FIA wyznaczyła trzecią strefę aktywacji DRS na torze w Kanadzie

Została ona umiejscowiona pomiędzy siódmym i ósmym zakrętem.
04.06.1818:18
Nataniel Piórkowski
4042wyświetlenia
Embed from Getty Images

W trakcie tegorocznego Grand Prix Kanady na torze w Montrealu będą wyznaczone trzy, a nie jak dotychczas dwie strefy aktywacji DRS.

Oficjalna mapa toru imienia Gillesa Villeneuve'a pokazuje, że nowa strefa DRS została umiejscowiona pomiędzy zakrętami numer siedem i osiem. Punkt pomiaru różnic czasowych występujących między kierowcami znajdzie się na wyjściu z piątego wirażu. Pozostałe dwie strefy aktywacji będą niezmiennie zlokalizowane pomiędzy dwunastym i trzynastym zakrętem oraz na prostej startu/mety.

To drugi w tym sezonie przypadek, gdy FIA decyduje się na utworzenie nowego obszaru, w którym kierowcy mogą skorzystać z systemu redukcji oporów. Po raz pierwszy doszło do tego na torze Albert Park, przy okazji inaugurującego mistrzostwa Grand Prix Australii. Na niektórych torach organ zarządzający postanawiał wydłużać strefy DRS, by zapewnić lepsze warunki do wyprzedzania.


KOMENTARZE

13
marios76
05.06.2018 01:30
@Aeromis Dodajmy kolejne strefy. Bedzie tak, ze ktos kto jest szybszy bedzie co drugi zakret nekany atakami wolniejszego- bo sa strefy... :/ @bolekse- Pytanie @bartoszcze brzmiało: "kto przy ZDROWYCH zmysłach?"... Max to zly przyklad:)
rno2
05.06.2018 09:01
@paymey852 Tak właśnie jest :-)
paymey852
05.06.2018 08:33
DRS po z-7 to akurat dobry pomysł pod warunkiem że zlikwidują pozostałe strefy. Przypomnijcie mi czy dalej tak jest że po wyprzedzeniu przed 13-14 kierowca z przodu może jeszcze raz otworzyć DRS na prostej przed z-1? Bo to było najgorsze co mogło spotkać F1 w całej historii.
ExiooPL
05.06.2018 07:50
Myślę, że chodzi tu też o kwalifikacje, zawsze te 0,2 sekundy wpłynie na rekord toru.
rno2
05.06.2018 05:17
Akurat w Kanadzie to powinno się likwidować strefy DRS, a nie dodawać kolejne... Przecież na tym torze nigdy nie było problemów z wyprzedzaniem.
Aeromis
04.06.2018 09:18
@hds.147 A co do tego ma Liberty Media i niby co takiego do tej pory źle zrobili? --- A może by tak zamiast DRS zapalać blue flag? Niech się nauczą uciekać a nie blokować. :)
hds.147
04.06.2018 09:00
LM zarzekała się, że nie zrobi z F1 widowiska dla ( głupich) hamerykanów, ale większością dotychczasowych działań jednak do tego zmierza.... zaczynam mieć wątpliwości na temat sensu oglądania F1 :(
Matthias
04.06.2018 07:53
Było dać jeszcze czwartą.
bolekse
04.06.2018 07:51
Też tak myślę jak @bartoszcze ,ale jest Max to może przetestuje możliwość wyprzedzania w tym miejscu :D
macko93
04.06.2018 06:35
I co z tego skoro te bolidy są tak skonstruowane areodynamicznie, że praktycznie w większości przypadków nie da się wyprzedzać? Najlepiej to odpowiedział @Gszegosz. :D
Aeromis
04.06.2018 06:32
Aż się łezka w oku kręci, to piękna chwila. Nareszcie F1 wraca do swojego DNA. Wincyj deer*-esów. * = jeleń
bartoszcze
04.06.2018 05:54
To będzie chyba tylko po to, żeby się zbliżyć, ktoś o zdrowych zmysłach podejmie tam próbę wyprzedzania?
Gszegosz
04.06.2018 04:21
https://www.youtube.com/watch?v=OO3FANjwKHY