FIA wyznaczyła trzecią strefę aktywacji DRS na torze w Kanadzie
Została ona umiejscowiona pomiędzy siódmym i ósmym zakrętem.
04.06.1818:18
4116wyświetlenia
Embed from Getty Images
W trakcie tegorocznego Grand Prix Kanady na torze w Montrealu będą wyznaczone trzy, a nie jak dotychczas dwie strefy aktywacji DRS.
Oficjalna mapa toru imienia Gillesa Villeneuve'a pokazuje, że nowa strefa DRS została umiejscowiona pomiędzy zakrętami numer siedem i osiem. Punkt pomiaru różnic czasowych występujących między kierowcami znajdzie się na wyjściu z piątego wirażu. Pozostałe dwie strefy aktywacji będą niezmiennie zlokalizowane pomiędzy dwunastym i trzynastym zakrętem oraz na prostej startu/mety.
To drugi w tym sezonie przypadek, gdy FIA decyduje się na utworzenie nowego obszaru, w którym kierowcy mogą skorzystać z systemu redukcji oporów. Po raz pierwszy doszło do tego na torze Albert Park, przy okazji inaugurującego mistrzostwa Grand Prix Australii. Na niektórych torach organ zarządzający postanawiał wydłużać strefy DRS, by zapewnić lepsze warunki do wyprzedzania.
W trakcie tegorocznego Grand Prix Kanady na torze w Montrealu będą wyznaczone trzy, a nie jak dotychczas dwie strefy aktywacji DRS.
Oficjalna mapa toru imienia Gillesa Villeneuve'a pokazuje, że nowa strefa DRS została umiejscowiona pomiędzy zakrętami numer siedem i osiem. Punkt pomiaru różnic czasowych występujących między kierowcami znajdzie się na wyjściu z piątego wirażu. Pozostałe dwie strefy aktywacji będą niezmiennie zlokalizowane pomiędzy dwunastym i trzynastym zakrętem oraz na prostej startu/mety.
To drugi w tym sezonie przypadek, gdy FIA decyduje się na utworzenie nowego obszaru, w którym kierowcy mogą skorzystać z systemu redukcji oporów. Po raz pierwszy doszło do tego na torze Albert Park, przy okazji inaugurującego mistrzostwa Grand Prix Australii. Na niektórych torach organ zarządzający postanawiał wydłużać strefy DRS, by zapewnić lepsze warunki do wyprzedzania.
KOMENTARZE