Niskoprofilowe opony mogą pojawić się w F1 w sezonie 2021
Niektóre zespoły miały naciskać nawet, by doszło do tego już w 2020 roku.
04.06.1815:24
2451wyświetlenia
Embed from Getty Images
Władze Formuły 1 poważnie biorą pod uwagę możliwość wprowadzenia do użytku w sporcie 18-calowych felg od sezonu 2021.
Pirelli od kilku lat naciska na odejście od 13-calowych obręczy. W sezonie 2014, podczas testów na Silverstone firma zaprezentowała koncepcyjne opony niskoprofilowe. Rok później były kierowca F1 - Martin Brundle, otrzymał szansę pokonania na nich okrążenia toru w Monako za sterami bolidu GP2.
Producenci ogumienia są zdania, że niskoprofilowe opony - używane już w Formule E i WEC - mają więcej wspólnego z technologią drogową i cechują się większym potencjałem marketingowym.
Jedno ze źródeł magazynu Autosport stwierdziło, że na chwilę obecną jest bardziej prawdopodobne, że do Formuły 1 zostaną wprowadzone 18-calowe felgi. Dyrektor wyścigów Grand Prix - Charlie Whiting stwierdził z kolei: Tak bym powiedział. To część pakietu o jakim rozmawiamy.
Argument przeciw zmianie wiąże się z koniecznością wprowadzenia dużych zmian w projekcie zawieszenia bolidów, co ściągnęłoby na zespoły kolejne obciążenia finansowe.
Obecnie coraz mniej teamów prezentuje tego typu podejście - niektóre naciskają nawet, by nowa generacja opon została wprowadzona do użytku już w 2020 roku. Logicznym rozwiązaniem wydaje się jednak perspektywa sezonu 2021, gdy wejdą w życie nowe przepisy techniczne.
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że Pirelli jest otwarte na zapewnienie F1 niskoprofiowych opon wyposażonych w inteligentne systemy badania osiągów.
Władze Formuły 1 poważnie biorą pod uwagę możliwość wprowadzenia do użytku w sporcie 18-calowych felg od sezonu 2021.
Pirelli od kilku lat naciska na odejście od 13-calowych obręczy. W sezonie 2014, podczas testów na Silverstone firma zaprezentowała koncepcyjne opony niskoprofilowe. Rok później były kierowca F1 - Martin Brundle, otrzymał szansę pokonania na nich okrążenia toru w Monako za sterami bolidu GP2.
Producenci ogumienia są zdania, że niskoprofilowe opony - używane już w Formule E i WEC - mają więcej wspólnego z technologią drogową i cechują się większym potencjałem marketingowym.
Jedno ze źródeł magazynu Autosport stwierdziło, że na chwilę obecną jest bardziej prawdopodobne, że do Formuły 1 zostaną wprowadzone 18-calowe felgi. Dyrektor wyścigów Grand Prix - Charlie Whiting stwierdził z kolei: Tak bym powiedział. To część pakietu o jakim rozmawiamy.
Argument przeciw zmianie wiąże się z koniecznością wprowadzenia dużych zmian w projekcie zawieszenia bolidów, co ściągnęłoby na zespoły kolejne obciążenia finansowe.
Obecnie coraz mniej teamów prezentuje tego typu podejście - niektóre naciskają nawet, by nowa generacja opon została wprowadzona do użytku już w 2020 roku. Logicznym rozwiązaniem wydaje się jednak perspektywa sezonu 2021, gdy wejdą w życie nowe przepisy techniczne.
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że Pirelli jest otwarte na zapewnienie F1 niskoprofiowych opon wyposażonych w inteligentne systemy badania osiągów.
Jesteśmy otwarci. Oczywiście najpierw muszą zostać wprowadzone odpowiednie regulacje, a zespoły muszą być przygotowane do wprowadzenia tego rodzaju opon- powiedział dyrektor generalny Pirelli, Marco Tronchetti Provera.
KOMENTARZE