kierownicy bolidu Vettela. Sugerowano, że może ona służyć właśnie do wybierania ustawień pracy silnika, tak by utrzymywać nadmuch gazów z wydechu podczas pokonywania zakrętów. Scuderia zdementowała jednak te pogłoski. Uważa się jednak, że łopatka połączona z przełącznikiem rotacyjnym może służyć do wprowadzania zmian w ustawieniach dyferencjału, mapowania silnika lub zarządzania energią.
Według informacji hiszpańskiego dziennika Marca FIA bada, czy tegoroczny bolid Ferrari jest zgodny z przepisami technicznymi.
Dziennikarze sugerują, że impulsem do wszczęcia analizy był nietypowy dźwięk wydawany przez wydech w trakcie pokonywania zakrętów toru w Szanghaju. Istnieją podejrzenia, że SF71H wykorzystuje specjalne mapowanie silnika, które wzmacnia efekt kierowania gazów w wydechu na tylne skrzydło.
W ostatnim czasie Nikolas Tombazis - szef działu technicznego FIA do spraw bolidów jednomiejscowych stwierdził w notatce wysłanej do zespołów F1:
Nie akceptujemy trybów pracy silnika stworzonych specjalnie w celu zwiększenia przepływu gazów z wydechu podczas przejazdu zakrętów.
By mapowania takie mogły być dopuszczane do użytku, wspomniany wcześniej przepływ gazów musi być wynikiem ustawień, które służą głównie poprawie osiągów lub niezawodności jednostki napędowej.
Kolejne kontrowersje dotyczą dodatkowej łopatki umiejscowionej z tyłu kierownicy bolidu Vettela. Sugerowano, że może ona służyć właśnie do wybierania ustawień pracy silnika, tak by utrzymywać nadmuch gazów z wydechu podczas pokonywania zakrętów. Scuderia zdementowała jednak te pogłoski. Uważa się jednak, że łopatka połączona z przełącznikiem rotacyjnym może służyć do wprowadzania zmian w ustawieniach dyferencjału, mapowania silnika lub zarządzania energią.
Gdy po raz pierwszy dostrzegłem to rozwiązanie potraktowałem je jako kolejną z tych drobnych zmian- stwierdził ekspert do spraw technicznych F1, Craig Scarborough.
W tej łopatce jest jednak coś wyjątkowego. Można dostrzec, że jest ona połączona z przełącznikiem rotacyjnym, więc służy do wprowadzania zmian. Tu nie chodzi o to, by kierowca mógł coś włączyć lub wyłączyć. Służy to podwyższaniu lub obniżaniu czegoś w bolidzie.
KOMENTARZE