Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo
Na drugim miejscu sesję zakończył Verstappen, a trzeci wynik uzyskał Vettel.
24.05.1816:30
8593wyświetlenia
Daniel Ricciardo z Red Bulla podtrzymał świetne tempo z pierwszego treningu i uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowych przygotowań do kwalifikacji i wyścigu o Grand Prix Monako.
Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył dziesięć minut po rozpoczęciu treningu Brandon Hartley z Toro Rosso, który zapisał przy swoim nazwisku 1:13,709s na hipermiękkiej mieszance. Niedługo później Sebastian Vettel awansował na pozycję lidera z wynikiem 1:13,250s. Pięć minut później na pierwsze szybkie kółka wyruszyli kierowcy Mercedesa. Hamilton i Bottas rozpoczęli jednak swoje przejazdy od rezultatów na poziomie 1m18s. Podobnie jak miało to miejsce przed południem największe oczekiwania dotyczyły zawodników Red Bulla. Verstappen nie zawiódł i dwadzieścia minut od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej objął prowadzenie w klasyfikacji sesji dzięki wynikowi 1:12,468s. Na kolejnej próbie Holender pojechał jeszcze szybciej: 1:12,267, by w końcu zejść na 1:12,071s.
O godzinie 15:25 sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag w związku z koniecznością naprawy nawierzchni pomiędzy zakrętami numer cztery i pięć. Problem stwarzała obluzowana pokrywa studzienki. Na miejscu pojawiły się ekipy porządkowe oraz dyrektor wyścigów z ramienia FIA - Charlie Whiting. Wieko zostało przyspawane, a sesja została wznowiona o 15:40.
Zespoły straciły piętnaście minut przygotowań - nie dziwiło więc, iż bez zbędnej zwłoki wysłały swych kierowców z powrotem na tor. W garażach pozostali jedynie Verstappen, Bottas oraz Hamilton. Hartley zgłosił swojemu zespołowi, iż bez większych konsekwencji otarł się o barierę w Ste Devote. Po pięciu minutach aleję serwisową opuścił Verstappen. Holender rozpoczął pomiarowe kółko od dwóch rekordów, ale w ostatnim sektorze trafił na wolniejsze bolidy i został zmuszony do porzucenia próby.
W powszechnym użyciu były hipermiękkie opony. Jedynym kierowcą, który na półmetku treningu zdecydował się na korzystanie z innego rodzaju ogumienia był Hamilton - w jego Mercedesie zamontowane były supermiękkie Pirelli PZero. W międzyczasie na drugą pozycję wskoczył Daniel Ricciardo. Australijczyk tracił jednak do Verstappena aż 0,599s. Bliżej godziny szesnastej duet Red Bulla rozdzielił Sebastian Vettel. Wkrótce po tym w nawrocie doszło do niegroźnego kontaktu pomiędzy Verstappenem i Romainem Grosjeanem. Holender chciał zostawić miejsce kierowcy Haasa, jednak ten źle ocenił swoją sytuację i delikatnie zahaczył o przednie skrzydło bolidu Red Bulla.
Jak pokazały kolejne minuty incydent w żaden sposób nie wpłynął na tempo 20-latka, który popisał się kolejnym rekordem: 1:12,035. Swój najlepszy wynik poprawił także Ricciardo. Kierowca z Perth zredukował stratę do zespołowego partnera do poziomu 0,3s. Gdy kierowcy rozpoczynali długie przejazdy przygotowujące zespoły do wyścigu, sytuacja McLarena stawała się coraz bardziej niepokojąca. Fernando Alonso zajmował dziewiętnaste miejsce, a Vandoorne dwudzieste. Wkrótce obaj kierowcy awansowali jednak na odpowiednio dziewiątą i ósmą lokatę, przed Carlosa Sainza. Tym razem najlepszym kierowcą spoza czołowej szóstki był Hulkenberg z wynikiem 1:13,047.
Gdy wydawało się, że w układzie tabeli nie dojdzie do żadnych zmian, Ricciardo popisał się fantastycznym wynikiem 1:11,841s ustanawiając nowy absolutny rekord toru w Monte Carlo. Najlepsi z reprezentantów Ferrari i Mercedesa: Vettel i Hamilton, tracili do pierwszego miejsca ponad pół sekundy. Na drugim biegunie znajdowały się ekipy Haasa i Williamsa, który kierowcy notowali czasy na poziomie Saubera.
Uśredniając tempo kierowców z dłuższych przejazdów Vettel notował czasy na poziomie 1:15,7s, Hamilton i Bottas 1:16s, Verstappen 1:16,2s. Jak zwykle nie wiadomo było jednak z jakich ustawień korzystają poszczególni zawodnicy, ani ile paliwa znajduje się w ich bolidach. W samej końcówce sesji Hamilton wyraźnie narzekał na swój bolid stwierdzając nawet, iż kontynuacja przejazdu jest niebezpieczna.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:11,841 | 32 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:12,035 | 0,194 | 0,194 | 40 | |
3 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:12,035 | 0,194 | 0,000 | 41 | |
4 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:12,536 | 0,695 | 0,501 | 33 | |
5 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:12,543 | 0,702 | 0,007 | 35 | |
6 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:12,642 | 0,801 | 0,099 | 37 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:13,047 | 1,206 | 0,405 | 29 | |
8 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:13,077 | 1,236 | 0,030 | 39 | |
9 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:13,115 | 1,274 | 0,038 | 41 | |
10 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:13,200 | 1,359 | 0,085 | 33 | |
11 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:13,222 | 1,381 | 0,022 | 46 | |
12 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:13,370 | 1,529 | 0,148 | 38 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:13,382 | 1,541 | 0,012 | 46 | |
14 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:13,410 | 1,569 | 0,028 | 32 | |
15 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:13,547 | 1,706 | 0,137 | 43 | |
16 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:13,572 | 1,731 | 0,025 | 40 | |
17 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:13,575 | 1,734 | 0,003 | 44 | |
18 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:13,763 | 1,922 | 0,188 | 36 | |
19 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:14,011 | 2,170 | 0,248 | 33 | |
20 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:14,173 | 2,332 | 0,162 | 45 |
107% najlepszego czasu: 1:16,869
KOMENTARZE