Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

Austriak odniósł się do decyzji o wprowadzeniu poprawek mających ułatwić wyprzedzanie.
17.05.1809:58
Nataniel Piórkowski
4154wyświetlenia
Embed from Getty Images

Helmut Marko uważa, iż Mercedes poparł propozycje zmian w przepisach na sezon 2019, ponieważ uznał, że negatywnie wpłyną one na formę konkurencyjnych zespołów.

Świat królowej sportów motorowych został zaskoczony informacją o tym, że w ostatniej chwili Komisji F1 udało się przegłosować wprowadzenie poprawek, jakie mają ułatwić wyprzedzanie.

W skład pakietu zmian wejdą uproszczone przednie skrzydło oraz kanały wentylujące hamulce oraz większy płat tylnego skrzydła, którego zadaniem będzie zwiększenie efektu DRS.

Magazyn Auto Motor und Sport informuje, że Mercedes i Force India przesłały swoje głosy na tak piętnaście minut przed upływem wyznaczonego terminu. Byliśmy w 60% na tak, a w 40% na nie. Później spojrzeliśmy na koncepcję i uświadomiliśmy sobie, że ma ona sens. Nie można stale zgłaszać weta - powiedział szef działu sportów motorowych Mercedesa, Toto Wolff.

Konsultant Red Bulla - Helmut Marko sugeruje jednak, że za decyzją niemieckiego zespołu kryją się inne powody. Mercedes chciał nowych przepisów, gdyż są na końcu ze swoją koncepcją aerodynamiczną. Pragną, aby wszystkie prace zaczęły się od czystej kartki papieru, bo nas to zaboli.

KOMENTARZE

14
kriskab
20.05.2018 08:03
Też mi nowość...Przecież każdy wie, że to co widzimy podczas niedzielnych grand prix, to tylko czubek góry lodowej... tu gra idzie o miliardy dolarów, Merc sprzedaje na świecie ponad 2.000.000 samochodów rocznie, a f1 to jedna z bardziej skutecznych platform marketingowych. Widomo, że zrobią wszystko żeby zostać na szczycie, bo to dla nich szansa na kolejne rekordy sprzedaży...trzeba odwrócić myślenie...Merc kładzie kasę na F1, bo dzięki temu rośnie sprzedaż, nie odwrotnie...to samo dotyczy Red bulla i sprzedaży energetyka, tyle tylko Helmuś udaje, że chodzi o sportową rywalizację...ach Ci Austriacy...i ich mijanie się z rzeczywistością:-)
Kamikadze2000
18.05.2018 02:51
@marko76 - co ty pleciesz... robili wszystko, by uprzykrzyć życie RBR. Gdyby nie fakt, że opony z opletem stalowym pękały i stanowiły niebezpieczeństwo, na bank nie wróciliby do kewlarowego. ;) Zakaz "dmuchanego dyfuzora", nieustanne zaostrzenia regulaminu w kwestii uginania się przedniego skrzydła, zakaz dolnego płatu tylnego skrzydła, zakaz zmiany mappingu... FIA robiła wszystko, by ich spowolnić. Niestety wprowadzenie kosiarki w 2014 roku dopiero ich zatrzymała, ale jak wiadomo silnika nie tworzą...
xdomino996
17.05.2018 08:48
Ja uważam ze mercedes moze miec najlepsze aero, w koncu barcelona jest kuta pod auta o wysokim docisku. Ferrari ma najskuteczniejszy drs albo doladowanie z baterii. Widac to bylo w chinach. Bottas jadacy ponad 3s za vettelem nie mial mozliwosci korzystac z tunelu. A w samym s3 odrabial 0.3s, vettel w kwalifikacjach byl szybki w s3, a nagle stracili przewag3. To samo bylo w baku miedzy vettelem a hamiltonem
Maciek znafca
17.05.2018 08:22
Ale RBR ma ból tyłka na punkcie Nercedesa. W końcu to oni znieśli ich dominację.
DBR
17.05.2018 06:04
Ale po zmianie dalej może lać RBR silnikiem, a nie byłoby już takiej odpowiedzi aero - czytaj RBR spadłby do poziomu Renault. Nic dziwnego, że płaczą.
mich909090
17.05.2018 05:17
Kogo to obchodzi ,że RBR straci ? Każdy może głosować jak chce. Mercedes też ryzykuje bo nie jest pewne czy ich nowe aero będzie najlepsze. Helmut tak się odgraża ,a Merc mógłby niczego nie zmieniać i głosować po myśli Red Bulla i dalej mieli by to swoje wspaniałe aero ,które nic im nie daje bo Merc ich leje sezon po sezonie silnikiem.
paymey852
17.05.2018 03:28
@MairJ23 Marko sam mówi o tym że RB straci albo inaczej skoro są najlepsi to mają największe prawdopodobieństwo utraty przewagi. "Pragną, aby wszystkie prace zaczęły się od czystej kartki papieru, bo nas to zaboli”. Więc to puszki zachowują się słabo bo to klasyka gatunku i jeszcze płaczą bo ktoś ich znowu skrzywdził. Nie faworyzują Mercedesa lecz wszystkich którzy nie są nr 1 aerodynamicznie. Hipokryzja pełną gębą w Red Bullu bo jak chcą lepszych silników to w imię lepszego widowiska itp a jak są "konkretne" zmiany w tym temacie ale dotykają aero to płacz.
JuJu_Hound
17.05.2018 12:10
Jakiekolwiek upraszczanie aerodynamiki jest w niesmak Red Bullowi bo nie oszukujmy sie, sa w tym najlepsi
rno2
17.05.2018 10:54
@benethor Williams już sam się podzielił planami bolidu Mercedesa (bez ich wiedzy) i teraz próbują coś zrobić z tym swoim pokracznym autkiem :-)
MairJ23
17.05.2018 10:19
Dr Marko fantazjuje. Moze wytlumaczylby dlaczego te zmiany maja faworyzowac Mercedesa a innych pograzyc ? Bo brzmi to irracjonalnie, jak Netanjahu.
marios76
17.05.2018 10:03
@benethor Komu pomogli w latach 2010-13 ? Czerpali ile sie dalo, a jak sie nie da- to Formula be...
benethor
17.05.2018 09:17
Ale jak to panie Marko, przecież po to macie Adriana Neweya, nie wystarczy dać mu wolna rekę? Dlaczego w imię "solidarności z rywalami" nie podzielicie się pakietem aero z takim choćby Williamsem?
marvin
17.05.2018 08:57
Mercedes jako duży zespół da sobie radę, bo ma całe bataliony aerodynamików, podobnie jak Ferrari i Red Bull. Zapewne zaczęli już prace wcześniej niż głosowanie, bo wiedzieli, że to przejdzie. A mniejsze zespoły (środek i koniec stawki) znowu będą w ogonie, bo nie mają po prostu zasobów, żeby pracować nad tymi zmianami tak wydajnie jak czołówka.
teambuktu
17.05.2018 08:49
Tak, tak. Spiseg.