Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Na drugim miejscu sesję zakończył Verstappen, a trzeci wynik uzyskał Vettel.
24.05.1816:30
Nataniel Piórkowski
8593wyświetlenia


Daniel Ricciardo z Red Bulla podtrzymał świetne tempo z pierwszego treningu i uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas popołudniowych przygotowań do kwalifikacji i wyścigu o Grand Prix Monako.

Jako pierwszy pomiarowe okrążenie ukończył dziesięć minut po rozpoczęciu treningu Brandon Hartley z Toro Rosso, który zapisał przy swoim nazwisku 1:13,709s na hipermiękkiej mieszance. Niedługo później Sebastian Vettel awansował na pozycję lidera z wynikiem 1:13,250s. Pięć minut później na pierwsze szybkie kółka wyruszyli kierowcy Mercedesa. Hamilton i Bottas rozpoczęli jednak swoje przejazdy od rezultatów na poziomie 1m18s. Podobnie jak miało to miejsce przed południem największe oczekiwania dotyczyły zawodników Red Bulla. Verstappen nie zawiódł i dwadzieścia minut od zapalenia się zielonego światła na wyjeździe z alei serwisowej objął prowadzenie w klasyfikacji sesji dzięki wynikowi 1:12,468s. Na kolejnej próbie Holender pojechał jeszcze szybciej: 1:12,267, by w końcu zejść na 1:12,071s.

O godzinie 15:25 sesja została przerwana wywieszeniem czerwonych flag w związku z koniecznością naprawy nawierzchni pomiędzy zakrętami numer cztery i pięć. Problem stwarzała obluzowana pokrywa studzienki. Na miejscu pojawiły się ekipy porządkowe oraz dyrektor wyścigów z ramienia FIA - Charlie Whiting. Wieko zostało przyspawane, a sesja została wznowiona o 15:40.

Zespoły straciły piętnaście minut przygotowań - nie dziwiło więc, iż bez zbędnej zwłoki wysłały swych kierowców z powrotem na tor. W garażach pozostali jedynie Verstappen, Bottas oraz Hamilton. Hartley zgłosił swojemu zespołowi, iż bez większych konsekwencji otarł się o barierę w Ste Devote. Po pięciu minutach aleję serwisową opuścił Verstappen. Holender rozpoczął pomiarowe kółko od dwóch rekordów, ale w ostatnim sektorze trafił na wolniejsze bolidy i został zmuszony do porzucenia próby.

W powszechnym użyciu były hipermiękkie opony. Jedynym kierowcą, który na półmetku treningu zdecydował się na korzystanie z innego rodzaju ogumienia był Hamilton - w jego Mercedesie zamontowane były supermiękkie Pirelli PZero. W międzyczasie na drugą pozycję wskoczył Daniel Ricciardo. Australijczyk tracił jednak do Verstappena aż 0,599s. Bliżej godziny szesnastej duet Red Bulla rozdzielił Sebastian Vettel. Wkrótce po tym w nawrocie doszło do niegroźnego kontaktu pomiędzy Verstappenem i Romainem Grosjeanem. Holender chciał zostawić miejsce kierowcy Haasa, jednak ten źle ocenił swoją sytuację i delikatnie zahaczył o przednie skrzydło bolidu Red Bulla.

Jak pokazały kolejne minuty incydent w żaden sposób nie wpłynął na tempo 20-latka, który popisał się kolejnym rekordem: 1:12,035. Swój najlepszy wynik poprawił także Ricciardo. Kierowca z Perth zredukował stratę do zespołowego partnera do poziomu 0,3s. Gdy kierowcy rozpoczynali długie przejazdy przygotowujące zespoły do wyścigu, sytuacja McLarena stawała się coraz bardziej niepokojąca. Fernando Alonso zajmował dziewiętnaste miejsce, a Vandoorne dwudzieste. Wkrótce obaj kierowcy awansowali jednak na odpowiednio dziewiątą i ósmą lokatę, przed Carlosa Sainza. Tym razem najlepszym kierowcą spoza czołowej szóstki był Hulkenberg z wynikiem 1:13,047.

Gdy wydawało się, że w układzie tabeli nie dojdzie do żadnych zmian, Ricciardo popisał się fantastycznym wynikiem 1:11,841s ustanawiając nowy absolutny rekord toru w Monte Carlo. Najlepsi z reprezentantów Ferrari i Mercedesa: Vettel i Hamilton, tracili do pierwszego miejsca ponad pół sekundy. Na drugim biegunie znajdowały się ekipy Haasa i Williamsa, który kierowcy notowali czasy na poziomie Saubera.

Uśredniając tempo kierowców z dłuższych przejazdów Vettel notował czasy na poziomie 1:15,7s, Hamilton i Bottas 1:16s, Verstappen 1:16,2s. Jak zwykle nie wiadomo było jednak z jakich ustawień korzystają poszczególni zawodnicy, ani ile paliwa znajduje się w ich bolidach. W samej końcówce sesji Hamilton wyraźnie narzekał na swój bolid stwierdzając nawet, iż kontynuacja przejazdu jest niebezpieczna.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:11,84132
2Max Verstappen (33)Red Bull RB141:12,0350,1940,19440
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:12,0350,1940,00041
4Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:12,5360,6950,50133
5Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:12,5430,7020,00735
6Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:12,6420,8010,09937
7Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:13,0471,2060,40529
8Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:13,0771,2360,03039
9Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:13,1151,2740,03841
10Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:13,2001,3590,08533
11Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:13,2221,3810,02246
12Sergio Perez (11)Force India VJM111:13,3701,5290,14838
13Esteban Ocon (31)Force India VJM111:13,3821,5410,01246
14Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:13,4101,5690,02832
15Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:13,5471,7060,13743
16Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:13,5721,7310,02540
17Charles Leclerc (16)Sauber C371:13,5751,7340,00344
18Romain Grosjean (8)Haas VF-181:13,7631,9220,18836
19Lance Stroll (18)Williams FW411:14,0112,1700,24833
20Marcus Ericsson (9)Sauber C371:14,1732,3320,16245
107% najlepszego czasu: 1:16,869

KOMENTARZE

4
robertunio
25.05.2018 04:52
Wiem że to tylko treningi, ale Monte Carlo zawsze faworyzowało umiejętności kierowców. Riccardo pierwszy w obu treningach - to coś jednak oznacza. Życzyłbym sobie aby kiedyś miał bolid którmym będzie mógł walczyć o Mistrza.
RY2N
25.05.2018 07:03
@kumien Monto Carlo wymaga niesamowitej odwagi, koncentracji i precyzji toru jazdy. Tylko dlatego jeszcze się utrzymał w kalendarzu bo daje kierowcom ogromny zastrzyk adrenaliny, mimo że to przecież najwolniejszy wyścig w sezonie. W tym kontekście dziwię się, że Stroll ma zaledwie 0,5 sek straty.
kumien
24.05.2018 07:28
Lance 0.5 sekundy w plecy do Siergieja. Wiem, że testy, ale jest to całkiem sporo.
marios76
24.05.2018 03:41
A Ricciardo chce byc czarnym koniem mistrzostw? ;)